PRservis.sk

Subscribe to kanál správ PRservis.sk
tlačové správy, vyhlásenia a oznamy
Aktualizácie: pred 4 min 38 s

Chcete nové auto? Zbystrite pozornosť. V júli ho môžete získať za najlepšiu cenu

10. júl 2020

10.7.2020 - Zvažujete kúpu nového auta alebo sa potrebujete kvalitne postarať o to staré? Nepremrhajte jedinečnú letnú ponuku, s ktorou prišla ŠKODA AUTO Slovensko. Len do konca júla máte možnosť od autorizovaných predajcov značky odchádzať s bonusom až  do výšky 3 500 eur a ďalšou kopou výhod. Výhodné financovanie s možnosťou odkladu splátok až na 6 mesiacov, bohatá výbava zdarma či profesionálna starostlivosť na celých 5 rokov sú len zlomkom z nich.

Toto leto sa nesie v znamení výhod a pohody. Ak ste zvažovali kúpu nového auta, teraz je ten správny čas. Máte jedinečnú možnosť investovať svoje peniaze do kúpy spoľahlivého a bezpečného vozidla, ktoré sa stane vaším silným partnerom na cestách na dlhé roky. ŠKODA AUTO Slovensko totiž prichádza so skvelou a zriedkavou ponukou, vďaka ktorej majú zákazníci možnosť značne ušetriť a vďaka profesionálnemu servisu si bezstarostne užívať jazdu vo svojom novom vozidle. Jednou z obrovských letných výhod je bonus na všetky skladové modely od 1 500 eur do 3 500 eur, ktorý si zákazníci môžu uplatniť na viac ako tisícku skladových vozidiel. Samozrejmosťou je výhodné financovanie
Na mieru – vybrať si môžete financovanie na tretinky, štvrtinky, či NaRovinu s úrokom 1,99 %. Financovanie ŠKODA ponúka teraz aj  možnosť odloženia splátok až o 6 mesiacov.

Ak si aj nevyberiete z ponuky skladových vozidiel, nezúfajte. Auto si môžete vyskladať presne podľa vašich predstáv. Zapotíte sa len pri výbere z množstva výhod, ktoré ŠKODA prináša len do konca júla. Okrem výhodného financovania a 5-ročnej záruky, ktoré získate automaticky, si môžete znásobiť svoju radosť  vďaka programu 5 rokov pohody o ďalšie dva skvelé balíčky. Vyberať si môžete z troch unikátnych benefitov: bezplatného servisného balíka na 5 rokov, bezplatného rozšírenia svojej výbavy o bohatú výbavu akčného Paketu Plus, alebo si urobte radosť a vyberte si čokoľvek zo ŠKODA Originálneho príslušenstva. Zvoliť si môžete napríklad pneumatiky, strešný nosič, detskú autosedačku alebo iný doplnok v hodnote až do 750 eur (v závislosti od konkrétneho modelu). Iba toto leto môžete využiť ďalší benefit navyše. K celej kope výhod si pri kúpe nového auta môžete zvoliť aj finančný bonus od 500 eur
Do 1000 eur.

Stále málo? Ani to nie je všetko

Okrem toho máte možnosť výhodne sa zbaviť vášho starého vozidla a vyhnúť sa tak zdĺhavému hľadaniu kupcov či vypisovaniu inzerátov. ŠKODA totiž vykúpi vaše staré vozidlo a peniaze môžete využiť ako protihodnotu pri kúpe nového vysnívaného vozidla. Ak sa rozhodnete pre jeden z našich modelov, získate navyše ŠKODA výkupný bonus, a to až do výšky 2 400 eur v závislosti od modelu. Celkovo tak ušetríte nemalé peniaze.

Bojíte sa nepríjemností? S tým si hlavu nelámte

Ak vám leto znepríjemnil "ťukanec" na aute alebo iná poistná udalosť, nezúfajte. So službou ŠKODA Spoluúčasť tieto situácie vyriešite jednoduchšie. V autorizovaných servisoch ŠKODA vám okrem profesionálnej starostlivosti poskytnú aj unikátnu možnosť náhrady spoluúčasti. Po vyriešení poistnej udalosti vám autorizovaný servisný partner vystaví Poukaz o náhrade spoluúčasti, a to do výšky až 166 eur. Poukaz môžete použiť na autorizované servisné služby, ŠKODA Originálne dielce či príslušenstvo podľa vášho výberu po dobu jedného roka.

Pre majiteľov vozidiel ŠKODA sú počas leta pripravené aj ďalšie výhody. Ak máte auto staršie ako 5 rokov a počas mesiacov júl a august nakúpite v autorizovanom servise ŠKODA Originálne dielce na opravu či servis vozidla v minimálnej hodnote 150 eur, automaticky získavate zľavu v hodnote 30 eur. Tú môžete využiť na nákup ďalších ŠKODA Originálnych dielcov, a to do konca tohto roka. Ako bonus navyše zákazník automaticky získava aj Šekovú knižku plnú zliav do výšky 20 % na vybrané ŠKODA Originálne dielce.

Pripravený na leto v plnej výbave

Keď pôjdete svoje auto "prevetrať" a vydáte sa na cesty či cyklovýlety, nezabudnite sa riadne vybaviť. S Akčnou ponukou príslušenstva na novom ŠKODA E-shope sa môžete spoľahnúť, že vaše auto dokonale prispôsobíte svojim potrebám, a to za akciové ceny. Či už potrebujete zreorganizovať úložný priestor, zvýšiť bezpečnosť pre vaše deti či domácich miláčikov alebo si len dopriať väčší komfort. Všetko príslušenstvo je navrhnuté a ušité presne na mieru a vďaka náročným testom sa môžete spoľahnúť na jeho kvalitu. Pre fanúšikov modelu novej Octavie sú navyše pripravené ďalšie novinky v podobe originálnych batohov, ponožiek či hodiniek.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Od 13. 7. bude obnovená doprava s Maďarskom aj cez Štúrovo

10. júl 2020

10.7.2020 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje cestujúcich, že od pondelka 13. 7. 2020 bude obnovená doprava medzi Slovenskom a Maďarskom aj cez pohraničnú prechodovú stanicu Štúrovo. Cez hraničný priechod Štúrovo – Szob bude opätovne vypravených 8 denných párov vlakov EuroCity a 1 nočný pár vlakov EuroNight.

Pohraničná prechodová stanica Štúrovo:

Vlaky EC 130 Bathory a EC 131 Bathory budú premávať na linke Budapest-Nyugati pu. – Terespol (EC 130 ide od 13. 7. 2020, EC 131 ide od 14. 7. 2020).
Vlaky EC 172 Hungaria a EC 173 Hungaria budú premávať na linke Budapest-Nyugati pu. – Hamburg-Altona (EC 172 a EC 173 idú od 13. 7. 2020).
Vlaky EC 270, EC 272 – EC 281 Metropolitan budú premávať na linke Budapest-Nyugati pu. – Praha hl. n. (EC 270, EC 272 – EC 277, EC 279 a EC 281 idú od 13. 7. 2020, EC 278 a EC 280 idú od 14. 7. 2020).
Vlak EC 271 Metropolitan bude premávať na linke Brno hl. n. – Budapest-Nyugati pu. (EC 271 ide od 13. 7. 2020).
Vlaky EN 476 Metropol a EN 477 Metropol budú premávať na linke Budapest-Keleti pu. – Břeclav os. n. (EN 476 ide od 13. 7. 2020, EN 477 ide od 14. 7. 2020). Vo vlaku EN 477 od 17./18. 7. 2020 a vo vlaku EN 476 od 18./19. 7. 2020 bude radený lôžkový vozeň, ležadlový vozeň a vozeň 2. triedy na trase Warszawa Wschodnia – Budapest-Keleti pu. Priame vozne do Berlína vo vlakoch EN 476 a EN 477 zatiaľ nebudú radené.

Osobná železničná doprava medzi Slovenskom a Maďarskom bola obnovená k 1. 7. 2020, avšak vlaky mohli premávať len cez hraničné priechody Rusovce – Rajka a Čaňa – Hidasnémeti (viac tu - https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-od-1-7-2020-obnovuje-dopravu-s-madarskom/). Hraničný priechod Štúrovo – Szob bol vzhľadom na zosuv pôdy a poškodenie trate v úseku Szob – Nagymaros až do odvolania neprejazdný.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

UnityCard: jednoduchý, rýchly a cielený spôsob, ako oživiť podnikanie zasiahnuté pandémiou COVID-19

10. júl 2020

10.7.2020 - Kým politickí vodcovia uvažujú o tom, ako čo najlepšie podporiť tých, ktorí to najviac potrebujú, európske fintech spoločnosti Loyaltek a Paynovate spustili tzv. Unity Card. Ide o  predplatenú kartu, ktorú je možné využiť na núdzovú humanitárnu pomoc alebo pre podporu konkrétnych skupín obyvateľstva. Dobrým príkladom sú lokálne firmy a obchodníci, ktorí museli ukončiť svoje podnikanie práve kvôli pandémii.

Karty Unity Card budú bezplatne dostupné pre obce a samosprávy, teda miesta s lokálnym dosahom, pričom môžu byť doručené kamkoľvek v Európe v čo najkratšom možnom čase a bez ťažkopádnej logistiky a administratívy. Unity Card tak prispeje k efektívnym, cieleným, jednoducho sledovateľným nástrojom na ceste k hospodárskej obnove. Spoločnosť zaznamenala záujem o viac ako milión kusov kariet okamžite po uvedení.

Vzhľadom na ústup prvej vlny pandémie a obavy z jej návratu sa štáty čoraz viac zameriavajú na urýchlenie pomoci vedúcej k opätovnej obnove svojich ekonomík. Kým mnohé krízové opatrenia a nastavenie pomoci tým najzraniteľnejším prichádzajú pomaly, nikto nedokáže odhadnúť ich skutočnú účinnosť. Je preto potrebné robiť rozhodnutia už dnes a nie až zajtra.

Práve s týmto cieľom sa spojili aj ostrieľaní európski fintech priekopníci a veteráni – spoločnosti Loyaltek a Paynovate. Výsledkom spoločnej snahy je jedinečný návrh určený politickým vodcom, ktorého cieľom je ponúknuť občanom potrebnú a urýchlenú finančnú podporu prostredníctvom tzv. Unity Card. Inovatívnym, ale i mimoriadne účinným prínosom tejto debetnej karty je možnosť obmedzenia jej použitia v určitej zemepisnej oblasti (napr. v jednej obci), ako aj v určitých, vopred určených obchodoch alebo podnikoch. V súčasnej situácii napríklad v tých, ktoré boli nútené uzavrieť svoje prevádzky (hotely, reštaurácie, bary, kaderníctva, špecializované obchody, atď..) Ide teda o perfektný nástroj na stimuláciu miestnej ekonomiky a zabránenie odlievaniu peňazí na zahraničné webové stránky elektronických obchodov, presunom do zahraničia alebo šetreniu.

"Či už ide o podporu obchodníkov, ktorí museli ukončiť svoju podnikateľskú činnosť, alebo o pomoc matkám nakŕmiť svoje deti, vedúci predstavitelia samospráv či štátov hľadajú spôsoby, ako zmierniť následky uzavretia ekonomiky a pripraviť sa na návrat do normálneho života a oživenie ekonomiky, "vysvetľuje Robert Masse, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Loyaltek a odborník v oblasti platobných kariet. "Dochádza však čas a vyvstáva otázka, ako a čo najrýchlejšie a najúčinnejšie rozdeliť tieto rôzne zdroje a zároveň sa vyhnúť rizikám podvodov. Je potrebné zabezpečiť, aby verejné peniaze slúžili svojmu účelu a boli prínosom pre spoločnosť ako celok."

Debetnú kartu Unity Card je možné nabiť i dobiť ľubovoľnou sumou peňazí. Funguje rovnako ako bežná debetná karta na platobných termináloch. Obdobie platnosti sa môže prispôsobiť podľa potrieb a zamýšľanej podpory. Užívatelia si dokážu skontrolovať zostávajúcu hodnotu vďaka QR kódu na zadnej strane, zatiaľ čo lokálna autorita dokáže monitorovať, analyzovať, spravovať a dokonca upravovať spôsob, akým sa používajú tieto karty, a to všetko v reálnom čase. Opäť sú to teda nové technológie, ktoré ponúkajú riešenie v situácii, ktorá sa v istých momentoch javila ako neriešiteľná.

"Naše výskumné a vývojové tímy si dobre uvedomujú spoločenskú zodpovednosť, pričom ich cieľom bolo pomôcť v boji proti pandémii COVID-19. V konečnom dôsledku je to však pragmatizmus a potenciál tohto riešenia, ktorý nás presvedčil o vytvorení potrebných partnerstiev pre jeho nasadenie v celej Európe, "uzatvára Robert Masse. "Príde nám úplne prirodzené venovať prvých 5 000 kariet každej z obcí, ktoré sa s ňou rozhodnú pracovať. Sú totiž najbližšie k situácii v teréne. Realizačné náklady udržiavame na minime a predstavujú zlomok bežných nákladov na podobné "tradičné" opatrenia. Okrem toho si za transakcie neberieme žiadnu maržu."

Navrhované riešenie sa osvedčilo v Nemecku už počas migračnej krízy, kedy Loyaltek rozdával miestnym orgánom desiatky tisíc kariet na správu povolení pre sýrskych utečencov, čo im umožnilo uspokojiť ich najzákladnejšie potreby nákupom od miestnych obchodníkov. 12 000 kariet venoval Loyaltek pred dvomi rokmi aj Svetovému potravinovému programu ako súčasť humanitárnej pomoci.

Vzhľad karty Unity Card je možné samozrejme prispôsobiť potrebám lokálnych partnerov. Distribuuje sa priamo príjemcom alebo skupinovým prenosom príslušnému orgánu, ktorý ich ďalej môže ďalej distribuovať po vlastnej osi. Platby uskutočňované kartou občanmi sa samozrejme spravujú spolu so zvyškom transakcií  v rámci platobného styku obchodníkov, zatiaľ čo podporu držiteľa karty zabezpečuje Loyaltek alebo samotný "zákazník", teda vydávajúci orgán ako napríklad obec alebo samospráva.

Loyaltek NV je európskym lídrom v oblasti kariet s obmedzeným dosahom a riadi početné programy týkajúce sa darčekových a profesionálnych kariet v 14 krajinách. Medzi jej klientov patria firmy ako Sodexo, Ingenico, Total a veľké množstvo významných komerčných realitných hráčov, ktorí požadujú odborné znalosti spoločnosti Loyaltek pre konkrétne a technicky náročné projekty.

Paynovate NV je jedným zo šiestich belgických emitentov elektronických peňazí, ktorý je regulovaný Národnou bankou Belgicka a je oprávnený vydávať platobné nástroje vo všetkých európskych krajinách. Paynovate je taktiež tiež dôležitou súčasťou Visa.

Ďalšie informácie a ilustrácie nájdete na adrese WWW.UNITYCARD.EU

Paul Geens

Communication Officer

Vademecom

+32 (0)472 59 70 74

pg@vademecom.be

Robert Masse

Zakladatel & CEO

Loyaltek

+32 (0)475 44 37 70

robert.masse@loyaltek.com

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Americký úrad pre kontrolu potravín a liečiv (FDA) autorizoval predaj nahrievaného tabakového výrobku IQOS v USA s označením tabakový výrobok s modifikovaným rizikom (modified risk tobacco product)

9. júl 2020

9.7.2020 - Jedná sa len o druhý výrobok v histórii, ktorý od FDA obdržal tento typ autorizácie a vôbec úplne prvý tabakový výrobok v kategórii tzv. modifikácie expozície (miera vystavenia organizmu škodlivým látkam).

Táto autorizácia umožňuje, za účelom podpory verejného zdravia, predaj a marketing výrobku so sprievodným tvrdením týkajúcim sa zníženia alebo absencie škodlivých látok, ktorým je používateľ potenciálne vystavený (zníženie expozície).

"FDA sa prostredníctvom schvaľovacieho procesu pre tabakové výrobky s modifikovaným rizikom snaží zabezpečiť, aby informácie o znížení rizika v súvislosti s tabakovými výrobkami, smerujúce k spotrebiteľom, boli podložené vedeckými dôkazmi a zároveň zrozumiteľné," vyhlásil Mitch Zeller, riaditeľ Centra pre tabakové výrobky FDA.

"Údaje a informácie, ktoré predložila spoločnosť Philip Morris International ukazujú, že predaj týchto výrobkov s autorizovanými informáciami môže pomôcť dospelým fajčiarom úplne prestať fajčiť a tým znížiť vystavenie organizmu škodlivým látkam," zdôraznil Zeller.

"Rozhodnutie FDA predstavuje dôležitý míľnik v oblasti verejného zdravia. Ukazuje sa, že výrobok IQOS sa zásadne líši od cigariet a je lepšou voľbou pre dospelých fajčiarov, ktorí by aj naďalej pokračovali vo fajčení cigariet" vyhlásil André Calantzopoulos, generálny riaditeľ Philip Morris International.

FDA bude podrobne sledovať, akým spôsobom je IQOS užívaný v populácii a či nedochádza k zvýšenému používaniu u mladistvých.

Autorizácia FDA ďalej umožnuje výrobcovi nahrievaného tabakového výrobku IQOS používať pri predaji a marketingu nasledujúce tvrdenia:

IQOS tabak nahrieva, ale nespaľuje.
Tým sa výrazne znižuje tvorba škodlivých a potenciálne škodlivých látok.
Vedecké štúdie ukazujú, že úplný prechod od klasických cigariet k výrobku IQOS významne znižuje vystavenie ľudského organizmu pôsobeniu škodlivých a potenciálne škodlivých látok.

Tieto tvrdenia neznamenajú, že sa jedná o bezpečný výrobok a spoločnosť Philip Morris nesmie v USA používať žiadne ďalšie tvrdenia v súvislosti s modifikovaným rizikom týchto výrobkov. Existujúce povolenie je platné 4 roky a po jeho vypršaní musí spoločnosti požiadať o opätovnú autorizáciu.

V súvislosti s potrebou kontroly presnosti požaduje FDA od spoločnosti Philip Morris International, aby realizovala štúdie spotrebiteľského správania zamerané na porozumenie a dopady autorizovaných tvrdení.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

V novom videoklipe Superhrdina z dielne dua PACI PAC dobro zvíťazilo nad zlom

9. júl 2020

9.7.2020 - Úspešní pesničkári PACI PAC, ohlásili skvelé správy! Okrem nového videoklipu Superhrdina, v ktorom sa úlohy záporáka zhostil známy slovenský herec Roman Pomajbo,  veselá dvojica zverejnila i nové dátumy  úspešného turné, Paci Pac a kamaráti, ktoré bolo kvôli pandémii prerušené. Deti i rodičia sa čoskoro dočkajú aj nového cédečka!

Svetlo sveta uzrela nová pesnička o nadprirodzených schopnostiach z pera hudobno-zábavnej dvojice pre deti, PACI PAC. Skladba, ktorú duo zverejnilo prostredníctvom rozprávkového videoklipu, nesie názov Superhrdina a ako to v detskom svete býva, i v novinke dobro zvíťazí nad zlom. "Skladbu som plánoval už dlhší čas," prezrádza Mário (PAC) Praženec. "Môj synček Samko mal silné obdobie plné Spidermanov a Supermanov, teraz zasa fičí na "Ninjago". Asi rok mi materiál ležal v šuflíku a až teraz, v čase pandémie, sa nám ju podarilo nahrať v štúdiu a vznikol i videoklip," doplnil gitarista a spevák.

Vo videoklipe účinkuje i známy herec, ktorý si strihol postavu záporáka

Dvojica sa teší, že deťom vďaka piesni a videoklipu priblíži príbeh o superhrdinovi, ktorý porazí zloducha. "Je to asi viac pesnička pre chlapcov  ako pre dievčatá, pretože v klipe sa odohráva naozajstný súboj a príde aj na päste a kopance," hovorí silnejšia polovička PACI PAC, ktorý sa v klipe, vďaka čarovnému nápoju, premenil na superhrdinu. Nakrúcanie videa sa nezaobišlo bez rozpakov, Mário sa chvíľu zdráhal svojho hereckého protivníka buchnúť do brady, ale keďže si to scenár vyžadoval, došlo aj na takúto akciu.

Záporáka Kazispeva, ktorý unesie nežnejšiu polovičku speváckej dvojice PACI, si zahral herec Roman Pomajbo. "Záporné postavy sú pre herca vždy fajn. Môže v nich ukázať všetky svoje skryté rezervy," smeje sa Roman a dodáva, že sa rád mení na kladného hrdinu, a že pre deti urobí úplne všetko a pokojne zahrá aj "záporáka" či "klaďasa" naraz. A ako mu to fungovalo s PACI PAC? "Táto dvojica je pre mňa srdcová záležitosť. Čím viac ich poznávam, tým viac sa s nimi teším," priznáva sympatický herec.

PACI, ktorú Kazispev uväznil na zámku, zloduch prekvapivo obdaroval levanduľovou kytičkou. " Levanduľa je Kazispevova obľúbená kvetinka, lebo jej vôňa ho upokojuje a hodí sa mu ku kostýmu, daroval mi ju, aby som spievala len a len jemu," priblížila  Adriana Pešinová význam veľmi výraznej rekvizity. Celý dej novinky sa odohráva v nádhernom prostredí hradu Červený Kameň. Ten už len umocnil atmosféru klipu, ako i celkové vyznenie novej piesne. Rozprávkové prostredie si vyslovene žiadalo o šťastný koniec a deti sa radostného záveru skutočne dočkajú. Premenu Kazispeva na Lubispeva má na svedomí rovnaký čarovný nápoj, ktorý PACOVI dodal supersilu. "Okrem toho, že som v klipe nadobudol super svaly a supermoc, PIJO BIO sú  100% ovocné šťavy, sirupy a ľadové čaje bez pridaného cukru, ktoré skvelo chutia a sú aj zdravé.  Ja osobne a  aj Kazispev sme si na nich veľmi pochutili," spomína Mário Praženec.

Ďalšie dobré správy!

Keďže bolo jarné turné, PACI PAC a kamaráti, v polovici svojich termínov kvôli pandémii prerušené, kapela sa rozhodla zahrať zostávajúcich deväť koncertov v septembri a už teraz sa nevedia dočkať plných hľadísk a natešených detských divákov. "Obdobie bez detí bolo náročné. Nevidieť a nepočuť detské publikum na mňa vplývalo veľmi smutne,"  priznáva Adriana Pešinová ako PACI a dodáva: "O to viac si to teraz užívam a ešte viac vážim, keď môžem byť konečne v priamom kontakte s malými divákmi! Je to nenahraditeľné!"

Aj deti a ich rodičia sa môžu tešiť na parádne predstavenie plné zábavy, muziky, ale aj poučenia. Turné odštartuje v Bratislave 12.9.2020 a sympatickí speváci sa postupne predstavia 14.9. v Leviciach, 18.9 v Lučenci, 19.9.  doobeda v Bardejove a  v rovnaký deň, ale v poobedňajších hodinách zaspievajú v Košiciach. 20.9. si to namieria do  Popradu a Kežmarku, 27.9. do Turzovky. Jesennú časť turné, PACI PAC a kamaráti, zavŕšia koncertom v Malackách 30.9.2020. Vstupenky na nové termíny je možné zakúpiť v sieti Predpredaj https://predpredaj.zoznam.sk/sk/listky/paci-pac-kamarati-2020/ . Divákom, samozrejme, na tieto nové termíny ostávajú v platnosti aj vstupenky, ktoré mali zakúpené na pôvodné koncerty.

Zatiaľ poslednou dobrou správou je aj fakt, že okrem piesne o superhrdinoch, počas koncertného voľna vzniklo aj mnoho ďalších, a PACI PAC tak finišujú na realizácii nového cédečka, ktoré by sa malo objaviť na trhu už koncom septembra tohto roku.

Ďalšie informácie o veselej dvojici PACI PAC nájdete na:
Web: www.pacipac.sk
Facebook: www.facebook.com/pacipac.sk
Instagram: www.instagram.com/paci_pac

Fotogaléria k článku: Nový videoklip Superhrdina z dielne dua PACI PAC

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Slovenskí influenceri odkazujú: Vezmi si ma!

9. júl 2020

9.7.2020 - Slovensko môže byť už toto leto opäť o niečo čistejšie. Prispieť k tomu môže každý, kto zostane dovolenkovať doma.

Dvaja známi travel blogeri Milan Bez Mapy a Andrea Zahurancová vyzývajú verejnosť, aby sa pridali do ich tímov a pomohli im zbierať voľne pohodené odpadky v prírode.

Nápad na netradičný "battle" prináša organizácia zodpovednosti výrobcov ENVI - PAK v rámci svojej kampane Vezmi si ma!, ktorou upozorňuje na boj proti znečisteniu životného prostredia.

Zbieranie odpadkov v prírode je trend. Rovnako ako ekologické cestovanie. Je načase tieto dve prospešné aktivity spojiť, vytvoriť z nich nový ekologický fenomén - plovel a pretaviť ho do vzájomného duelu medzi influencermi.

PLOVEL  – nový ekologický trend

Od minulého roka sa čoraz viac ľudí zapája do aktivity, ktorú Škandinávci nazvali "plogging". Toto slovné spojenie vzniklo spojením švédskeho "plocka upp", teda "zdvihnúť" a anglického "jogging", teda "beh". Ide o aktivitu, pri ktorej ľudia počas športovania v prírode zbierajú odpadky. Teraz na scénu prichádza novinka slovenských influencerov: PLOVEL, teda "plocka upp" plus "travel", zbieranie odpadkov na cestách.

"Letná dovolenka na Slovensku a vyšší počet výletníkov môžu dať prírode poriadne zabrať. Aj prostredníctvom takýchto netradičných aktivít, do ktorých budú verejnosť zapájať Milan a Andrea, chceme motivovať ľudí, aby neboli k prírode ľahostajní," vysvetľuje Katarína Kretter, riaditeľka pre marketing a komunikáciu zo spoločnosti ENVI - PAK a dopĺňa: "Voľne pohodené odpadky v prírode nás trápia dlhodobo. K zmene však môže prispieť každý jeden z nás. Stačí si so sebou na prechádzku do prírody zobrať vrece a rukavice a pozbierať porozhadzované smeti. A samozrejme, netreba zabúdať aj na to, že čo si do prírody so sebou donesieme, to si so sebou aj odnesieme."

Zbieraj odpadky a podpor svojho obľúbeného influencera

Travel bloger Milan Bez Mapy a cestovateľka Andrea Zahurancová vstupujú do štvormesačného duelu, počas ktorého sa budú vzájomne "hecovať", ktorý z nich vyzbiera viac odpadkov. Nebudú však na to sami. Obaja budú svoju výzvu ďalej adresovať svojim fanúšikom. Cieľom je, aby sa k obom pridalo čo najviac ľudí, a tak spoločnými silami porazili toho druhého.

"Celý proces je veľmi jednoduchý. Stačí, ak zverejníte fotografiu so svojím úlovkom – vyzbieraným odpadom na Instagrame a označíte ju #vezmisimaandrea alebo #vezmisimamilan. Podľa toho, komu viac fandíte," objasňuje ďalej Katarína Kretter.

Milan s Andreou budú vyzývať ľudí, aby išli zbierať odpadky. V príspevkoch motivujú ľudí, aby zbierali odpadky za ich tím a aby spoločne porazili toho druhého. Ľudia budú na sociálnych sieťach zdieľať fotografie s vyzbieraným odpadom a heštegom #vezmisimaandrea alebo #vezmisimamilan. Na konci každej výzvy bude v každom tíme odmenený najzaujímavejší príspevok.

Každý mesiac bude vyhlásená nová výzva. Tá prvá bola vyhlásená v pondelok 6. júla. Jej cieľom je, aby sa na oboch stranách zapojilo do čistenia prírody čo najviac ľudí. Za necelých 24 hodín zareagovalo na výzvu viac ako 2 000 ľudí, prvé lastovičky sa už zapojili aj do zbierania. Duel medzi influencermi potrvá až do konca októbra.

Travel bloger Milan Bez Mapy

"Spoločné zbieranie odpadkov organizujem so svojimi fanúšikmi pravidelne už od roku 2017. Zakaždým vyzbierame niekoľko stoviek litrov odpadu, či už z lesov alebo mestských parkov. Verím, že aj táto aktivita nadchne čo najviac ľudí, ktorí myšlienku ochrany prírody budú potom sami ďalej šíriť."

Andrea Zahurancová

"Rada by som mladých ľudí motivovala a  aj presvedčila, aby si začali prírodu vážiť a nerobili si z nej odpadkový kôš. Chcem im ukázať, že aj zbieranie odpadkov v lese môže byť cesta, ako sa k prírode začať správať zodpovednejšie."

O projekte Vezmi si ma!

Vezmi si ma! spája tých, ktorým záleží na životnom prostredí a neboja sa vziať veci do vlastných rúk. Informuje o probléme voľne pohodeného odpadu a motivuje ľudí, aby sa k prírode začali správať zodpovedne. Vyzýva ľudí k dvom veciam: Aby voľne pohodený odpad vzali zo zeme a hodili ho do správneho koša, a aby k zbieraniu odpadkov inšpirovali aj ostatných, svojich kamarátov, kolegov či rodinu. Iniciátorom a koordinátorom projektu je OZV ENVI - PAK.

www.vezmisi.ma

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Kríza ako príležitosť: BDO rozširuje svoju sieť o právnu divíziu

8. júl 2020

8.7.2020 - Môže byť aj kríza príležitosťou? Určite áno – riešením je transformácia biznisu. Toto radí spoločnosť BDO, pričom sa sama rozhodla ísť touto cestou a rozšíriť portfólio svojich doterajších služieb. Prostredníctvom strategickej dohody s advokátskou kanceláriou NEXUS zakladá svoju vlastnú právnu divíziu. Hlavným cieľom tejto fúzie je synergia audítorsko-poradenskej a právnej oblasti. Od dohody o založení právnej divízie BDO si obe strany sľubujú nielen výrazný impulz a posun do "nového normálu", ale aj zabezpečenie komplexnosti poskytovaných služieb pre svojich klientov. Nová právnická firma začne v rámci siete BDO fungovať od 1. júla pod názvom BDO Legal s.r.o.

Obe spoločnosti majú vo svojom segmente významné postavenie na trhu. BDO je piatou najväčšou audítorsko-poradenskou spoločnosťou na svete a je etablovaná v 167 krajinách. Na slovenskom trhu pôsobí BDO bezmála 30 rokov. Audítorské, daňové a poradenské služby tu poskytuje množstvu renomovaných firiem a spoločností. Advokátska kancelária NEXUS predstavuje tím právnikov s overenými skúsenosťami, pričom jej partneri i väčšina zamestnancov pochádza z advokátskej kancelárie založenej z právneho oddelenia prestížnej poradenskej spoločnosti patriacej do "veľkej štvorky". Nová právna divízia BDO vzniká prijatím NEXUS-u za členskú spoločnosť BDO a bude disponovať tímom pozostávajúcim z 20-tich zamestnancov, z toho je 17 vysoko kvalifikovaných advokátov a právnikov. Aj vďaka dohode s BDO sa bezprostredne po svojom vzniku zaradí medzi najväčšie právnické firmy na Slovensku.

"Rozhodnutie založiť BDO Legal považujem za významné posilnenie našej pozície na trhu. Vytvárame akúsi "piatu" nohu nášho biznisu, ktorá prinesie vysokú pridanú hodnotu a komfort pre klientov, " hovorí na margo dohody Peter Gunda, managing partner BDO.

"Dohodu s BDO vnímame ako obrovskú príležitosť, získame stabilného partnera s medzinárodným dosahom. Vieme mu ponúknuť kvalifikovaný tím a bohaté skúsenosti z prostredia lokálneho trhu. Zároveň budeme môcť poskytovať komplexnejšie služby pre našich klientov, ktorých podnikateľské aktivity čoraz častejšie presahujú hranice Slovenska," hovorí Pavel Poliak, vedúci partner advokátskej kancelárie NEXUS.

Vytvorenie BDO Legal vidia partneri spoločnosti aj ako príležitosť posunúť sa dopredu v tejto neľahkej dobe. Podľa Petra Gundu bude pre mnohé firmy transformácia biznisu jediná cesta ako si udržať a ďalej posilňovať pozíciu na trhu. "Víťazom bude ten, kto včas správne odhadne situáciu, bude páliť minimum energie na záchranu neživotaschopného biznisu a zameria sa prioritne na jeho transformáciu do nových podmienok.”  Aj preto sa BDO rozhodla pre ďalší odvážny krok. Ako prvá veľká firma na Slovensku ohlásila sťahovanie do nových priestorov, ktoré chce prispôsobiť nastupujúcemu trendu v štýle práce po korona kríze. "Firemný život ani pracovné podmienky sa už nevrátia do starých koľají, preto sa chceme aj v tejto oblasti pozerať do budúcnosti, byť jednoducho v našich úvahách vždy aspoň tri kroky popredu."

"Rozhodnutie o strategickej dohode medzi našou slovenskou spoločnosťou a advokátskou kanceláriou NEXUS sme prijali s nadšením. Naši klienti získajú okamžitý prístup k etablovanému a renomovanému tímu právnikov a prostredníctvom BDO Legal tak dokážeme ešte komplexnejšie obslúžiť našich globálnych klientov pod jednou strechou. Oceňujem aj odvahu našich slovenských partnerov z BDO a NEXUS-u pozerať sa dopredu a čeliť novým výzvam, hlavne v súčasnej  situácii, keď je v hre stále veľa premenných faktorov," hovorí zástupca Trond-Morten Lindberg, CEO EMEA z BDO Global.

Dohoda oboch spoločností sa nijako nedotkne doterajšieho poskytovania služieb zo strany BDO ani advokátskej kancelárie NEXUS.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Fiľov závod na papierové obaly ECO – BAGS Myjava rozširuje výrobu

8. júl 2020

8.7.2020 - Projekt s investíciou viac ako 15 miliónov EUR počíta s navýšením zamestnanosti o 110 nových pracovných miest.

Investor, ktorým je holding ECO – INVESTMENT a.s. podnikateľa Milana Fiľa, sa rozhodol rozšíriť výrobu z dôvodu väčšieho dopytu po tovare vyrábaného v existujúcom závode, nepostačujúceho technologického zariadenia a tiež z dôvodu nedostatočnej kapacity skladovacích priestorov. "Závod plánujeme rozšíriť o výrobno-skladovací monoblok, ktorý postavíme v tesnej nadväznosti na už existujúci výrobný závod. V novej hale vzniknú ďalšie výrobné priestory, priestory pre balenie, lisovanie orezov a časť expedície," priblížil Milan Fiľo. Investor počíta aj s vybudovaním parkoviska pre osobné vozidlá a nové šatne s hygienickým zázemím pre ďalších zamestnancov. Tých plánuje do konca roka 2022 prijať 110.

Technologický proces výroby papierových vreciek sa oproti súčasnému stavu prakticky nezmení. Výroba vreciek prebieha na technologických linkách, kde sa na začiatku linky vloží presne definovaný kotúč papiera a na konci vychádzajú hotové výrobky, t.j. papierové vrecká s potlačou alebo bez potlače.

Tradičný slovenský výrobca papierových obalov ECO – BAGS Myjava, ktorý v súčasnosti produkuje takmer miliardu kusov papierových obalov ročne, dnes zamestnáva 70 ľudí. Vyrába papierové obaly pre rýchle občerstvenie, vrecká na pečivo a papierové obaly na balenie drobných darčekových predmetov. Spoločnosť exportuje viac ako 90% svojej produkcie do krajín EU. Dodáva hlavne na nemecký, francúzsky, český, britský a rakúsky trh. Koncovými zákazníkmi sú retailové siete veľkých obchodných reťazcov, renomované európske veľkoobchody s obalovými materiálmi ale aj menšie lokálne siete pekárov, bagetérií a pod.

Spoločnosť ECO-BAGS, s.r.o. pôsobí na Myjave od júla 2013, kedy bola do novovybudovaných moderných priestorov presťahovaná výroba z Ružomberka. V posledných piatich rokoch bolo v spoločnosti ECO-BAGS preinvestovaných do 10 miliónov EUR pre celkovú modernizáciu výrobných priestorov, strojového vybavenia a výrobnej infraštruktúry.

O spoločnosti ECO-INVESTMENT, a.s.

ECO-INVESTMENT, a.s. je česko-slovenský priemyselno-investičný holding, ktorý pokrýva dlhodobé investície v rámci celej Európy. Hlavnými oblasťami investícií sú výroba celulózy a papiera, energetika, potravinárstvo, reality a telekomunikácie. Od jeho založenia je holding prítomný vo viacerých charitatívnych projektoch v oblasti zdravotníctva, vzdelania, kultúry a športu.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku. Od prvého momentu sa s vami bude rozprávať zamestnanec linky a nie automat

8. júl 2020

8.7.2020 - O2 sa rozhodlo radikálne zmeniť zážitok, s akým sa zákazník najčastejšie stretáva pri volaní  na zákaznícke linky. Preto v týchto dňoch pristúpilo k vypnutiu prednahratých hlášok, ktoré slúžili na navigovanie zákazníka a prináša priame spojenie so zamestnancom zákazníckej linky  už od začiatku hovoru. Zákazník tak po novom nebude musieť počúvať vopred nahraté dlhé zoznamy možností ani zadávať žiadne čísla v menu, ale hneď po vytočení čísla 949 je privítaný a spojený s najbližším voľným asistentom.

"V O2 veríme, že ak nám zákazník volá, má skutočný problém, preto ho chceme okamžite a bez zdržiavania vyriešiť. Počítame, že ak potrebuje vedieť svoju spotrebu, alebo iný jednoduchý úkon, ľahko to vyrieši cez samoobslužnú mobilnú aplikáciu Moje O2 alebo cez web. Ale ak rieši komplexnejšiu situáciu, chceme sa mu stopercentne venovať a spolu nájsť riešenie. Preto sme od júla zrušili prednahraté hlášky a zákazník sa od prvého momentu bude rozprávať len so živým operátorom," vysvetľuje Milan Morávek, riaditeľ predaja a služieb zákazníkom O2.

Prednahraté hlášky využíva mnoho zákazníckych liniek a za tie roky sme si zvykli, že tomu ani inak nie je. Takýto krok si O2 mohlo dovoliť po dôslednej príprave. Jednak za posledné roky venovalo mnoho úsilia tomu, aby pre zákazníkov pripravilo spôsoby, ako sa obslúžiť pohodlne a rýchlo bez návštevy predajne či telefonátom na zákaznícku linku. Pre zákazníkov má najnovšiu verziu samoobslužnej zóny Moje O2 v mobilnej i webovej verzii. "Okrem toho, že chceme stále posúvať štandard obsluhy vyššie, prioritou je ušetriť zákazníkovi čas a ponúknuť ľudský prístup. Ak sa chcel totiž zákazník s asistentom spojiť predtým, musel absolvovať približne 40 sekundový automat zadávania čísiel, a to sme mali jeden z najrýchlejších automatov v segmente. Toto po novom odpadá," dodáva Milan Morávek.

Rozhovor s Milanom Morávkom, riaditeľom predaja a služieb zákazníkom O2 o zmenách na zákazníckej linke nájdete tu: 

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

LANXESS vyrába plasty podľa princípov cirkulárnej ekonomiky

8. júl 2020

8.7.2020 -
LANXESS šetrí suroviny a životné prostredie
Portfólio výrobkov, ktoré obsahujú vysoké percento recyklovaného materiálu, stále rastie

Chemická spoločnosť LANXESS myslí na životné prostredie a čoraz častejšie využíva recyklované suroviny pri výrobe termoplastických zlúčenín a kompozitných materiálov.

"Našim cieľom je, aby stále viac našich výrobkov z plastov pochádzalo z udržateľných materiálov. Snažíme sa tým znížiť uhlíkovú stopu a chrániť životné prostredie," vysvetľuje Guenter Margraf, globálny produktový manažér obchodnej jednotky LANXESS - High Performance Materials (HPM).

Najnovšími príkladmi produktov vyrobených v súlade s touto stratégiou sú Durethan ECOBKV30H2.0, ECOBKV35H2.0 a ECOBKV60XF. Recyklované vlákna vyrobené z odpadového skla tvoria 30, 35 a 60 percent hmotnosti týchto troch nových polyamidových zlúčenín..

Spoločnosť Ecocycle, ktorá sa venuje recyklovaniu plastových a ďalších odpadov, skontrolovala množstvo recyklovaného materiálu v každej zmesi pomocou metódy hmotnostnej bilancie a využitia odpadového skla a udelila spoločnosti LANXESS certifikát v súlade s ISO 14021: 2016. Sklo pochádza z odpadu, ktorý vznikol pri výrobe sklenených vlákien. Jedná o takzvanú postindustriálnu recykláciu.

Použitie recyklovaných materiálov neznižuje kvalitu výrobkov

Pri zrode prístupu hromadnej bilancie stála nezisková nadácia Ellen MacArthur Foundation. V súčasnosti tento trend využívajú spoločnosti z celého sveta, vrátane mnohých výrobcov plastov v oblasti chemickej recyklácie postindustriálneho a post-spotrebiteľského odpadu. Recyklované suroviny sa pri tomto postupe začleňujú do výroby spoločne s petrochemickými alebo minerálnymi surovinami.

Základný princíp je podobný spôsobu, akým sa elektrina alebo plyn šetrne k životnému prostrediu privádzajú do elektrickej, resp. plynovej siete. Množstvo udržateľne vyrobenej energie v elektrickej sieti stúpa, avšak nie je fyzicky možné rozlišovať medzi zdrojmi energie na úrovni jednej domácnosti.

Jedným z bodov v prospech metódy hmotnostnej bilancie je to, že vlastnosti konečného produktu – ako je polyamidová zmes vystužená recyklovanými odpadovými sklenenými vláknami – je totožná s vlastnosťami nerecyklovaného materiálu.

Inými slovami, použitie tejto metódy neznamená zníženie kvality výsledného produktu. "Vstrekovací lis dokáže spracovať zmes pomocou existujúcich zariadení rovnako ako konvenčný produkt – a zároveň ťažiť z výhod udržateľnosti certifikovaného produktu," vysvetľuje Guenter Margraf.

Nové zlúčeniny nájdu využitie v automobilových súčiastkach

Nové zlúčeniny spoločnosti LANXESS nájdu uplatnenie predovšetkým v automobilovom priemysle. "Napríklad Durethan ECOBKV60XF ponúka výnimočnú pevnosť a tuhosť, vďaka čomu je vhodný na výrobu konštrukčných súčastí, ako sú držiaky pedálov a stĺpiky A, B a C, a taktiež ľahké batérie pre elektromobily," hovorí odborník LANXESS.

Odpadové sklenené vlákna ako vzácna komodita

Spoločnosť HPM chce viac využívať odpadové sklenené vlákna. Odpadové sklo má nižšiu teplotu topenia ako suroviny používané pri výrobe sklenených vlákien. Tento postup umožňuje šetriť energiu a znižovať emisie CO2. "Používanie odpadového skla šetrí sklenené suroviny," hovorí Margraf s tým, že odpadové sklo nie je potrebné likvidovať a dočká sa tak nového využitia.

Nemecký LANXESS patrí medzi svetovú špičku v špeciálnej chémii

Spoločnosť LANXESS je vedúcim chemickým koncernom, ktorý v roku 2018 dosiahol obrat 7,2 miliardy EUR a v súčasnosti zamestnáva približne 15 500 zamestnancov v 33 krajinách. Spoločnosť je zastúpená v 60 výrobných závodoch po celom svete. Kľúčovým odvetvím podnikania spoločnosti LANXESS je vývoj, výroba a predaj chemických medziproduktov, aditív, špeciálnych chemikálií a plastov. LANXESS je členom popredných indexov trvalej udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index (DJSI World a DJSI Europe) a FTSE4Good.

Viac informácií o firme sa nachádza na www.lanxess.com a sociálnych sieťach twitter.com/LANXESS, facebook.com/LANXESS, linkedin.com/company/lanxess a youtube.com/lanxess.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Odštartujte kariéru v Amazone: Program Career Choice podporuje zamestnancov vo vzdelávaní

7. júl 2020

7.7.2020 - Spoločnosť Amazon finančne podporuje zamestnancov, ktorí sa chcú ďalej vzdelávať. V rámci programu Career Choice im prepláca až 95 percent nákladov na školné poplatky či školenia podľa ich výberu. Zamestnanci pritom nie sú počas účasti v programe viazaní žiadnymi ďalšími podmienkami.

Benefit môžu využiť zamestnanci, ktorí v Amazone pracujú minimálne rok. Spoločnosť im ponúka ročnú podporu do výšky 1 400 € a to po dobu troch rokov. Čiastka na vzdelávanie tak môže dosiahnuť celkovú sumu 4 200 €. Vybrať si pritom môžu zo širokého množstva odborov, od ekonomiky a účtovníctva, cez informačné technológie, až po dopravu a logistiku. V roku 2019 mali zamestnanci na výber zo 115 kurzov na 20 školách. Kurzy zamestnanci navštevujú mimo svojej pracovnej doby ale niektoré prebiehajú priamo na pracovisku.

"V Amazone veríme, že každý by mal mať možnosť získať nové zručnosti a ďalej rozvíjať svoju kariéru, či už v našej spoločnosti, alebo niekde inde," vysvetľuje Marcela Goc-Matis, HR manažérka Amazon pre ČR a Slovensko a dodáva: "Program Career Choice uhrádza poplatky za učebnice, školné a súvisiace poplatky za kurzy na akreditovaných školách."

Amazon na Slovensku odštartoval program Career Choice v roku 2018 a do tréningu a vzdelania svojich zamestnancov zatiaľ investoval 132 000 €. Popularitu tohoto benefitu potvrdzuje množstvo jeho účastníkov. Za rok 2019 program na Slovensku podporil 240 zamestnancov a celosvetovo sa do neho minulý rok zapojilo 19 000 ľudí. Napriek tomu, že bol počet v prvej polovici roku 2020 ovplyvnený dôsledkami pandémie, program má stúpajúcu tendenciu. Medzi najpopulárnejšie kurzy patrili účtovníctvo, šoférovanie vozidiel nad 3,5 tony, či plánovanie prepravy.

Amazon dokázal aj v tomto ohľade odpovedať na globálnu pandémiu a počas koronakrízy sa niektoré kurzy presunuli do virtuálneho priestoru. Konkrétne sa online konalo 26 vzdelávacích kurzov, čo je približne polovica z celkovej ponuky kurzov.

Career Choice otvára príležitosti v pracovnom aj súkromnom živote

Možnosť zúčastniť sa kurzov v rámci programu Career Choice otvára účastníkom nové príležitosti. Kurzy poskytujú viac príležitostí na postup na vyššie pozície v Amazone. ,,Angličtina je svetový jazyk, vďaka Career Choice som získala širšiu slovnú zásobu a som teraz o krok vpred: rozumiem lepšie systému, v ktorom pracujeme na oddelení," hovorí Monika Zsigoová z oddelenia C-Ret Sorting, ktorá sa zúčastnila kurzu anglického jazyka. Vďaka kurzom môžu účastníci v budúcnosti predovšetkým zvyšovať svoju kvalifikáciu a získať si zamestnanie na trhu práce, ktoré ich bude baviť a s ktorým budú spokojní.

Eva Buchová z oddelenia Digital Devices, ktorá absolvovala základné školenie bezpečnostného technika a základné školenie technika požiarnej ochrany (Priemysel 4.0) uviedla: "Získala som osvedčenie ako bezpečnostný technik a interný auditor, no najmä množstvo vedomostí. Vďaka tomu môžem získať v budúcnosti prácu, ktorá bude pre mňa motivujúca." Toto je najväčší prínos programu Career Choice.

Erika Bugyiková z oddelenia Warehouse Deals, ktorá ukončila kurz účtovníctva, dodáva, že vďaka kurzu sa oboznámila s touto oblasťou. Teraz plánuje viesť účtovníctvo pre svojich príbuzných. Účastníci si vyberajú kurzy pre kariérny rast, ale aj pre lepšie príležitosti v pracovnom a súkromnom živote. Peter Matiáš, ktorý pracuje na oddelení ľudských zdrojov, je toho živým príkladom: "Amazon mi dal možnosť vzdelávať sa v rôznych oblastiach ako je Priemysel 4.0, anglický jazyk, IT či personalistika. Ja som si vybral anglický jazyk, keďže viem, že ho potrebujem poriadne zdokonaľovať, aby som mohol vo svojej kariére napredovať a ďalej rásť. Anglický jazyk určite budem využívať všade, kde je to možné, či už pri ceste do zahraničia, sledovaní filmov, čítaní zahraničných webov alebo v neposlednom rade v práci, kde je anglický jazyk veľmi dôležitý."

Amazon si je plne vedomý, že dôležitejšia, než akákoľvek investícia do technológií, výroby, predaja či distribúcie, je investícia do zamestnancov, a preto im celoročne a nepretržite ponúka celý rad benefitov, medzi ktoré patrí aj Career Choice. Viac informácií o tomto programe je k dispozícii na webovej stránke: https://www.amazoncareerchoice.com

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania pre ďalšie populárne modely športových hodiniek

7. júl 2020

7.7.2020 - Dnes 8. júla Garmin oznámil, že rozširuje technológiu solárneho dobíjania do ďalších modelov multišportových hodiniek série Instinct, fénix6 a 6S a Tactix Delta. Po úspešnom implementovaní tejto technológie v prvom solárnom modeli fénix 6X-Pro Solar, si môžu ľudia vďaka výrazne predĺženej výdrže batérie užívať aktivity so športovými hodinkami ešte dlhšie, ako kedykoľvek predtým.

"Multišportové GPS hodinky značky Garmin sú obľúbené u športovcov a dobrodruhov, ktorí chcú prekonávať svoje hranice. Nové solárne modely im umožnia tieto hranice posúvať ešte ďalej,” hovorí Dan Bartel, viceprezident a riaditeľ globálneho predaja Garmin.

Instinct Solar

Odolné hodinky, ktoré vás podporia vo všetkých aktivitách v prírode. Úžasná výdrž batérie bude poháňať vaše zážitky, športové a zdravotné a smart funkcie. Tento model je historickým milníkom pre značku Garmin, pretože pri dostatočnom pobyte na slnku dokážu hodinky v Šetrnom režime fungovať prakticky neobmedzene. V Expedičnom režime pri slnečnom počasí dokážu hodinky s aktívnym GPS vydržať viac ako dva mesiace. Séria Instict Solar vydrží pri použití v interiéri až 24 dní v režime smart hodiniek a ak denne strávite spoň 3 hodiny na slnečnom počasí, výdrž sa predĺži až na 50 dní. Výdrž batérie si dokáže uživateľ prispôsobovať s funkciou Power Manger podľa vlastných potrieb aj počas používania.

K obsiahlemu balíku funkcí pre šport v prírode a monitoringu zdravia, pridáva Instinct Solar aj optickým pulzomerom Pulse Ox, ktorý dokáže merať hladinu kyslíka v krvi a obľubenou funkciu Body Battery na sledovanie energetických rezerv vášho tela. Medzi špeciálnymi verziami Instinct Solar sa objaví aj Surf Edition- špecializované hodinky pre surfovanie, ktoré majú preinštalované prílivové tabuľky alebo Tactical Edition, ktoré majú špeciálne taktické funkcie vrátene kompatibility s prístrojmi na nočné videnie.

Séria fénix 6 - Solar Edition

Najobľúbenejšia séria hodiniek Garmin pridáva funkciu solárneho nabíjania aj pre modely fénix 6S a fénix 6. Špeciálne sklíčko Power Glass, ktoré zároveň slúži ako solárny panel a prepracovaný systém správy spotreby energie Power Manager, umožnia slnečnou energiou dopĺňať batériu  a užívať si šport, tréningové funkcie, predinštalované mapy, alebo počúvanie hudby ešte dlhšie. Obsiahlý zoznam športových aktivít je rozšírený o surfovanie, lezenie na stene vo vnútri a pokročilé metriky pre MTB známe z cyklopočítačov Edge. Výdrž batérie fénix 6S Pro Solar v režiem smart hodiniek je v interieri 9 dní a v exteriéri 10,5 dňa. Modely fénix 6 Pro Solar budú mať v režime smart hodiniek výdrž 14 dní v interieri a 16 dni v exterieri s dostatočným slnečným svitom.

Tactix Delta Solar Edition

Štvrtá generácia taktických hodiniek na platforme fénix s vojenskou normou odolnosti MIL-STD-810 dostáva solárne dobíjanie pre zvýšenie výdrže batérie na 24 dní v režime smart hodiniek a 66 hodín s plne aktívnym GPS, pri dostatočnej intenzite slnečného žiarenia. Odolný a zároveň sofistikovaný dizajn s always-on displejom, zafírovým sklíčkom, DLC povrchovou úpravou na lunete a náramkom z taktického nylónu má okrem špeciálnych taktických fumkcí aj predinštalované mapy, pokročilé tréningové a smart funkcie ako príbuzná séria fénix 6.

Všetky nové solárne modely sú v predaji od dnes u autorizovaného distribútora garmin.sk.

Instinct Solar už od 399,99 €, fénix 6 Solar od 749,99 € a tactix Delta Solar od 1099,99 €

Autorizovaný distribútor značky Garmin pre slovensko je spoločnosť CONAN, s.r.o. www.garmin.sk

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Návrh na zrušenie kontrolných nálepiek vníma Národná asociácia STK rozporuplne

7. júl 2020

7.7.2020 - Najväčšia profesijná asociácia v oblasti STK služieb na Slovensku víta návrh na zrušenie povinnosti lepiť kontrolné nálepky na čelné sklo vozidiel, poukazuje však na novú povinnosť, ktorá neguje celkový očakávaný pozitívny dopad tohto návrhu.

Jedným z viac ako sto patrení, o ktorých tento týždeň začal rokovať parlament v rámci návrhu zákona na zlepšovanie podnikateľského prostredia (tzv. lex korona) z dielne koaličnej SaS, je aj dlho-očakávaný návrh na zrušenie povinnosti lepiť kontrolnú nálepku na čelné sklo vozidla ako dôkaz o vykonaní technickej kontroly, emisnej kontroly a kontroly originality.

Podľa účinného zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je každý držiteľ vozidla povinný podrobiť svoje motorové vozidlo technickej a emisnej kontrole v pravidelných intervaloch. O tom, že takáto kontrola bola vykonaná, sú následne vypracované  tri doklady a to protokol, osvedčenie o kontrole (kartička) a nálepka. Pri kontrole originality sú vypracovávané dva doklady a to odborný posudok a nálepka.

Národná asociácia STK hodnotí zámer zrušiť aspoň jeden z troch vydávaných dokladov pozitívne, a to napriek tomu, že predmetný návrh mohol byť ambicióznejší. "Sme si plne vedomí, že mnoho vodičov vníma pravidelné absolvovanie technickej alebo emisnej kontroly ako akési nutné zlo, pretože veľakrát ide o časovo a finančné náročnú povinnosť. Keďže väčšina motoristov sa snaží absolvovať technickú a emisnú kontrolu v jednom termíne, dostane v súčasnosti na každej stanici technickej kontroly celkovo šesť dokladov, za ktoré musí zaplatiť. Opakovane sme preto v minulosti navrhovali, aby bola povinnosť vydávať len jeden doklad – osvedčenie, kde  by boli zapísané všetky chyby nájdene počas kontroly. Takéto osvedčenie je v súlade s právom EÚ a má pridanú hodnotu aj pre motoristov," hovorí výkonný riaditeľ Národnej asociácie STK Peter Hulman.

V minulosti Ministerstvo dopravy a výstavby SR návrh na akékoľvek rušenie dokladov odmietalo s argumentom, že vydávanie potvrdení o absolvovaní kontrol je súčasťou komplexného systému, ktorého úprava si vyžaduje čas. Ministerstvo tiež tvrdilo, že nálepky pomáhajú polícii skontrolovať technický stav vozidla priamo na mieste. Ďalším dôvodom je skutočnosť, že systém nálepiek v súčasnosti financuje dve štátom poverené súkromné spoločnosti TESTEK, s.r.o. a S-EKA, s.r.o., ktoré ako jediné majú oprávnenie kontrolovať prevádzkovateľov staníc technickej kontroly.

Do návrhu zákona sa však na poslednú chvíľu dostala nová povinnosť, ktorá pod hrozbou straty oprávnenia vykonávať svoju činnosť zaväzuje všetky stanice technickej a emisnej kontroly po celom Slovensku uzavrieť zmluvy o poskytovaní prístupu do celoštátneho informačného systému, ktorý spravujú spomínané dve súkromné spoločnosti. "Po preštudovaní finálneho návrhu zákona, o ktorom budú rokovať poslanci v zrýchlenom legislatívnom konaní, sa obávame, že výsledný efekt bude nulový. Predkladateľ síce ruší jednu povinnosť, ale nahrádza ju inou, čo v konečnom dôsledku pocíti v koncových cenách za služby STK a EK opäť občan-motorista," vysvetľuje Hulman.       

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

3 pravidlá, ako v lete ochrániť byt pred zlodejmi

7. júl 2020

7.7.2020 - Ku krádežiam vlámaním najčastejšie dochádza počas letného dovolenkového obdobia. Prečítajte si 3 základné pravidlá, ktoré by ste mali dodržiavať, aby ste neboli po návrate domov nemilo prekvapení.

1. Zabezpečte prístupy do bytu

Pri odchode na dovolenku často odchádzame v zhone a strese. Ponáhľame sa na letisko alebo ešte niečo na poslednú chvíľu riešime. Určite si však treba nájsť čas a v pokoji si byt poslednýkrát prejsť. Sú všetky okná zavreté a dvere dostatočne zabezpečené? Každý nedostatok, ako napríklad vyklopené okno, znamená pre zlodeja príležitosť. Najčastejším spôsobom vniknutia zlodeja do objektov je však cez vstupné dvere, a to hlavne cez uzamykací dverný systém, napríklad pomocou odvŕtania, prerazenia zámku na dverách alebo dokonca pomocou kópie kľúča. Vlámaniu teda treba v prvom rade predchádzať kvalitnými dverami a bezpečnostnou vložkou, ku ktorej sa kľúč nedá vyrobiť len tak bez identifikácie. Ideálny je elektronický zámok, pri ktorom neexistujú klasické kľúče, čiže sa ani nedajú sfalšovať. Napríklad elektronický zámok Airkey od rakúskeho výrobcu EVVA má navyše ochranu proti odvŕtaniu.

2. Nedávajte vedieť, že nie ste doma

Možno to znie ako samozrejmosť, ale skúste sa reálne zamyslieť nad tým, koľkým ľuďom pred dovolenkou poviete, že odchádzate. Medzi blízkymi a v práci to zatajovať nemusíte, ale asi nie je potrebné rozprávať sa o dňoch, keď nebudete doma, v obchode či reštaurácii, kde vás môže počuť hocikto. A čo sociálne siete? Radi sa vy alebo vaše deti pochválite, že ste práve dorazili do dovolenkovej destinácie? Ak chcete zdieľať svoje zážitky a fotografie na internete, urobte tak radšej až po návrate domov. Nikdy neviete, kto sa k vášmu príspevku dostane.

3. Nenechajte byt bez kontroly

Vašu neprítomnosť však nemusíte prezradiť len vy. Urobí to aj plná poštová schránka či dlhodobo zatiahnuté rolety, ticho a tma. Ak idete preč na dlhšiu dobu, poproste niekoho, komu dôverujete, aby občas prišiel, vybral poštu, pobudol chvíľku večer v rozsvietenej izbe a skontroloval byt. Navyše to môže skĺbiť s polievaním kvetov či kŕmením domácich miláčikov. Ak chcete mať úplný prehľad toho, kto vaše vchodové dvere otvoril a kedy, nainštalujte si inteligentný zámok. Je najlepším bezpečnostným riešením medzi uzamykacími systémami, pretože namiesto klasického kľúča sa dvere otvoria vďaka smartfónu. Bez vášho vedomia kópiu kľúča nikto nezíska tak, ako sa to stáva v kľúčových službách.

Tip: Elektronický uzamykací systém AirKey od rakúskeho výrobcu EVVA je vybavený ochranou proti vytiahnutiu jadra a odvŕtaniu. Prístupy sa udeľujú a odoberajú v online správe, ktorá je bezplatná. Vytvoriť v nej môžete aj dočasné elektronické kľúče, ktoré môžete užívateľovi kedykoľvek odobrať.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Pandémia posilnila pozíciu privátnych značiek, najviac slovenských dodávateľov vo vlastnej značke má COOP Jednota

7. júl 2020

7.7.2020 - Nový koronavírus zmenil nákupné správanie Slovákov. Frekvencia nákupov sa znížila, posilnila sa pozícia menších predajní a predajní na vidieku. Ekonomický dopad koronakrízy pocítili aj spotrebitelia, zvýšil sa dopyt po akciových výrobkoch a po privátnych značkách.

"Pandémia potvrdila spoločenskú zodpovednosť obchodného systému COOP Jednota. Prostredníctvom takmer 2 100 predajní vo viac ako 1 400 mestách a obciach Slovenska sme spotrebiteľom umožnili realizovať nákupy v blízkosti ich bydliska. Ďalšie mesiace ukážu, aký veľký bude dopad nového koronavírusu na slovenskú ekonomiku, môžem však potvrdiť, že ako zodpovedý predajca bude COOP Jednota aj naďalej pokračovať vo férovej spolupráci so svojimi ochodnými partnermi. Podporovanie domácej výroby, lokálnych dodávateľov a udržanie pracovných miest považujeme za nesmierne dôležitý krok pre slovenské hospodárstvo," konštatuje Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.

Retailoví analytici predikujú, že jedným z dôsledkov pandémie bude návrat spotrebiteľov k tradičnému trhu a posilnenie lokálnych prevádzok. "Veľkú úlohu zohrá tradičný trh, ľudia už nebudú chcieť alebo si nebudú môcť dovoliť cestovať za vzdialenejšími predajňami, a preto budú nakupovať viac lokálne a v blízkosti svojich domovov," uvádza Pavol Zajac, tím líder oddelenia retailer services spoločnosti Nielsen.

Obchodná politika COOP Jednoty je zameraná predovšetkým na predaj slovenských potravín. Najstarší domáci reťazec podporuje slovenských dodávateľov aj prostredníctvom vlastnej značky (VZ), ktorú tvorí 728 druhov tovaru. Špecialisti na retail predpokladajú, že v dôsledku koronakrízy budú spotrebitelia viac premýšľať nad nakupovaním, znížia svoje výdavky na značkové výrobky a viac sa zamerajú na nákup produktov z radov privátnych značiek. "V uplynulých týždňoch prešlo 43 %* spotrebiteľov od svojich obľúbených značiek práve k privátnym značkám," pokračuje Pavol Zajac z agentúry Nielsen. "V COOP Jednote si uvedomujeme, že zákazníci budú vzhľadom na finančnú situáciu svoje nákupy viac optimalizovať, preto je dôležité, aby reťazce podporovali domácich výrobcov a spracovateľov aj cez vlastnú značku. Uplynulé mesiace potvrdili nesmierny význam potravinovej sebestačnosti, ktorú má Slovensko veľmi nízku," tvrdí vrchný riaditeľ Branislav Lellák.

Najstaršia maloobchodná sieť má na výrobky VZ najvyššie kritériá. "Kvalita COOP výrobkov súvisí aj s tým, že  ich iniciatívne podrobujeme viacstupňovým kontrolám. Zásada, že čím viac kontrol, tým lepšie chránené oprávnené záujmy spotrebiteľa u nás platí dvojnásobne," dodáva Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko. Výrobky VZ COOP Jednoty sú pre svoj pomer výhodnejšiej ceny a vysokej kvality medzi spotrebiteľmi veľmi obľúbené a ich predaj v čase koronavírusu ešte stúpol. "V prvom kvartáli 2020 vzrástli tržby za predaj vlastnej značky v sieti COOP Jednota o 11,9 %, čo je viac, ako bol priemerný rast na celom maloobchodnom trhu (+7,8 %)," vyčísľuje Pavol Zajac zo spoločnosti Nielsen. Počas marca a apríla, kedy sa spotrebitelia zásobili vo väčšom objeme, patrilo medzi najpredávanejšie výrobky VZ už tradične mlieko (polotučné aj plnotučné), toaletný papier a múka (hladká a polohrubá). V danom období zaznamenala COOP Jednota výrazný nárast predaja aj v iných kategóriách, najmä v drogérii a v cestovinách.

Privátna značka slovenského reťazca ovládla tento rok aj spotrebiteľskú súťaž Voľba spotrebiteľa-Najlepšia novinka 2020, kde získala prvenstvo v kategóriách: Cestoviny a strukoviny (COOP mak modrý 300 g), Detské čaje (COOP Detský čaj 40 g), Mliečne výrobky (COOP Bryndza plnotučná v dyhe 250 g), Maslá (COOP Maslo 100 g a 250 g). COOP Jednota sa zároveň s najvyšším počtom hlasov stala absolútnym víťazom programu.

*Nielsen syndikovaná spotrebiteľská štúdia - Impact of COVID-19 on consumer behaviour

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

SHERLOCK® uvádza na trh nové modely bezpečnostných dverí, vyrábaných v európskej spolupráci

7. júl 2020

7.7.2020 - Tradičná značka SHERLOCK® uvádza na trh celkom nový rad bezpečnostných dverí. Modely Metropol, Citadel, Resist a Firesec vznikajú v rámci európskej kooperácie. Po finalizácii, ktorá bude prebiehať v továrni v Malackách, zamieria nové modely nielen k slovenským zákazníkom, ale aj do zahraničia.

Na vývoji a výrobe najnovších bezpečnostných dverí sa podieľajú výrobné a vývojové centrá Koncernu ASSA ABLOY, do ktorého značka SHERLOCK® od roku 2013 patrí, v troch krajinách Európy. Vzhľadom na vysokú citlivosť slovenského a českého trhu na špičkový design a vysokú kvalitu prevedenia dverí bude ich finalizácia prebiehať v továrni v Malackách.

"Pevný základ nášho nového produktu bude vyrábaný na najmodernejšej linke v Európe a s využitím ekologických materiálov. Novo vylepšená produktová línia sa zameriava na moderné domácnosti a prináša zákazníkom vysokú kvalitu, na akú sú zvyknutí pri dverách SHERLOCK®," uvádza Zuzana Slezáková, riaditeľka spoločnosti SHERLOCK® ASSA ABLOY, a dodáva: "Design produktu a finálna kontrola kvality zostávajú v našich rukách pod drobnohľadom a s podpisom SHERLOCK®."

Aktuálne využíva bezpečnostné dvere SHERLOCK® viac než 200-tisíc domácností a spoločností na Slovensku a v okolitých krajinách. Nové modely bude spoločnosť ponúkať na štyroch trhoch. Popri Slovensku a Česku pôjde aj o Rakúsko a Maďarsko. S ich uvedením je spojená aj nová marketingová stratégia a kampaň značky.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Otvorený list Slovenskej komory audítorov o neuváženom zbavovaní sa kontroly štátu nad verejnými financiami

6. júl 2020

6.7.2020 - Vážení poslanci Národnej rady SR,

V mene viac ako tisíc členov Slovenskej komory audítorov si dovoľujem obrátiť sa na Vás so žiadosťou o stiahnutie respektíve nehlasovanie za sporné časti z balíčka noviel pod názvom Lex korona či Podnikateľské kilečko.

Vláda super rýchle novely zákonov prezentuje ako pomoc podnikateľom, ktorých má zbaviť byrokracie a iných údajných obmedzení. V spomínanom súbore je aj novelizácia Zákona o účtovníctve. Po starostlivom preštudovaní si však dovoľujeme vysloviť obavy o prospešnosti novelizácie. Nehovoriac o protiústavnom spôsobe prerokovávania noviel v skrátenom legislatívnom konaní.

V krátkosti zhrniem negatívne dopady prijatia navrhovanej novely:

Zníženie výberu daní a pokles príjmov ŠR vo veľmi krátkom horizonte;
Štát sa dobrovoľne zbavuje kontrolných mechanizmov;
Rast čiernej ekonomiky, prehĺbenie korupcie;
Celkový pokles kvality a spoľahlivosti finančných a ekonomických údajov;
Zníženie dôvery a spoľahlivosti ekonomického prostredia pre zahraničných partnerov a investorov.

Na vysvetlenie dodávam, že na Slovensku nie je regulovaná profesia účtovníka a ekonomické údaje, na ktorých je postavený ŠR a príjmy štátu, môže zostavovať doslova "hocikto” bez akéhokoľvek vzdelania a odbornosti. Jedinou odbornou profesiou, ktorá v tomto neregulovanom prostredí pôsobí sú štatutárni audítori.V súčasnosti, aj vzhľadom na prebiehajúcu krízu, si Slovensko nemôže dovoliť taký luxus, že neregulované prostredie prestane úplne strážiť a kontrolovať. Negatívne skúsenosti z iných krajín EU, ktoré skúsili realizovať podobné kroky, ma vedú k starému prísloviu "Múdry sa učí z chýb druhých.... ”.

Štatutárni audítori už vyše 25 rokov s profesionálnou starostlivosťou a odbornosťou zabezpečujú kontrolu účtovníctva obchodných spoločností, hospodárenia politických strán, miest a obcí; a týmto listom chceme upozorniť, že dôsledky novelizácie predpisov postihnú aj iné subjekty. Sme presvedčení, že štát by si mal aj naďalej chrániť svoje záujmy, zabezpečovať kontrolu vo verejnom záujme a preto uniesť tlak zo strany podnikateľského prostredia, ktoré prirodzene presadzuje svoje ciele a obmedzovanie kontroly.

Sporná je aj pomoc podnikateľom. Súčasná cena štatutárneho auditu je približne na úrovni jednej desatiny z možného postihu účtovnej jednotky za nesprávne vedené účtovníctvo.

Vážení poslanci NR SR,

Vládny návrh balíka noviel zákonov Lex korona sa dostal do parlamentu v rozpore so sľubom vlády o štandardnom legislatívnom procese, bez diskusie s dotknutými subjektmi a navyše v skrátenom legislatívnom konaní. A to považujeme za priamy rozpor s programovým vyhlásením vlády, v ktorom sa zaviazala: "... zásadným spôsobom posilniť princíp právnej istoty, a to prípravou vládnych návrhov zákonov a nastavením pravidiel legislatívneho procesu tak, aby stabilita a predvídateľnosť boli imanentnými pre výsledky legislatívneho procesu”.

Vláda si tak nezobrala za svoje ani upozornenie prezidentky Zuzany Čaputovej, ktoré vyslovila v správe o stave republiky, prednesenej 5. júna v Národnej rade: "Pre dobré nastavenie našich vzťahov však chcem vopred oznámiť, že pre mňa budú ťažko akceptovateľné zákony v zrýchlenom legislatívnom procese, ak na ne nebude zákonný dôvod, a tiež zákony prijaté v podobe takzvaného prílepku. Teda zákony prijaté v rozpore s pravidlami legislatívneho procesu. Kvalitný proces pripomienkovania zákonov aodbornú diskusiu knim považujem za legitímny nárok verejnosti a za základ budovania dôvery v štát. Jej obchádzanie dôveru v štát oslabuje”.

Vážení poslanci NR SR,

Žiadame Vás v medziach platných zákonov a najmä Ústavy SR, aby ste sa pod rúškom eliminácie ekonomických dopadov koronakrízy, nepodieľali na oslabovaní základných pilierov demokratického štátu.

V prílohe si dovoľujeme predložiť sumár dôsledkov, ktoré hrozia, ak bude prijatá novela Zákona o účtovníctva, ktorou sa eliminuje výkon štatutárneho auditu na Slovensku.

Za porozumenie a venovanú pozornosť Vám vopred úprimne ďakujem a verím, že naše návrhy starostlivo zvážite. S úctou

Ing. Milan Mozolák, v.r. Prezident SKAU

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Spravte si Vianoce v júli: V PLANEO Elektro teraz vyhrávajú všetci!

6. júl 2020

6.7.2020 - V PLANEO Elektro sa teraz nakupovanie oplatí hneď dvakrát. Vo výherných žreboch sa skrývajú ceny za 160 000 eur a každý žreb je výherný. Zotrite si mobil, televízor, kávovar alebo vysávač!

Túžite po novom televízore, ale musíte kúpiť pračku, lebo tá stará už doslúžila? Zariaďujete si bývanie a rozpočet vás už nepustí? Vy chcete nových pomocníkov do kuchyne, vaša polovička zas mobil a deti slúchadlá a reproduktor? Potrebujete nakúpiť praktické veci, ale chceli by ste radšej niečo štýlové? S trochou šťastia sa vám to môže podariť a všetci budú spokojní!

Stačí ísť nakúpiť do niektorej z 51 predajní PLANEO Elektro po celom Slovensku, pri pokladni zotrieť žreb, ktorý dostanete za nákup nad 100 € a okamžite zistíte, čo ste vyhrali. Šťastie sa však bude na vás usmievať aj pri nákupe cez e-shop planeo.sk. "Táto akcia dopĺňa naše ďalšie prebiehajúce akcie ako napríklad extra výhodné nákupy v stredu a v nedeľu alebo každodenné 24-hodinové mimoriadne ponuky na vybraný produkt," hovorí marketingový riaditeľ spoločnosti Vitalij Fomenko.

V hre ide o veľa

Pod stieracou plochou žrebov sa ukrýva štedrá nádielka ako na Vianoce. Vyhrať sa dá Huawei P40 Lite, záhradkári si môžu robiť zálusk na benzínovú kosačku Fieldmann, pre dámy je prichystaný IPL depilátor Philips. A ceny do domácnosti pokrývajú celé spektrum spotrebičov, bez ktorých nemôže fungovať žiadna rodina. Potešiť vás môže televízor Samsung, robotický vysávač iRobot Roomba, kombinovaný sporák Amica, spredu plnená práčka Samsung, espresso Dolce Gusto Krups či kuchynský robot Sencor STM. Zotrieť si však môžete aj okamžitú zľavu na ďalší nákup a ďalšie praktické veci do domácnosti.

Jednoduchá cesta k zaručenej výhre

Ako sa môžete k takýmto skvelým výhram dopracovať? Postup je veľmi jednoduchý.

Nájdite si najbližšiu predajňu PLANEO Elektro. Určite nebude ďaleko, je ich 51, alebo kliknite na planeo.sk. Stihnúť to však musíte do 26.7.2020.
Nakúpte si potrebné veci za minimálne 100 eur.
Zotrite žreb, ktorý dostanete a hneď viete, čo ste vyhrali!
Pri nákupe cez e-shop bude 27.7.2020 každá jedna objednávka zaradená do elektronického žrebovania a výhra vám príde priamo domov.

Všetky potrebné informácie spolu s prehľadom výhier a Štatútom súťaže nájdete na stránke planeo.sk.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Dvojité Fieracavalli – taliansky jazdecký veľtrh sa uskutoční vo dvoch termínoch

6. júl 2020

6.7.2020 - Búrlivý rok 2020 priniesol zmeny aj v 122. ročníku výstavy koní Fieracavalli, ktorá sa tak tento rok prvýkrát bude konať v dvoch po sebe nasledujúcich termínoch – 5.-8. novembra a 13.-15. novembra. Organizátori zdvojili program, aby v priebehu veľtrhu rozptýlili očakávaných 160 tisíc návštevníkov.

Veľtrh jezdectva vo Verone tradične prinesie bohatý program, ako pre fanúšikov jazdectva tak aj pre odborníkov a firmy. Chýbať nebude jezdecká show Gold Gala ani country Fieracavalli nights. Organizátori ale pripravili aj online prednášky a webináre pro tých, ktorí  chcú veľtrh navštíviť iba virtuálne. Z domu môžu tiež sledovať pomocou živých prenosov aj dianie v areáli. Veľkou súčasťou Fieracavalli sú i skokové závody Svetového pohára Jumping Verona, ktoré sa tento rok konajú už dvadsiaty raz. AJ tieto závody budú rozdelené do 2 termínov. Svetový závod CSI5*-W probehne v prvej časti, kategória CSI2* až 12.-15. novembra.

Modré kone pomáhajú autistom

Novinkou v programe je charitativný projekt "Riding the blue", ktorý by sa dal preložiť  ako "Jazdíme na modrej". Výstava má za cieľ upozorniť na výhody vzťahu medzi zvieraťom a dieťaťom, najmä u detí trpiacich poruchou autistického spektra. Projekt sa zaoberá arteterapiou a asistovanou hipoterapiou. Umelecká diela sú  ladené do modrej farby, ktorá symbolizuje komunikáciu. Táto oblasť je jednou z mnohých, ktorá je pre pacientov s autismom problematická, avšak pre vzájomné porozumenie so širokou verejnosťou zásadná.

Bezpečnostné opatrenia zmenia podobu výstaviska

Na nových pravidláchch prevádzky na výstavisku Veronafiere se podieľali organizátori aj zástupcovia verejnej správy. Zmena sa začíná už pri predaji vstupeniek, ktoré budú od októbra k dispozícii výhradne prostredníctvom webových stránok www.Fieracavalli.it. Samotné výstavisko bude mať tiež nové vnútorné usporiadanie. Pri vstupe do areálu budú nainštalované termokamery a budú zavedené denné návštevnické kvóty.

Veronafiere patrí k najvýznamnejším talianskym výstaviskám čo do počtu akcií, show a eventov.

Viac informácií nájdete na www.fieracavalli.it.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

44 sezónnych vlakov na 10 linkách podporí Slovákov, aby si leto užili doma

3. júl 2020

3.7.2020 - Hrady Betliar, Spišský a Ľubovniansky, národné parky Slovenský kras, Muránska planina, Slovenský raj, ale i Lesnícky skanzen Vydrovo, Čiernohronská železnica či pamiatky UNESCO – toto všetko, ba ešte omnoho viac čaká počas leta cestujúcich vlakmi Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Národný dopravca na základe rozhodnutia Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV SR) zavádza počas letnej sezóny dohromady 44 vlakov na celkovo 10 linkách.

"Zavedenie nových sezónnych vlakov je jednoznačne skvelé rozhodnutie, veď naša malebná krajina poskytuje toľko možností na jej spoznávanie, že často nemáme šancu ani za celý život navštíviť každú pamiatku a kochať sa všetkými prírodnými krásami. A práve v tomto čase, kedy naše životy zasiahla pandémia koronavírusu, by sme sa mali rozhodnúť pre leto strávené na Slovensku. Navyše, týmto krokom môžeme všetci spoločne prispieť k reštartu našej ekonomiky," povedal Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Nové vlakové spojenia budú premávať počas celej letnej sezóny – od 4. júla do 15. septembra 2020 na linkách Spišská Nová Ves – Spišské Podhradie, Prešov – Stará Ľubovňa, Košice – Muráň, Košice – Slavošovce, Košice – Dobšiná, Prešov – Banská Bystrica, Košice – Banská Bystrica, Banská Bystrica – Mlynky, Banská Štiavnica – Zvolen, Bratislava – Plavecké Podhradie. Letné sezónne vlaky sa zameriavajú predovšetkým na oblasti vhodné na pešiu turistiku a cykloturistiku. Aj vďaka týmto spojom budú môcť Slováci dovolenkovať doma, pričom tak prispejú nielen k rozvoju cestovného ruchu, ale aj k podpore najekologickejšej formy hromadnej dopravy.

"Som veľmi rád, že spúšťame nové sezónne vlaky, ktoré nám pomôžu zviditeľniť nové turistické destinácie a možno aj málo známe lokality na Slovensku. Chceme, aby ľudia mali možnosť spoznávať naše regióny a práve tieto sezónne vlaky považujem za spojenie príjemného s užitočným. Zároveň všetkých vyzývam, aby túto možnosť využili a vyskúšali, pretože som presvedčený, že dovolenka na Slovenku je dobrý nápad," uviedol minister dopravy Andrej Doležal.

Objednávateľom dopravných výkonov je MDV SR, ktoré zároveň tieto spojenia finančne zastrešuje. Vo vlakoch platí štandardný cenník ZSSK vrátane všetkých druhov zliav i bezplatnej prepravy. Vo vlakoch je možné využiť cenník REGIONAL v zmysle platného PP ZSSK (tak ako vo vlakoch Os a REX). Vlaky Záhoráčik na linke Bratislava – Plavecké podhradie sú integrované v rámci IDS BK, teda sa v nich uplatňuje aj PP IDS BK.

Kompletný prehľad všetkých letných sezónnych vlakov

Spišská Nová Ves – Spišské Vlachy – Spišské Podhradie (10 vlakov)

Zr 1790 (Spišské Podhradie 10:44 – Spišské Vlachy 10:59)
Zr 1791 (Spišská Nová Ves 10:03 – Spišské Podhradie 10:40)
Zr 1792 (Spišské Podhradie 11:24 – Spišská Nová Ves 12:00)
Zr 1793 (Spišské Vlachy 11:03 – Spišské Podhradie 11:18)
Zr 1794 (Spišské Podhradie 14:15 – Spišská Nová Ves 14:53)
Zr 1795 (Spišská Nová Ves 13:09 – Spišské Podhradie 13:44)
Zr 1796 (Spišské Podhradie 16:15 – Spišská Nová Ves 16:53)
Zr 1797 (Spišská Nová Ves 15:09 – Spišské Podhradie 15:44)
Zr 1798 (Spišské Podhradie 18:15 – Spišská Nová Ves 18:53)
Zr 1799 (Spišská Nová Ves 17:09 – Spišské Podhradie 17:44)

Kalendárne obmedzenie Zr 1790 – Zr 1799 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.

Prešov – Plaveč – Stará Ľubovňa (4 vlaky)

Zr 1940 (Prešov 07:54 – Stará Ľubovňa 09:09)
Zr 1941 (Stará Ľubovňa 10:58 – Prešov 12:15)

Kalendárne obmedzenie Zr 1940, Zr 1941 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.

Zr 1942 (Prešov 15:54 – Stará Ľubovňa 17:09)
Zr 1943 (Stará Ľubovňa 17:58 – Prešov 19:15)

Kalendárne obmedzenie Zr 1942, Zr 1943 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 30. VIII., ide 5. a 12. IX.

Košice – Plešivec – Muráň (2 vlaky)

Zr 1640 (Košice 07:50 – Muráň 10:23)
Zr 1641 (Muráň 15:15 – Košice 17:54)

Kalendárne obmedzenie Zr 1640, Zr 1641 - ide v (7) v období 5. VII. – 13. IX., 1. a 15. IX.

Košice – Plešivec – Slavošovce (2 vlaky)

Zr 1650 (Košice 07:50 – Slavošovce 09:53)
Zr 1651 (Slavošovce 15:40 – Košice 17:54)

Kalendárne obmedzenie Zr 1650, Zr 1651 - ide 4., 18. VII., 1., 15., 29. VIII., 12. IX.

Košice – Rožňava – Dobšiná (2 vlaky)

Zr 1660 (Košice 07:50 – Dobšiná 09:48)
Zr 1661 (Dobšiná 15:46 – Košice 17:54)

Kalendárne obmedzenie Zr 1660, Zr 1661 - ide 11., 25. VII., 8., 22. VIII., 5. IX.

Prešov – Margecany – Červená Skala – Banská Bystrica (2 vlaky)

Zr 824 (Prešov 08:10 – Banská Bystrica 12:24)
Zr 827 (Banská Bystrica 13:31 – Prešov 17:46)

Kalendárne obmedzenie Zr 824, Zr 827 - ide v (7) v období 5. VII. – 13. IX., 1. a 15. IX.

Košice – Margecany – Červená Skala – Banská Bystrica (2 vlaky)

Zr 826 (Košice 08:01 – Banská Bystrica 12:24)
Zr 829 (Banská Bystrica 13:31 – Košice 17:43)

Kalendárne obmedzenie Zr 826, Zr 829 - ide v (6) v období 1. VIII. – 12. IX.

Banská Bystrica – Červená Skala – Mlynky (2 vlaky)

Zr 1781 (Banská Bystrica 09:44 – Mlynky 12:11)
Zr 1782 (Mlynky 13:08 – Banská Bystrica 15:59)

Kalendárne obmedzenie Zr 1781, Zr 1782 - ide v (7) v období 5. VII. – 13. IX., 1. a 15. IX.

Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava – Zvolen (12 vlakov)

Zr 1608 (Banská Štiavnica 08:04 – Zvolen os. st. 08:48)
Zr 1611 (Zvolen os. st. 09:06 – Banská Štiavnica 09:47)

Kalendárne obmedzenie Zr 1608, Zr 1611 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX., nejde 11. VII., 8. a 15. VIII.

Zr 1612 (Banská Štiavnica 10:04 – Zvolen os. st. 10:48)
Zr 1615 (Zvolen os. st. 11:06 – Banská Štiavnica 11:47)
Zr 1616 (Banská Štiavnica 12:04 – Zvolen os. st. 12:48)
Zr 1619 (Zvolen os. st. 13:06 – Banská Štiavnica 13:47)
Zr 1628 (Banská Štiavnica 20:04 – Zvolen os. st. 20:48)
Zr 1629 (Zvolen os. st. 17:06 – Banská Štiavnica 17:47)
Zr 1633 (Zvolen os. st. 21:06 – Banská Štiavnica 21:47)

Kalendárne obmedzenie Zr 1612, Zr 1615, Zr 1616, Zr 1619, Zr 1628, Zr 1629, Zr 1633 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.

Zr 1624 (Banská Štiavnica 16:04 – Hronská Dúbrava 16:34 | 16:37 – Zvolen os. st. 16:48)

Kalendárne obmedzenie Zr 1624:

v úseku Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava à ide v (7) v období 5. VII. – 13. IX. a 1. IX. (V sobotu je v úseku Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava možné cestovať pravidelným vlakom Os 6124 s odchodom z Banskej Štiavnice o 15:55 a s priamym pokračovaním do Zvolena.)
v úseku Hronská Dúbrava – Zvolen os. st. à ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.
Zr 1626 (Banská Štiavnica 18:04 – Hronská Dúbrava 18:34 | 18:37 – Zvolen os. st. 18:48)

Kalendárne obmedzenie Zr 1626:

v úseku Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava à Ide v (6) v období od 4. VII. – 15. IX a 6., 13. a 15. IX. (V nedeľu je počas letných prázdnin v úseku Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava možné cestovať vlakom Os 6184 s odchodom z Banskej Štiavnice o 17:54 a s priamym pokračovaním do Zvolena.)
v úseku Hronská Dúbrava – Zvolen os. st. à ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.
Zr 6131 (Zvolen os. st. 19:09 – Hronská Dúbrava 19:18) – vlak bude v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX. vedený zo železničnej stanice Zvolen os. st. ako priamy vozeň na vlaku Os 5730 s odchodom zo Zvolena os. st. o 19:09 a s pokračovaním podľa platného cestovného poriadku.

Poznámka: Na linke bude v letnej sezóne zabezpečený dvojhodinový takt vlakov.

Bratislava – Zohor – Plavecké Podhradie (6 vlakov – Záhoráčik)

Os 2381 (Bratislava hl. st. 08:21 – Plavecké Podhradie 09:43)
Os 2382 (Plavecké Podhradie 10:10 – Bratislava hl. st. 11:35)
Os 2383 (Bratislava hl. st. 12:21 – Plavecké Podhradie 13:43)
Os 2384 (Plavecké Podhradie 14:10 – Bratislava hl. st. 15:35)
Os 2385 (Bratislava hl. st. 16:21 – Plavecké Podhradie 17:43)
Os 2386 (Plavecké Podhradie 18:10 – Bratislava hl. st. 19:35)

Kalendárne obmedzenie Os 2381 – Os 2386 - ide v (6) a (+) v období 4. VII. – 15. IX.

ZSSK zároveň počas letnej sezóny prevádzkuje nasledovné vlaky:

2 páry posilových vlakov na trati Poprad-Tatry – Štrbské Pleso a 1 pár posilových vlakov na trati Starý Smokovec – Tatranská Lomnica
2 medzištátne sezónne spojenia do Poľska:
Poprad-Tatry – Plaveč – Muszyna - vlaky premávajú podľa platného cestovného poriadku od 27. 6. 2020 - https://www.zssk.sk/vlakova-linka-poprad-tatry-muszyna/
Medzilaborce – Łupków/Sanok à vlaky premávajú podľa platného cestovného poriadku od 26. 6. 2020 - https://www.zssk.sk/ceny-zlavy-zahranicie/polsko/medzilaborce-lupkow-sanok/

V období 4. 7. – 25. 7 bude premávať tiež Ľadový expres, ktorý nadviaže na niekoľkoročnú tradíciu. Úspešný projekt už tradične spúšťajú ZSSK a Košice Región Turizmus (KRT). Štyri júlové soboty bude Ľadový expres brázdiť najkrajšiu železničnú trať od Košíc až po Telgárt a po ceste ponúkať celý rad možností – člnkovanie v Palcmanskej Maši, jazdu na koni v panenskej prírode Slovenského raja, či schladenie sa v Dobšinskej ľadovej jaskyni. Výkonnejší turisti zas môžu zdolať výstup na legendami opradenú Kráľovu hoľu či Havraniu skalu.

Celková kapacita jedného mimoriadneho vlaku je 177 miest na sedenie. Cestovné lístky si možno kúpiť prostredníctvom organizácie KRT, a to formou online predaja alebo v ich košickom centre. Vo vozňoch bude takisto KRT zabezpečovať dezinfekciu na ruky pre cestujúcich.

Cestovný poriadok Ľadového expresu:

príchod
odchod
stanica/zastávka
príchod
odchod

07:55
Košice
18:48

08:12
08:13
Kysak
18:32
18:33

08:28
08:33
Margecany
18:06
18:11

08:42
08:44
Gelnica
17:47
17:56

09:13
09:15
Nálepkovo
17:00
17:10

09:37
09:39
Mlynky
16:33
16:40

09:41
09:43
Dedinky
16:28
16:30

09:48
09:50
Stratená
16:21
16:23

09:55
10:00
Dobšinská Ľ. Jaskyňa
16:04
16:17

10:11

Telgárt penzión

15:53

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Stránky