PRservis.sk

Subscribe to kanál správ PRservis.sk
tlačové správy, vyhlásenia a oznamy
Aktualizácie: pred 16 min 34 s

BILLA spolu so svojimi dodávateľmi venovala seniorom z Bratislavského kraja potravinové balíčky

pred 3 hod 1 min

8.4.2020 - Spoločnosť BILLA pomáha z dôvodu súčasnej epidemiologickej situácie tej najzraniteľnejšej a najohrozenejšej skupine obyvateľstva. V rámci iniciatívy "Sused pomôž susedovi seniorovi" sa spolu s viac ako dvadsiatimi dodávateľmi zomkla a poskytla tisíc balíkov s potravinami a drogistickým tovarom pre ľudí nad 65 rokov. Balíky sa distribuovali v Bratislavskom kraji, kde s rozvozom pomohli dobrovoľníci z BILLA, mestských častí, ako aj samotní "susedia", ktorí odporučili osamelo žijúcich seniorov.

Ochorením COVID-19 sú najviac ohrození ľudia nad 65 rokov, ochorenie môže mať u nich dramatický priebeh, preto im úrady odporučili ostať doma a vychádzať naozaj len v nevyhnutných prípadoch. Keďže v Bratislave a okolí je momentálne najviac chorých, a teda je aj vyššie riziko, že seniori by mohli ochorieť,  projekt pomoci spustila BILLA pod záštitou o. z. BILLA ľuďom práve v tomto regióne. "Všetci sa snažíme pomôcť, ako najlepšie vieme. Seniori majú síce vyčlenené hodiny, kedy sú uprednostnení pri nákupoch, ale ideálne by bolo, keby nákup prišiel za nimi až pred prah ich domovov," hovorí Jana Gregorovičová, podpredsedníčka o. z. BILLA ľuďom. BILLA oslovila svojich dodávateľov, či by sa nespojili pre dobrú vec a zabezpečili základné potraviny a drogériu do balíčkov na distribúciu. "Veľmi nás teší pozitívny záujem od oslovených partnerov, podarilo sa nám vyskladať plnohodnotný balíček, od cestovín, konzerv, pitného režimu, sušienok až po kozmetické a hygienické potreby. Obsah potravín bol vybratý s ohľadom na seniorov a ich zdravie. Oceňujeme výber produktov so zníženým obsahom tukov, soli a cukru," dopĺňa J. Gregorovičová.

Distribúcia balíčkov prebehla v dvoch líniách. Tou prvou bola spolupráca s vybranými bratislavskými mestskými časťami, ktoré najlepšie vedia, koľko seniorov odkázaných na pomoc druhých evidujú a kde sa nachádzajú. Zástupcovia mestských častí si prišli po balíky a seniorom ich v spolupráci s dobrovoľníkmi doviezli priamo až domov. "Sme veľmi radi, že spoločnosť BILLA so svojimi dodávateľmi nám pomáha starať sa o tých najzraniteľnejších. V Karlovej Vsi odovzdáme potravinovú pomoc seniorom, ktorých táto epidemiologická situácia zasiahla najviac. Každá ďalšia pomoc je vítaná. Naše vlastné sily nestačia, všetky dary budeme distribuovať aj s pomocou dobrovoľníkov ľuďom, ktorí ju potrebujú," hovorí Dana Čahojová, starostka mestskej časti Karlova Ves.

Druhá línia pomoci spočívala v názve samotnej iniciatívy "Sused pomôž susedovi seniorovi". V rámci výzvy sa ozvalo množstvo ľudí, ktorí majú vo svojom okolí seniorov a chceli im takto pomôcť. Tí osobne prišli do školiaceho strediska BILLA, kde sa balíky pripravujú. Seniori sa im veľmi potešili, mnohí z nich mali slzy v očiach, ako napríklad 83-ročná pani Mária z Bratislavy: "Som šťastná, že na nás dobrí ľudia myslia. V posledných dňoch radšej ani nechodím von, keď naozaj nemusím. A vďaka tomuto balíčku teraz môžem ostať dlhšie v bezpečí domova."

Táto aktivita sa stretla s pozitívnou odozvou od všetkých zapojených. Počas rozdeľovania balíkov mestským častiam i jednotlivým seniorom sa stretli dobrovoľníci z BILLA, ako aj z mestských častí, ktorí sa nebáli ani manuálnej práce a navzájom si pomáhali s ich distribúciou.

Za flexibilnú podporu produktov pre seniorov ďakuje BILLA svojim dodávateľom: Adano, Bonduelle, Calvo, Cessi, Colgate, Deva, Dr. Oetker, Gianna, GlaxoSmithKline, Gullón Sugar Free, Henkel, Kláštorná, Liptov, Max Sport, Naturfarm, Nestlé, Palma, PALMOLIVE, Pečivárne Liptovský Hrádok, Popradská, Rio mare, Savencia, SLOVAKIA, TEEKANNE, Vest, Vitana.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Autor kultového Hannibala Lectera s novým románom

7. apríl 2020

7.4.2020 - Hannibal Lecter a Mlčanie jahniat. Poznáte? Autor tohto kultového diela prichádza s novým románom o zle, nenásytnosti a temných obsesiách. Je tu novinka Cari Mora z vydavateľstva Ikar.
Príbeh o mladej žene menom Cari Mora, ktorá utiekla pred vojnou v rodnej Kolumbii do USA a pod dohľadom imigračného úradu žije na dočasné povolenie v Miami. Ani len nemá tušenia, čo sa skrýva pod domom, o ktorý sa stará...

Pod vilou na morskom pobreží Miami Beach leží zlatý poklad drogového kartelu v hodnote dvadsaťpäť miliónov dolárov. Dlhé roky po ňom sliedia muži, ktorých vedie Hans-Peter Schneider, zvrhlý sadista. Živí sa zohavovaním mladých dievčat pre bohatých klientov.

Cari Mora utiekla pred násilím a brutalitou z rodnej Kolumbie a vo vile na pobreží pracuje ako gazdiná. V Miami žije iba s dočasným ochranným štatútom, ktorý jej imigračný úrad môže kedykoľvek odobrať. Krásna, vojnou poznačená Cari Mora predstavuje pre Schneidera lukratívnu korisť, no po tom, ako narazí na zlato, aj vážnu prekážku. Dievčina však dobre pozná zásady prežitia v nehostinných podmienkach. Jej vlastná minulosť ju predurčila na nerovný boj.

V zákutiach mužskej žiadostivosti a ženského pudu sebazáchovy striehnu monštrá. Za posledných sto rokov sa nenašiel autor, ktorý by ich priviedol k životu presvedčivejšie než Thomas Harris. Cari Mora, jeho šiesty román, je dlho očakávaný návrat americkej spisovateľskej legendy.

Vypočujte si úryvok.
Z knihy číta Boris Farkaš:

Thomas Harris je autorom piatich románov a jeho vari najznámejšou kreáciou je postava Hannibala Lectera. Všetky jeho knihy sa stali predlohou pre filmy. Snímka Mlčanie jahniat získala piatich Oscarov a bol to iba tretí film v histórii, ktorý dostal Cenu Akadémie vo všetkých hlavných kategóriách. Na začiatku kariéry Harris písal články o zločine v Spojených štátoch a Mexiku, pracoval aj ako reportér a editor tlačovej agentúry Associated Press v New Yorku.

Prečítajte si úryvok z novinky Cari Mora:

Prvá kapitola

Uprostred noci sa rozprávali dva muži. Boli od seba vzdialení tisícšesťstosedemdesiat kilometrov. Každý mal polovicu tváre osvetlenú displejom mobilného telefónu.
"Som pri tom dome, ako si vravel. Hovor, čo ďalej, Jesús."
V praskajúcom slúchadle sa ozval tichý hlas. "Zatiaľ si zaplatil iba štvrtinu." Sss-sss. "Pošli zvyšné peniaze. Pošli mi ich." Sss-sss.
"Jesús, keď nájdem, čo hľadám, aj bez tvojej pomoci, neuvidíš odo mňa už nikdy ani cent."
"Ani nevieš, akú máš pravdu. V živote si nepovedal nič pravdivejšie." Sss-sss. "To, čo hľadáš, je obložené pätnástimi kilami semtexu. Ak to nájdeš bez mojej pomoci, poletíš až na Mesiac."
"Dočiahnem ďaleko, Jesús."
"Z Mesiaca na Zem určite nie, Hans-Pedro."
"Volám sa Hans-Peter, a ty to dobre vieš."
"Máš sveter? Na Mesiaci istotne bude chladno, zíde sa ti. Ale mňa tvoje svetre nezaujímajú. Prestaň to naťahovať. Pošli prachy."
Spojenie sa prerušilo. Obaja muži ležiačky pozerali do tmy.
Hans-Peter Schneider bol v podpalubí svojho dlhého čierneho člna pri Key Largo. Počúval vzlykanie dievčaťa v prednej kajute. Napodobnil jej vzlyky. Bol dobrý imitátor. Prehovoril hlasom svojej matky, oslovil dievča po mene. "Karla? Karla? Prečo plačeš, srdiečko? To sa ti len niečo snívalo."
Dievča sa v tme a v zúfalstve sprvu dalo pomýliť, no vzápätí sa jej znovu vyrinuli horké slzy.
Jej plač znel Hansovi-Petrovi ako hudba; učičíkal ho do spánku.
Jesúsa Villareala v kolumbijskej Barranquille upokojoval pravidelný zvuk dýchacieho prístroja. Nadýchol sa kyslíka v maske. V spoločnej nemocničnej tme počul krik pacienta, ktorý prosí Boha o pomoc a volá: "Jesús!"
Jesús Villareal pošepol do tmy: "Hádam ťa Boh počuje rovnako dobre ako ja, bratko. Aj keď o tom pochybujem."
Z lacného mobilu zatelefonoval na informácie a dozvedel sa číslo tanečného štúdia v Barranquille. Odtiahol dýchaciu masku, aby mohol rozprávať.
"Nie, nechcem sa naučiť tancovať," povedal do telefónu. "Momentálne mi nie je do tanca. Dajte mi dona Ernesta. Áno, poznáte ho. Povedzte mu, ako sa volám, bude vedieť." Sss-sss.

Druhá kapitola

Čln Hansa-Petra veľmi pomaly prekĺzol popri veľkom dome v zátoke Biscayne Bay, čierny trup rozrážal pokojnú hladinu.
Hans-Peter sledoval cez ďalekohľad dvadsaťpäťročnú Cari Moru, ako sa v pyžamových nohaviciach a v tričku bez rukávov preťahuje na terase v skorom rannom svetle.
"Božemôj," utrúsil. Mal dlhé rezáky a keď sa usmial, strieborne sa leskli. Bol vysoký a bledý, telo bez jediného chlpa. Nemal ani mihalnice, viečkami zanechával šmuhy na skle okulárov. Utrel ich ľanovou vreckovkou.
Na člne za ním stál realitný agent Felix.
"To je ona. Gazdiná," povedal agent. "Dobre pozná dom, opraví hocičo. Čo potrebuješ, sa naučíš od nej, a potom ju vyhodím, skôr než by stihla vidieť niečo, čo by nemala. Ušetrí ti čas."
"Čas," zopakoval Hans-Peter. "Čas. Čo povolenie na pobyt, na ako dlho ho dostal?"
"Nájomca domu tu nakrúca reklamy. Povolenie mu vyprší o dva týždne."
"Felix, chcem od teba kľúč od toho domu." Hans-Peter rozprával s nemeckým prízvukom. "Chcem ho ešte dnes."
"Pôjdeš tam s mojím kľúčom, niečo sa stane, a hneď budú vedieť, že v tom mám prsty. Ako s O. J. Simpsonom – moje kľúče, moja zodpovednosť." Felix sa zasmial sám. "Počúvaj, zájdem za nájomcom a požiadam ho, aby ťa tam pustil. Musíš dom vidieť cez deň, s ľuďmi. Musíš sa na vlastné oči presvedčiť, čo je to za hovädo. Vystriedal som kvôli nemu už päť gazdín. Táto jediná sa ho nebojí."
"Choď za ním, Felix. Ponúkni mu peniaze. Strop desaťtisíc dolárov. Ale kľúč mi dáš hneď teraz, inak letíš cez palubu."
"Ak tej pipke ublížiš, nepomôže ti," upozornil ho Felix. "Spáva v dome. Vyžaduje to poistenie proti požiaru. Cez deň občas robí aj inde. Počkaj a pozri sa tam cez deň."
"O nič iné mi nejde. Ani si nevšimne, že som v dome."
Hans-Peter si cez ďalekohľad obzeral Cari. Stála na prstoch a sypala do kŕmidla vtáčí zob. Škoda ju obetovať. S takými jazvami by za ňu dostal slušné peniaze. Možno stotisíc dolárov – čo je presne 35 433 184 mauritánskych uqijí – od Acroto Grotto Stump Clubu v Nouakchotte. Všetky končatiny, bez tetovaní. Keby ju musel špeciálne upraviť, čo by bol čas a peniaze navyše, vypýtal by si viac. Možno stopäťdesiattisíc. Bagateľ, v porovnaní s dvadsiatimi piatimi až tridsiatimi miliónmi v dome.
V plumériovom strome pohvizdoval nejaký spevavec melódiu, ktorú si priniesol z kolumbijského dažďového lesa sem na sever na Miami Beach. Bol to drozdovec andský a Cari Mora spoznala jeho spev, hoci žil vyše dvetisíc kilometrov odtiaľ. Čvirikal o dušu spasenú. Cari sa usmiala a ešte chvíľu načúvala trilkom zo svojho detstva. Zahvízdala na vtáka. Odpovedal jej. Vrátila sa do domu.
Hans-Peter na člne nastavil ruku. Felix mu do nej vložil kľúč bez toho, že by sa ho dotkol.
"Vchody chráni alarm," povedal Felix. "Ale dvere z terasy sú pokazené, čakáme na súčiastky. Vstup je z juhu. Máš šperhák? Buď taký dobrý, poškrab zámku a pohoď šperhák na dlážku, keby sa náhodou niečo stalo."
"Kvôli tebe, Felix, to urobím."
"Aj tak to nie je dobrý nápad," mrzel sa Felix. "Ak to s ňou dodrbeš, máš po informáciách."

V prístave Felix otvoril kufor svojho auta a spomedzi náradia pod koberčekom vybral predplatený mobil. Vyťukal číslo tanečného štúdia v Barranquille.
"Nie, seňor," povedal do telefónu. Hoci bol vonku, šepkal. "Vyhováral som sa na to povolenie najdlhšie, ako sa dalo. Má na tieto veci právnika – vraj ma vyhľadá. Bude mať k dispozícii dom. Nič iné. Nevie viac než my. Áno, tú zálohu mám. Ďakujem, seňor, nesklamem vás."

Milan Buno, knižný publicista

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

ZSSK počas veľkonočných sviatkov

7. apríl 2020

7.4.2020 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v reakcii na zákaz vychádzania cez Veľkú noc, ktorý na obdobie od stredy 8. 4. 2020 do pondelka 13. 4. 2020 schválila vláda SR dňa 6. 4. 2020, oznamuje cestujúcej verejnosti, že osobná železničná doprava bude počas veľkonočných sviatkov realizovaná tak, ako je to od 14. 3. 2020 – vnútroštátne vlaky jazdia a budú jazdiť podľa mimoriadneho grafikonu vlakovej dopravy. Vzhľadom na predpokladanú možnosť kontrol PZ SR na železničných staniciach ZSSK odporúča, aby cestujúci prišli s dostatočným časovým predstihom pred pravidelným odchodom vlaku.

ZSSK zároveň informuje, že vzhľadom na nariadenie vlády SR o zákaze vychádzania pred Veľkou nocou a počas veľkonočného obdobia budú môcť cestujúci, ktorí si vopred zakúpili cestovné lístky na obdobie 8. 4. – 13. 4. 2020, vrátiť tieto cestovné doklady bez sankcie (storno poplatok).

Všetky informácie o aktuálnej situácii nájdete tu:

https://www.zssk.sk/slusnevlakom/koronavirus
https://www.zssk.sk/aktuality/

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Aké sú ekonomické dopady koronavírusu na obyvateľov?

7. apríl 2020

7.4.2020 - Život na Slovensku sa v posledných týždňoch zastavil. Prijali sme opatrenia, na aké si v našej novodobej histórii nepamätáme. Karanténou bojujeme proti neviditeľnému nepriateľovi, koronavírusu COVID-19.

Z hľadiska bezpečnosti zdravia v súvislosti so šírením vírusu patríme spolu s Izraelom a Singapurom medzi 3 najbezpečnejšie štáty na svete. Poďakovať sa môžeme nielen skoro prijatým opatreniam, ale aj našej vlastnej disciplínovanosti.

V ekonomike to pravdepodobne také ružové nebude. Národná banka Slovenska vyhlásila, že vplyvom koronavírusu by mohlo o prácu dočasne prísť takmer 130 tisíc Slovákov, pričom sa očakáva prepad až 9,6%.

Prepad dopytu po službách spôsobila najmä utĺmená spotreba obyvateľov. Finančný portál Financer.com realizoval v dňoch 16. až 26. marca online prieskum, v ktorom monitoroval ekonomické dopady prísnych opatrení v súvislosti so šírením vírusu.

"Chceli sme priblížiť, ako sa opatrenia prijaté proti šíreniu vírusu prejavili na obyvateľoch Slovenskej republiky. Prieskum prebiehal online, bol umiestnený na našom webe a zapojiť sa mohol dobrovoľne ktokoľvek,” dodáva Daniel Fekete, Country Manager portálu.

Takmer 22% ľudí zostalo doma

Z výsledkov prieskumu vyplýva, že takmer 22% ľudí muselo vplyvom prijatých opatrení zostať doma, pretože ich prevádzka je z nariadenia vlády SR zatvorená.

Na druhej strane takmer 29% opýtaných chodí normálne do práce a ďalších takmer 12% pracuje z domu.

Bez príjmu vydržíme maximálne 1 mesiac

Vyzbierané informácie poukazujú na finančnú kapacitu opýtaných Slovákov. Až 35% opýtaných vydrží bez príjmu, prípadne s obmedzeným príjmom maximálne 1 mesiac.

Fekete to vysvetľuje zadlženosťou Slovákov. "Patríme k najrýchlejšie sa zadlžujúcim národom v rámci Európy. Ak máme dlhodobejšie obmedzený príjem, alebo pocítime jeho obmedzenie, nezostanú nám peniaze na splátky finančných záväzkov. Ak by sme ich chceli ďalej splácať, potrebujeme náš príjem doplniť.”

Aj to je jeden z dôvodov, prečo došlo zo strany bánk k odkladu splátok úverov a hypoték o maximálne 9 mesiacov bez negatívneho záznamu v registri dlžníkov. Tento odklad neohrozí bonitu klienta, no netreba si ho mýliť s odpustením dlhu.

Práve odklad splátok spotrebných úverov a hypoték je opatrenie, ktoré by Slováci najviac uvítali. V prieskume ho vybralo takmer 62% opýtaných.

Ďalších viac ako 30% opýtaných apelovalo na posilnenie diskusie na európskej úrovni s cieľom čerpania finančných prostriedkov na boj proti koronavírusu z fondov EÚ. Silné zastúpenie, 28,9% mali už prijaté opatrenia odkladu podania daňového priznania pre všetkých do 30. júna 2020.

Kompletné výsledky prieskumu nájdete na tomto odkaze.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Terno otvára nové predajne a tým zvyšuje komfort pri nakupovaní potravín

7. apríl 2020

7.4.2020 - Spoločnosť Terno real estate otvorila dve nové predajne v Nových Zámkoch a Banskej Bystrici. Sieť potravín pokračuje v raste aj v týchto náročných časoch. V priestoroch po bývalej sieti potravín Kačka nájde v neľahkom období zamestnanie až 12 pracovníkov. V pláne má otvoriť aj ďalšie obchody.

Krátko pred Veľkou nocou môžu zákazníci navštíviť novootvorené predajne Terno v mestách Nové Zámky a Banská Bystrica. Spoločnosti nie je súčasná náročná situácia v čase vyhláseného mimoriadneho stavu na Slovensku ľahostajná. "Aj v týchto časoch rozširujeme predajnú sieť a otvárame nové obchody, aby si mohli ľudia bezpečne nakúpiť kvalitné a hlavne slovenské potraviny. Samozrejme, aj v týchto predajniach budú dodržiavané prísne bezpečnostné nariadenia. Nové prevádzky prispejú k rozloženiu zákazníkov v daných lokalitách, a tak znížia riziko stretu väčšej skupiny ľudí na jednom mieste,"  hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Terno real estate Stanislav Čajka.

Nahradili skrachované predajne

Ternu sa podarilo získať  viacero predajní po skrachovanej sieti Kačka. Celkovo od začiatku novembra 2019 otvorilo už viac ako tri desiatky predajní a v pláne je postupne otvárať aj ďalšie. "Do miest, ale aj do malých obcí sa tak postupne vracajú obchody s potravinami. Ľudia vďaka tomu môžu v našich prevádzkach pohodlnejšie a bezpečne nakupovať aj v čase koronavírusu, ale mnohí v nich tiež získajú prácu," vysvetlil riaditeľ s tým, že v tridsiatke novootvorených obchodov už  prácu dostalo  viac ako 100 zamestnancov.

Nové predajne

Nové prevádzky Terno sa otvorili od pondelka, 6. apríla, v Nových Zámkoch na Jánošíkovej ulici a v Banskej Bystrici na Námestí Š. Moyzesa a zamestnali dokopy 12 predavačov. V týchto obchodoch zákazníci nájdu širokú ponuku produktov, na ktoré sú zvyknutí z obchodov značky Terno po celom Slovensku, a to najmä 60 %  podiel  slovenských potravín, lokálneho pečiva, či ovocia a zeleniny vysokej  kvality.

Terno real estate neustále investuje do rastu obchodnej siete po celom Slovensku a rozširuje portfólio svojich predajní. Tento mesiac otvorí ešte ďalších 6 prevádzok.

O spoločnosti TERNO real estate

Spoločnosť TERNO real estate aktuálne prevádzkuje viac ako  100 predajní Terno a Moja Samoška. V marci 2018 predstavila prvú predajňu pod názvom KRAJ, v súčasnosti ich už prevádzkuje 22 a plánuje ďalšiu expanziu.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Koncerty bez publika

7. apríl 2020

7.4.2020 - Po pozitívnej odozve na sprístupňovanie archívnych koncertných záznamov sa Slovenská filharmónia rozhodla rozšíriť svoju prezentáciu v online priestore o nový cyklus živých koncertov pod názvom Koncerty bez publika. Každý utorok o 19:00 sa k poslucháčom dostane špičkové hudobné umenie slovenských interpretov, ktorí sa predstavia v rámci sólových recitálov alebo vystúpení komorných duet z Koncertnej siene Slovenskej filharmónie bez prítomnosti publika. Začíname v utorok 14. apríla o 19:00 klavírnym recitálom Jakuba Čižmaroviča.

Jakub Čižmarovič, medzinárodne etablovaný predstaviteľ mladej generácie slovenských klaviristov, je pravidelným hosťom koncertov Slovenskej filharmónie. Program svojho recitálu tentokrát zostavil z diel Josepha Haydna, Sergeja Prokofieva, Dušana Martinčeka, Hansa Wernera Henzeho a Richarda Wagnera.

Slovenská filharmónia chce svojimi Koncertmi bez publika obohatiť ponuku kultúrneho vyžitia hudbymilovnej verejnosti počas pandémie koronavírusu, ale tiež podporiť umelcov, ktorých súčasné opatrenia pripravili o možnosť koncertovať. Veríme, že sa čoskoro všetci opäť stretneme na koncertoch v bratislavskej Redute. Dovtedy prajeme veľa zdravia a optimizmu!

Sledujte sekciu Koncerty online na www.filharmonia.sk, stránku stream.filharmonia.sk alebo hashtag #SlovakPhil. Všetky koncerty zároveň ostávajú v archíve, takže sa k nim môžete kedykoľvek vrátiť.

JAKUB ČIŽMAROVIČ

študoval hru na klavíri v triede prof. Karl-Heinza Kämmerlinga v Hannoveri, pod vedením prof. Pavela Gililova v Kolíne nad Rýnom a napokon v triede prof. Jacquesa Rouviera na Universität Mozarteum v Salzburgu. V doktorandskom štúdiu pokračoval na VŠMU pod vedením prof. Mariana Lapšanského. V súčasnosti pôsobí na HTF VŠMU ako asistent na Katedre klávesových nástrojov. Zúčastnil sa majstrovských kurzov viacerých významných osobností (Lazar Berman, Eugen Indjić, Dmitrij Bashkirov, Robert Levin, Andrea Bonatta, Vladimír Ashkenazy, Cyprien Katsaris či Zoltán Kocsis), ktoré pre neho znamenali nové umelecké impulzy. Je víťazom rôznych súťaží v Nemecku, Japonsku i Taliansku. Ako sólista vystúpil s viac ako tridsiatimi orchestrami v Európe, Ázii ako aj v USA (Chicago Symphony Orchestra). Hosťoval na prestížnych festivaloch (Nemecko, Francúzsko, Holandsko, Belgicko, Japonsko, USA). Jakub Čižmarovič realizoval viaceré nahrávky pre nemecký rozhlas WDR. Vo Francúzsku bola vydaná nahrávka jeho živého vystúpenia s dielami S. Prokofieva. Pre spoločnosť BMG – Arte Nova Classics realizoval svoje debutové CD s dielami R. Schumanna a F. Liszta. Pre slovenské vydavateľstvo Diskant nahral tri Mozartove klavírne koncerty.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Originálne ochranné rúško pre každého!

7. apríl 2020

7.4.2020 - Nie soľ, ale rúška a dezinfekčné prostriedky majú v týchto dňoch cenu nad zlato. Pripraviť sa musíme na to, že sa stanú nevyhnutnou výbavou nášho šatníka aj na najbližšie mesiace.

Iste ste si všimli na tvárach politikov rúška so slovenským znakom. Ak máte firmu, vaše rúška s logom firmy či vlastného výberu textu, budú vašou chodiacou reklamou.

Služba PeknéRúška.sk je tu pre Vás so širokou ponukou rúšok, dezinfekčných gélov a respirátorov. Objednávky vám doručia v Bratislave a okolí do 24 hodín vrátane víkendu, do ostatných lokalít vám ich prinesie kuriér spoločnosti UPS. Navyše, pri objednávkach nad 50 eur je doručenie bezplatné.

Medzi najobľúbenejšie rúško patrí to z edície ZVLÁDNEME TO. Ide o biele, alebo čierne rúško s vyšitým znakom Slovenskej republiky.

Rovnako je veľmi obľúbený aj exkluzívny ochranný balíček, ktorého súčasťou je okrem rúška s vyšitým znakom Slovenskej republiky aj mix 4 ďalších rúšok a najmä litrová dezinfekcia.

Ďalej ponúka uvedená služba veľké množstvo rôznych farieb a vzorov, z ktorých si môžete vybrať rúško, ktoré Vás bude vystihovať najviac. Určite radi vyberiete aj niečo pekné pre vaše deti, keďže v ponuke sú aj mnohé detské vzory.

Ak si predsa nenájdete vzor, ktorý bude pre vás najvhodnejší, máte možnosť zvoliť si rúško s potlačou. Dokonca je možné vytvoriť si svoje vlastné rúško, či už so svojim menom, odkazom, alebo obľúbeným logom.

A čo je najdôležitejšie, pekné rúška nie sú iba pekné, ale ich kúpou aj prispievate ďalej iným. Ich tvorcovia sa totiž rozhodli rúškami pomáhať nemocniciam či neziskovým organizáciám, ktoré ich požiadajú o pomoc s rúškami.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Aktuálna situácia mení pracovný trh. Firmy chcú ušetriť a ľudia hľadajú nové príležitosti

7. apríl 2020

7.4.2020 - Ekonomický rast spomalila kríza, ktorá paralyzovala svet. Firmy kvôli pandémii koronovírusu prichádzajú o zisky a mnohí ľudia o prácu či časť príjmov. Pracovné prostredie sa mení, biznis sa vo veľkom presúva do online prostredia a to niektorým prináša nové príležitosti.

Zmenu v správaní sa na pracovnom trhu pocítili aj zástupcovia najväčšieho slovenského portálu na nákup služieb jaspravim.sk, ktorý už od roku 2011 prepája podnikateľov s freelancermi z rôznych oblastí. "Sme v situácii, keď sa nám mnohým z týždňa na týždeň zmenili životy. Ostali sme doma a homeoffice je novým štandardom. Na ako dlho, to ukáže čas," hovorí spoluzakladateľka jaspravim.sk Mirka Števková.

Paradoxne, aj táto neľahká situácia môže mnohým otvoriť nové možnosti. "Na našom zákazníckom servise nás kontaktuje množstvo ľudí s otázkou, či by u nás mohli inzerovať svoje služby a čo by mohli robiť online. Tých príležitostí je viacero a hoci sa to na prvý pohľad tak javiť nemusí, práve teraz môže byť ten správny čas. Firmy začínajú uťahovať opasky a hľadať cesty, kde a ako ušetriť. Práve nadviazanie spolupráce s nadšencami, akých združujeme aj my na našom portáli, môže byť tou cestou. Výsledky ich práce sú totiž porovnateľné s firmami tretích strán či agentúrami a klient ich dostane za zlomok ceny," vysvetľuje a dodáva, že takáto spolupráca navyše pomôže nejednej rodine, ktorá bojuje so zníženým či vypadnutým príjmom. "Nákupmi služieb cez našich dodávateľov firmy priamo podporia jednotlivcov či rodiny, ktoré sa kvôli aktuálnej situácii ocitli v zložitej pozícii. Už roky na našom portáli vytvárame komunitu, ktorá si vie teraz vzájomne veľmi vypomôcť." A zatiaľ čo firmy rýchlo a pohodlne nájdu kvalitného dodávateľa, freelanceri platformu zas vedia využiť na svoju osobnú propagáciu. "Náš portál je veľmi efektívnym marketingovým nástrojom na vlastné promo, budovanie mena a v neposlednom rade aj na získavanie nových klientov, ktoré môže byť v týchto dňoch na vlastnú päsť ťažšie."

Online podnikanie na vzostupe

Okrem toho, že sa firmy obzerajú po lacnejších dodávateľoch, aktuálna situácia priniesla aj ďalší fenomén. "Do online podnikania vstupujú noví hráči. Firmy, ktoré možno dlho odolávali online predaju či sociálnym sieťam, sú nútené svoje podnikanie prispôsobiť novým okolnostiam. Potrebujú vybudovať webstránky, nastaviť SEO, spojazdniť e-shopy, vytvoriť logá a grafiky, hľadajú social media manažérov či schopných marketérov. Práve u nás nájdu silnú a bezpečnú platformu na výhodný nákup všetkých týchto služieb," menuje M. Števková.

Portál totiž zaručuje svojim užívateľom finančnú ochranu, ktorá je momentálne pre mnohých prioritou. "Hoci si službu na začiatku zakúpite, predávajúci dostane zaplatené až po ukončení objednávky, keď budete s výsledkom naozaj spokojný. V opačnom prípade dostanete peniaze späť a môžete ich využiť na nákup inej služby. Ku každej objednávke dostanete aj faktúru, ktorú si môžete zaradiť do účtovníctva," vysvetľuje M. Števková a dodáva, že na portáli nedávno spustili aj sekciu pre PROFI freelancerov, v ktorej náročnejší klienti nájdu skutočných odborníkov vo svojej oblasti, ktorí ich požiadavky splnia na profesionálnej úrovni a stále za dostupnú cenu. Zorientovať sa v ponuke dodávateľov navyše klientovi pomôžu transparentné referencie zo zrealizovaných spoluprác. A tak jediné, čo musíte urobiť, je kliknúť na tlačidlo OBJEDNAŤ.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Po sprístupnení notárskych kancelárií môže Centrálny depozitár cenných papierov poskytovať plnohodnotne väčšinu svojich služieb

6. apríl 2020

6.4.2020 - Centrálny depozitár cenných papierov SR, a.s. (ďalej len "CDCP") poskytuje naďalej väčšinu svojich služieb. V súvislosti so šíriacou sa pandémiou COVID-19 a s ohľadom na zabezpečenie zdravia zamestnancov a klientov prijal CDCP už 12. marca plán zabezpečenia kontinuity svojich činností pri zachovaní bezpečnostných opatrení. Nakoľko na vybavenie väčšiny žiadostí je nutný úradne overený podpis, CDCP privítal rozhodnutie Krízového štábu a vlády sprístupniť verejnosti od dnešného dňa notárske kancelárie.

Pri zavádzaní plánu na zabezpečenie kontinuity činností CDCP plne rešpektuje všetky nariadenia prijaté štátom v súvislosti s pandémiou a dopĺňa ich o vlastné opatrenia. Centrálny depozitár cenných papierov zabezpečuje svoje služby, avšak bez osobnej prítomnosti klientov. Toto opatrenie znamená, že prístup klientov na oddelenie obchodných služieb a do podateľne nie je možný. Klienti CDCP môžu o vykonanie služby požiadať iba prostredníctvom písomnej žiadosti, ktorú doručia poštou. "Z bezpečnostných dôvodov väčšina zamestnancov pracuje z domu, s výnimkou tých, u ktorých je prítomnosť potrebná na zabezpečenie chodu pracoviska," hovorí Dagmar Kopuncová, obchodná riaditeľka CDCP SR. "Aj napriek tomu zabezpečujeme denné prevzatie doručenej korešpondencie a žiadosti sa snažíme vybavovať priebežne, bez zbytočných prieťahov."

CDCP  teda poskytne na základe písomnej žiadosti spravidla všetky svoje služby, vo väčšine prípadov je však nutný úradne overený podpis. V prípade, ak klienti nemajú jasno v tom, ktoré služby je v súčasnosti možné poskytnúť, môžu kontaktovať príslušný útvar. Zamestnanci CDCP emailom alebo telefonicky na všetky dopyty zareagujú a poskytnú potrebné informácie o postupe pri realizácii konkrétnej služby. Kontaktné údaje na útvary CDCP je možné nájsť na webovej stránke spoločnosti na adrese https://www.cdcp.sk/kontakty/odborne-utvary/. "Pri tejto príležitosti chceme hlavne fyzické osoby upozorniť, že CDCP neposkytuje svoje služby prostredníctvom emailu, všetky požiadavky je potrebné zaslať poštou," upresňuje Dagmar Kopuncová. "Výnimkou sú iba všeobecné informácie, na ktoré je možné odpovedať aj telefonicky. V prípade potreby zaslania úmrtného listu majiteľa účtu postačuje jeho doručenie prostredníctvom emailu. Taktiež je možné aj overenie existencie účtu majiteľa cez webovú stránku CDCP. "

CDCP aj naďalej poskytuje elektronicky bez obmedzenia  služby, ktoré sa týkajú prideľovania LEI kódu prostredníctvom svojej webovej stránky. Pre účastníkov CDCP je neustále  v plnom rozsahu k dispozícii aj Service Desk, ktorý zabezpečuje najmä služby vyrovnania obchodov s cennými papiermi.

V súvislosti s plánom zabezpečenia kontinuity poskytovania služieb, prijal CDCP aj prísne bezpečnostné opatrenia.  Každý, kto vstupuje do budovy CDCP, je povinný si na prízemí umyť ruky, zmeria sa mu teplota a musí vyplniť dotazník týkajúci sa jeho zdravia. Vedenie CDCP pozorne sleduje a vyhodnocuje vývoj situácie a podľa potreby je pripravené prijať nové alebo modifikovať už prijaté opatrenia tak, aby naďalej zabezpečil poskytovanie svojich služieb klientom a súčasne chránil ich zdravie.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Advokáti pomáhajú v čase koronavírusu

6. apríl 2020

6.4.2020 - Poskytli vzory zmlúv a dokumentov pre riešenie problémov spôsobených súčasnými obmedzeniami zdarma.

Skupina advokátov a advokátskych kancelárií zo Slovenska pripravila projekt Právo v rúškach, ktorý sprístupňuje aktuálne právne tipy, postupy a vzory právnych dokumentov pre súčasnú krízovú ​​situáciu. Informácie a dokumenty by mali ľuďom aj firmám pomôcť lepšie zvládnuť náročné obdobie. Iniciatíva vychádza z českého projektu Právo v roušce.

Skupina advokátov na Slovensku sa zapojila do vlny solidarity s projektom Právo v rúškach. Na platforme www.pravovruskach.sk zadarmo sprístupnila právne odporúčania, postupy a vzory právnych dokumentov pre existujúcu krízovú situáciu. Snaží sa tak ľuďom aj firmám pomôcť právne reagovať na nečakané udalosti.

"Pre množstvo ľudí a firiem sú služby advokátov momentálne nedostupné, či už logisticky, časovo alebo finančne. Vďaka projektu Právo v rúškach budú mať ľudia najdôležitejšie právne vzory dostupné z domova. A to bol náš cieľ. Všade okolo seba vidíme skvelých dobrovoľníkov, digitálne či zdravotnícke iniciatívy reagujúce na krízu. Toto je spôsob, akým sa vieme do boja zapojiť my, advokáti,” hovorí Oliver Majdúch, člen SAPIE a partner z advokátskej kancelárie SCHIN & MAJDÚCH legal s.r.o., ktorá projekt iniciovala na Slovensku.

Na projekte Právo v rúškach spolupracujú advokátske kancelárie SCHIN & MAJDÚCH legal, SOPKO LEGAL, h&h PARTNERS, TROJAK LEGAL, VALIŠ LEGAL, JUDr. Michal Baloga, LL.M. a Motúzová & Lacko.

S prípravou webu pomáha pro bono grafické štúdio BOXART. Doménu a hosting zabezpečila zdarma spoločnosť WebSupport s.r.o.

"Som hrdý na svojich kolegov advokátov z celého Slovenska, ktorí odložili nabok súťaženie a spojili sa, aby pomohli ľuďom a firmám zvládnuť prvú vlnu. Veľká vďaka patrí autorke nápadu advokátke Jane Sedlákové a veľkej skupine českých advokátov, ktorí tento projekt ak prví spustili v ČR.," dodáva Majdúch.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Aj keď bude Veľká noc iná ako zvyčajne, v Tescu sme tu pre vás

6. apríl 2020

6.4.2020 - V obchodoch Tesca je bezpečnosť zákazníkov a kolegov vždy na prvom mieste. Za súčasných mimoriadnych okolností reťazec starostlivo chráni ich zdravie. Popri prijatí preventívnych opatrení sa Tesco stará o najzraniteľnejších, rodiny v núdzi, zdravotníkov a špeciálnu pozornosť venuje kolegom v prvej línii.

Reťazec pristúpil k aktuálnej situácii od začiatku veľmi zodpovedne. Opatrenia, ktoré Tesco dôsledne dodržiava vo svojich obchodoch, chránia zdravie zákazníkov a kolegov.

"Aj v aktuálnej mimoriadnej situácii chceme byť čo najbližšie k potrebám našich zákazníkov a všetkých tých, ktorí potrebujú našu pomoc. Uvedomujeme si našu zodpovednosť pri zásobovaní obyvateľstva potravinami. Robíme všetko pre to, aby sa najmä v období pred Veľkou nocou potraviny bezpečne dostali ku všetkým zákazníkom. Aby sa naši zákazníci cítili pri nákupe maximálne bezpečne, v predajniach Tesca dodržiavame prísne bezpečnostné opatrenia. Veľmi nás teší, že zákazníci hodnotia náš zodpovedný prístup pozitívne. Sami si uvedomujú, že súčasné opatrenia zavádzame na ochranu ich zdravia," vysvetlil Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Bezpečnosť pre každého

Keďže v jednej predajni môže súčasne nakupovať len limitovaný počet zákazníkov, Tesco pristúpilo ku koordinácii vstupu zákazníkov do obchodov. Pri nákupe je potrebné použiť ochranné rúško, rukavice alebo dezinfekčný prostriedok na ruky. Nakupujúcim, ktorí nemajú takýto ochranný prostriedok k dispozícii, ochotne pomôžu kolegovia z Tesca.

Tesco zároveň posilnilo hygienické rutiny prebiehajúce v predajniach aj v ich zázemí. Čistenie vozíkov, košíkov, kľučiek a všetkých plôch v obchodoch prebieha ešte pred otvorením obchodov pre zákazníkov a následne so zvýšenou intenzitou v priebehu celého dňa.

Chránime najzraniteľnejších

Keďže si v Tescu uvedomujeme, že starostlivosť navyše teraz potrebujú tí najohrozenejší, v obchodoch bol zavedený vyhradený nákupný čas pre seniorov. Pri vstupe do každej predajne  Tesco koordinuje zákazníkov náš kolega tak, aby sme sa uistili, že v rovnakom čase je v predajni len povolený počet zákazníkov a zákazníci rešpektujú dodržiavanie vyhradených hodín pre seniorov medzi 9.00 – 12.00 hod.  Určené nákupné hodiny platia každý deň okrem nedele, keď sú obchody dočasne zatvorené a prebieha sanitačný deň.

Reťazec sa intenzívne venuje edukácii zákazníkov o zásadách bezpečného nakupovania. Zákazníkov povzbudzujeme, aby využívali bezkontaktnú platbu kartou či službu Scan&Shop, vďaka ktorej svoj nákup vkladajú hneď priamo do tašky bez vykladania potravín pri pokladni. Výhodou je predovšetkým rýchlejší nákup, keďže zákazník nemusí produkty pri pokladnici vykladať a nakladať späť do tašky. Nákup je tak oveľa rýchlejší a zákazník eliminuje čas strávený v obchode. Skrátiť čas strávený v obchode  na čas nevyhnutný na nákup odporúčajú v aktuálnej situácii aj odborníci. Samozrejmosťou je dodržiavanie bezpečného dvojmetrového odstupu, na čo zákazníkov upozorňujú oznamy aj spoty v rádiu priamo v predajni.

Podpora kolegov v prvej línii

"Obrovské ďakujem patrí všetkým našim kolegom. Zohrávajú kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní potravín pre ľudí na celom Slovensku. Aj keď Veľká noc bude tento rok iná ako zvyčajne, vďaka našim hrdinom, kolegom v obchodoch a distribučných centrách si ju môžeme užiť s jedlom, ktoré máme všetci radi," zdôraznil Martin Kuruc z Tesca.

Do obchodov Tesca v týchto týždňoch nastupuje 850 nových kolegov, ktorí pomáhajú uspokojiť zvýšený dopyt zákazníkov vo všetkých 150 kamenných prevádzkach a pri online nákupoch. Všetci kolegovia v obchodoch a distribučných centrách Tesca dostanú za marec aj apríl mimoriadny bonus ako poďakovanie za ich obetavú prácu. Reťazec starostlivo dohliada, aby do práce nastupovali iba zdraví kolegovia. V súčasnej mimoriadnej situácii im zabezpečuje potrebné ochranné pomôcky vrátane rúšok i dezinfekcie a rozdáva  vitamíny či ovocie. Zdravie kolegov najnovšie chránia plexisklá nainštalované pri pokladniach.

Tesco myslí v každej situácii aj na ľudí v núdzi, ktorým vo forme mimoriadnej podpory daruje potraviny v hodnote viac ako 172-tisíc eur. Reťazec distribuuje potrebné produkty rodinám  po celom Slovensku už v týchto dňoch, a to v spolupráci s dlhodobými partnermi z neziskového sektora. Obchody Tesca zároveň pravidelne venujú čerstvé ovocie a zeleninu zdravotníckym pracovníkom vo viacerých nemocniciach.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Henkel Slovensko spúšťa grantovú výzvu na pomoc seniorom

6. apríl 2020

6.4.2020 - Spoločnosť Henkel Slovensko reaguje na súčasnú situáciu spôsobenú pandémiou ochorenia COVID-19. Aj keď sa týka všetkých obyvateľov Slovenska, najzraniteľnejšou skupinou sú ľudia s oslabenou imunitou, s chronickými ochoreniami a seniori nad 65 rokov. Práve na seniorov sa Henkel Slovensko od minulého roka zameriava aj v rámci grantového programu "Henkel Slovensko seniorom". V spolupráci s Centrom pre filantropiu dnes vyhlasuje druhý ročník programu, v rámci ktorého prerozdelí viac ako 40 000 €.

Henkel Slovensko pod záštitou Nadácie Fritza Henkla podporuje projekty zamerané na pomoc seniorom už druhý rok. "S vývinom pôsobenia spoločnosti sa postupne menil a vyvíjal aj rozsah našej podpory vo sfére spoločenskej zodpovednosti na Slovensku. Spočiatku bolo spektrum našej podpory širšie – od umenia cez útulky pre zvieratá až po individuálnu podporu športových podujatí. Ak však chcete, aby vaša pomoc mala skutočný dopad, musíte svoj profil zúžiť a cielene smerovať svoje aktivity. Naše úsilie sme po konzultácii s odborníkmi v praxi zamerali na pomoc skupine, ktorá je dlhodobo spoločnosťou zanedbávaná – seniorom," vysvetľuje Zuzana Kaňuchová, riaditeľka korporátnej komunikácie Henkel Slovensko. V uplynulom roku preto Henkel Slovensko vyhlásila prvý ročník grantovej výzvy s cieľom prispieť k zvyšovaniu kvality služieb pre seniorov v zariadeniach sociálnych služieb, podporovať vytváranie podmienok na ich zmysluplné trávenie voľného času, ale najmä znižovať riziko generačnej priepasti. Realizácia prebieha formou dlhodobej spolupráce klubov dôchodcov s inými organizáciami – školami, materskými, rodinnými a komunitnými centrami alebo kultúrnymi organizáciami.

Zameranie aktuálneho ročníka grantového programu prispôsobuje potrebám dneška. "Naším cieľom je prispieť k riešeniu aktuálnych a akútnych problémov seniorov vyplývajúcich zo súčasnej situácie spôsobenej pandémiou. Vzhľadom na neustály vývoj situácie chceme identifikovať najmä také projekty, ktoré majú jasnú predstavu a reálny plán, ako byť seniorom nápomocný. Cielime tak na projekty, ktoré vedia organizácie realizovať čím skôr v období od apríla do septembra 2020," dodáva Zuzana Kaňuchová. Program sa zameriava na seniorov v sociálnych zariadeniach, ako aj tých, ktorí žijú vo svojich domácnostiach. Neziskové organizácie, občianske združenia, nadácie, ako aj štátne organizácie a zariadenia poskytujúce sociálne služby či iní poskytovatelia sociálnej pomoci môžu svoje projekty zasielať do 20. apríla. Žiadosti sa môžu týkať materiálnych, zdravotných, organizačných, ako aj cestovných výdavkov súvisiacich s projektami a aktivitami, ktoré riešia aktuálne potreby seniorov a majú za cieľ zmierniť dopad situácie okolo šírenia ochorenia COVID-19.

Okrem grantovej výzvy sa Henkel Slovensko snaží zlepšiť každodenný život seniorov aj ďalším projektom. V rámci iniciatívy Henkel helps združuje zamestnancov, ktorí pravidelne dedikujú svoj čas, aby seniorom vo svojej komunite spríjemnili dlhé chvíle. V rámci dobrovoľníckych aktivít zamestnanci so seniormi trávia čas vonku na prechádzkach, organizujú cestovateľské besedy či tvorivé dielne. Seniori sa tak vďaka nim v uplynulom roku priučili základom nordic walkingu, spoznali Maroko či Turecko a vyskúšali si výrobu domácej kozmetiky či vlastnoručné ozdobenie textilné tašky.

Henkel Slovensko okrem toho podporuje aj skupinu 50+, ktorá sa nechystá do dôchodku, no často  je znevýhodnená na pracovnom trhu. Spoločnosť sa preto cielene zameriava na túto vekovú skupinu aj ako zamestnávateľ. Taktiež  myslí na to, aby boli firemné benefity vhodne adresované práve na oblasti zaujímavé pre týchto kolegov. "Z našich skúseností títo ľudia do kolektívu veľmi dobre zapadajú a nadväzujú silné vzťahy v práci aj mimo nej. Ak majú príležitosť, sú veľkým prínosom, pomáhajú stierať medzigeneračné rozdiely i vyvracať predsudky a zároveň svojimi bohatými pracovnými skúsenosťami obohatia mladší kolektív a svojimi ustálenými osobnými hodnotami podporujú firemnú kultúru," uzatvára Zuzana Kaňuchová.

Viac o projekte grantovej podpory a prihlášku nájdete tu: http://www.cpf.sk/sk/novinky-a-aktuality/grantovy-program-henkel-slovensko-seniorom/

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Futbalisti MFK Ružomberok pomáhajú seniorom

6. apríl 2020

6.4.2020 - Bobček: Človek sa teší, že môže prísť zase medzi spoluhráčov a zároveň pomôcť starším ľuďom.

Nestretli sa na zelenom "koberci", ale za jedným veľkým stolom. Na pôde Občianskeho združenia Ružomberčan si dali rande hráči ružomberského fortunaligistu – Matej Čurma, Dalibor Takáč, Martin Regáli, Lukáš Kojnok, Timotej Múdry, Miroslav Almaský, Matúš Kmeť a Tomáš Bobček spolu s hlavným trénerom Jánom Hasprom.

"Pomáhame ´ózetku´, do obálok vkladáme rúška spolu s letáčikmi, ktoré obsahujú dôležité informácie o koronavíruse. Nuž a tento týždeň ich budeme roznášať ľuďom. Túto mimofutbalovú aktivitu vnímam veľmi pozitívne. Pomáhame dobrej veci a zároveň je to pre nás príjemné vyplnenie voľného času, ktorého momentálne máme pomerne dosť," informoval nás pri vstupe do "dielne" pravý bek Ruže Matej Čurma.

Haspra predchádzajúci týždeň už s jednou partiou absolvoval misiu s hygienickými produktami po domoch sociálnych služieb a charitatívnych a komunitných centrách dolného Liptova. Teraz, tréner, netréner, vytvoril s hráčmi a s ich partnerkami jednoliaty pracovný tím. "Keďže majiteľ nášho klubu Milan Fiľo v mimoriadne ťažkej spoločenskej situácii finančne podporil výnimočnú pomoc hlavne pre o niečo skôr narodených členov Občianskeho združenia Ružomberčan, je našou povinnosťou a zároveň cťou, priložiť ruku k dielu," vravel kouč mužstva spod Čebraťa.

"Je to veľmi cenná dobrovoľná iniciatíva. Páči sa mi, ako sa chalani vynašli, keď si dnes zavolali aj partnerky. V pondelok už plánujeme absolvovať prvý okruh s rúškami. Tie budeme rozdávať našim členom nad 50 rokov," dala sa počuť očividne spokojná Jana Streitová z "Ružomberčana" ktorá už niekoľko dní intenzívne dumá, ako "zodpovedne" doručiť obálky k ich adresátom. "V rámci aktivít nášho OZ Ružomberčan sme minulý týždeň rozdávali domovom sociálnych služieb papierovú hygienu od Harmaneckých papierní a vďaka finančnej pomoci pána Fiľa postupne rozdáme 20 tisíc ochranných textilných rúšok," dodala šéfka OZ Ružomberčan.

Chalani si "sáčkovanie" užívali. "Som veľmi rád, že hlavne v období, keď mám kopec voľna, môžem byť takto prospešný," vravel mladý útočník Tomáš Bobček. "Nie je to žiadna namáhavá práca, skôr oddych. Človek sa teší, že môže prísť zase medzi spoluhráčov a zároveň pomôcť starším ľuďom. Nevedel som, že dnes tu budú aj ´baby´, inak by som asi neprišiel sám."

"Aspoň nám to ide rýchlejšie, takisto spoločnosť je príjemnejšia, keď chlapci stiahli svoje frajerky. Bol som rád, že tréner nás oslovil a môžem byť súčasťou tejto ušľachtilej akcie," vravel ďalší mladík, 22 – ročný Lukáš Kojnok, ktorý pripojil aj vlastné pocity z futbalovej karantény. "Je to ťažké byť bez tréningov a zápasov, no musíme to zvládnuť. Zväčša chodím behať do lesíka nad sídliskom Klačno a odtiaľ do Čutkova. Doma cvičím, no sadnem aj na bicykel. Drvivú väčšinu času trávim v byte a do obchodu odskočím iba s rúškom a rukavicami."

Občianske združenie Ružomberčan, ktoré založili bývalí zamestnanci SCP a priatelia Ružomberka v júni 2017, má momentálne takmer 9 000 členov a patrí k najsilnejším občianskym platformám na prinášanie riešení pre zlepšenie života v regióne Dolného Liptova. OZ ponúka riešenia pre zlepšenie života rodín, seniorov a detí. Presadzuje vytvorenie podmienok a prijatie takých opatrení, ktoré zabezpečia dlhodobý rozvoj podnikania a priemyslu v Ružomberku, prispieva k nárastu turizmu v regióne formou zatraktívnenia turistických chodníkov a kultúrno-historických objektov. V neposlednom rade pomáha Ružomberku pri riešení neúnosnej dopravnej situácie v meste.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

McDonald’s rozširuje svoje doručovacie služby

6. apríl 2020

6.4.2020 - Služba McDelivery dostupná už aj v Lamači.

Spoločnosť McDonald´s opäť rozširuje základňu reštaurácií, ktoré sú súčasťou donáškovej služby McDelivery. Po novom bude donáška možná aj pre spádové územie z reštaurácie v Lamači. Doručenie vybraného jedla ku dverám zákazníkov zabezpečuje doručovacia služba Wolt. Doručenie jedla je bez poplatku. Spolu je tak Bratislavčanom k dispozícií sedem reštaurácií, v ktorých funguje McDelivery spustené na Slovensku koncom januára.

McDonald´s je tu pre svojich zákazníkov aj teraz

McDonald’s na Slovensku plne rešpektuje uznesenie vlády SR. Podľa platných opatrení majú všetky reštaurácie uzatvorený interiérový priestor pre zákazníkov. Z celkového počtu 34 reštaurácií na Slovensku, momentálne ponúka svoje služby 24 prevádzok pre McDrive od 6.00 do 20.00 hod.

Bratislavčania majú zároveň možnosť využiť doručenie jedla už z niekoľkých bratislavských reštaurácií McDonald's až domov prostredníctvom donáškovej služby McDelivery. Doručenie je zadarmo. Sedem reštaurácií v hlavnom meste doručuje jedlo cez McDelivery v čase od 10.30 do 19.45 hod. Dovoz jedla je z reštaurácií na Prievozskej, Budatínskej, Račianskej ulici, z Auparku, Avionu, námestia SNP a po novom aj z reštaurácie v Lamači. Jedlo si môžu zákazníci prevziať bez vstupu do prevádzky v reštaurácii na Námestí SNP a aktuálne pribudla aj reštaurácia nachádzajúca sa v nákupnom centre Bory Mall (Pozn.: táto prevádzka sa riadi otváracími hodinami nákupného centra). Jedlo so sebou je možné si objednať aj v Košiciach – Plaváreň na ulici Protifašistických bojovníkov.

Informácie o reštauráciách so službou McDrive nájdu zákazníci v mobilnej aplikácii alebo na webovej stránke McDonald’s a doručovaciu službu McDelivery aj na stránke alebo v aplikácii doručovacieho partnera WOLT.

Hygiena a bezpečnosť sú pre McDonald's prvoradé

Hygienické maximum a bezpečnosť zákazníkov a zamestnancov sú pre McDonald's odjakživa v centre pozornosti.  Čistota je v spoločnosti jednou zo základných hodnôt. "Ľudia sú u nás vždy na prvom mieste, preto robíme všetko pre bezpečie našich zákazníkov a zamestnancov. Pre nás bola čistota a prísne hygienické kritériá vždy jednou so základných hodnôt. Aktuálne kladieme na čistotu a hygienu ešte väčší dôraz, aby sa aj v týchto časoch mohol na nás každý zákazník spoľahnúť," povedala Lucia Poláčeková, PR Supervisor McDonald´s pre SR.

Spoločnosť McDonald´s už od začiatku šírenia vírusu COVID-19 sprísnila vo svojich reštauráciách celý rad hygienických opatrení. Medzi bežné ochranné pomôcky i procesy pribudli vo všetkých reštauráciách McDonald's ďalšie, bez ktorých sa v súčasnosti za sprísnených opatrení nezaobíde ako príprava jedál, tak aj jeho výdaj:

Všetci naši zamestnanci nosia rúška.
Pri práci v kuchyni používame jednorazové rukavice.
Pravidelné umývanie a dezinfekcia rúk sú aj tak samozrejmosťou, a to najmenej raz za hodinu.
Vo zvýšenej miere a pravidelne čistíme a dezinfikujeme displeje, pokladne či tlačidlá. Skrátka všetko, čoho sa pravidelne dotýkame.
Kuriérom McDelivery odovzdávame jedlo bezkontaktne.
Preferujeme bezkontaktné platby. Pre zvýšenie svojej osobnej ochrany môže pokladník v McDrive preberať hotovosť v rukaviciach.

K bezpečnostným opatreniam pristúpil aj Wolt

"Vo Wolte si veľmi dobre uvedomujeme možné dopady koronavírusu na celú spoločnosť. Keďže je v našom záujme zachovať bezpečnosť všetkých zainteresovaných strán (zákazníci, partnerskí kuriéri, reštaurační partneri, zamestnanci Woltu), pristupujeme k vzniknutej situácii veľmi vážne a zodpovedne a robíme všetko preto, aby sme šíreniu predišli. Ihneď sme zaviedli množstvo preventívnych bezpečnostných opatrení, riadime sa odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), ako aj miestnych úradov," hovorí generálny manažér spoločnosti Wolt Ján Foret.

Spoločnosť Wolt zaviedla bezkontaktné doručenie, v rámci ktorého doručujú všetci partnerskí kuriéri jedlo automaticky len k dverám alebo k vstupu do domu, podľa preferencií konkrétneho zákazníka. Stačí mať len aplikáciu aktualizovanú na najnovšiu verziu. "Reštaurácie sme poprosili, aby zriadili pult, na ktorom budú objednávky prenechané kuriérom na vyzdvihnutie. Našich partnerských kuriérov sme zásobili látkovými rúškami a preplácame im tiež nákup dezinfekcie a rukavíc. Zamestnanci Woltu pracujú už vyše troch týždňov z domu. Situáciu pravidelne monitorujeme a podľa jej vývinu aktívne podnikáme ďalšie kroky," dodáva Ján Foret.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

5 tipov pre dokonale prestretú slávnostnú tabuľu

6. apríl 2020

6.4.2020 - Či už sa pri stole zíde celá rodina, alebo chcete stráviť príjemný večer s priateľmi, slávnostne prestretý stôl premení obyčajné posedenie pri stole na výnimočnú chvíľu. Inšpirujte sa nápadmi a tipmi, s ktorými dostanete nejednu pochvalu pri stole. 

Bez dekorácií sa nezaobídete

Len tie správne doplnky dokážu doladiť sviatočnú tabuľu k dokonalosti. Plameň sviečky pri jedle navodí útulnú atmosféru a váza s kvetinami zase pridá stolu na kráse. Základom je potom správne vybraný obrus. Na slávnostné udalosti sa síce tradične používa obrus biely, nebojte sa porušiť pravidlá a ozdobte stôl vzorovaným behúňom. Dôležité je ale zachovať jednoduchosť, tak ak máte pestrofarebný jedálenský servis, radšej siahnite po obruse v minimalistickom duchu.

Na dobré pitie kvalitné sklo

Chutné jedlo sa nezaobíde bez dobrého vína. Na slávnostnej tabuli by pri každom tanieri mali byť maximálne tri poháre. Najčastejšie to sú poháre na víno, vodu a prípadne likér. Umiestniť ich môžete vedľa seba alebo pokojne do tvaru trojuholníka, kreativite sa na sviatočnej tabuli medze nekladú. Zásadný je ale správny výber pohárov podľa druhu vína. Biele sa podáva v menších pohároch, ktoré udržia nižšiu teplotu, červené naopak patrí do širších čiaš, aby sa rozvinula jeho aróma. Pre šumivé vína a sekty sú potom ideálne úzke poháre s dlhým hrdlom.

Z krásnych tanierov viac chutí

Kvalitný a krásny riad je základom každej hostiny. Dobre vyzerá  tradičný porcelán aj nadčasové jedálenské servisy z keramiky. Ak chcete niečo nevšedné, stavte na atypické hranaté tvary a zaujímavé vzory. Slávnostného ducha potom dodajú stolovaniu taniere so zlatými alebo striebornými detailmi. Stolu prestretému pod holým nebom najviac pristanú jedálenské sady v rustikálnom štýle, na takej sviatočnej tabuli potom nesmie chýbať váza s bohatými lúčnymi kvetmi alebo s trendy eukalyptom. A ako taniere poskladať podľa etikety? Na stôl ako prvý patrí podkladový tanier s obrúskom, ten leží na stole po celú dobu stolovania, naň sa potom ukladajú jednotlivé chody. Pre poctivé slávnostné menu so všetkým potrebujete minimálne štyri typy tanierov: podkladový, plytký, hlboký a dezertný.

Príbory

Množstvo príborov a ich poskladanie na slávnostnú tabuľu samozrejme závisí od počtu chodov. Môže sa tak stať, že pre jedného hosťa budete musieť mať až osem druhov príborov. Aby vám z toho nešla hlava okolo, zapamätajte si jednoduché pravidlo. Príbory by mali byť vedľa seba ďaleko zhruba pol centimetra a v nadväznosti na jednotlivé chody. To znamená, že najďalej od taniera budú príbory, ktoré použijeme ako prvé. A pretože to najsladšie patrí až na koniec, príbory na dezert majú svoje špecifické miesto nad tanierom, vidlička smeruje hrotmi doprava, dezertová lyžička je položená naopak.

Na detailoch záleží

Vo vašom sviatočnom jedálenským servise by nemali chýbať ani servírovací pomocníci. Etažér využijete nielen na vianočné cukrovinky, ale aj podávanie dezertov alebo jednohubiek. Ďalšiou nevyhnutnosťou pre výnimočné chvíle je chladiaca nádoba na šumivé vína alebo originálne uzávery na fľaše, ktoré udržia bublinky v sekte dlhšie. Príjemné večerné posedenie s priateľmi sa nezaobíde bez dobrého vína a pohostenia k nemu. Či už pripravíte bohaté tapas, syrové jednohubky alebo tatarák, vlastnoručne pripravené občerstvenie si zaslúži štýlové servírovanie. Skvele vyzerajú trendy bridlicové podnosy aj podnosy z tropických drevín.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Nestlé podporilo hrdinov v prvej línii, nezabudlo ani na seniorov

3. apríl 2020

3.4.2020 - Kto rýchlo dáva, dvakrát dáva. Touto overenou pravdou sa riadili aj v spoločnosti Nestlé, ktorá sa rozhodla v súčasnej neľahkej situácii podporiť ľudí z prvej línie boja proti koronavírusu. Spoločnosť rozdelila po celom Slovensku tisíce kartónov a balení kávy, cereálnych tyčiniek, cukríkov, čokolád a ďalších cukroviniek, ale aj trvanlivých potravín ako sú instantné polievky či trvanlivé hotové jedlá. Medzi darmi boli aj kávovary s kávovými kapsulami pre zdravotnícky personál vybraných infektologických pracovísk, záchranárov, hasičov či policajtov. Časť pomoci, ktorej celková hodnota dosiahla výšku 55 tisíc eur, putovala aj seniorom, nezabudlo sa však ani na zvieratá z útulkov.

"Idea pomôcť bola spontánna. Myšlienka okamžite nadchla kolegov a výsledkom sú tisíce kartónov a balení potravín rôzneho druhu z nášho portfólia, ktoré sme rozviezli na rôzne pracoviská po celom Slovensku. Je to prejav našej vďaky skutočným hrdinom týchto dní, ktorým by sme aj touto cestou chceli poďakovať a trocha uľahčiť ich namáhavú prácu," hovorí Vratislav Janda, riaditeľ pre korporátne záležitosti Nestlé Česko a Slovensko.

Medzi darovanými produktami boli výrobky známych značiek ako Nespresso, Nescafé, Nescafé Dolce Gusto, Orion, JOJO, Kit Kat, CINI-MINIS, či produkty radu MAGGI vyrábané v závode Carpathia v Prievidzi. Do zvieracích útulkov bolo distribuované krmivo značky PURINA.

Nestlé bola jednou z prvých spoločností v Čechách a na Slovensku, ktorá zaviedla prísne preventívne opatrenia proti šíreniu koronavírusu, s cieľom ochrániť zdravie svojich zamestnancov a zaistiť bezpečnú prevádzku svojich závodov. "Ako najväčší svetový výrobca potravín sme si vedomý svojej zodpovednosti pri zabezpečovaní plynulých dodávok potravín a nápojov aj na Slovensku. Vďaka nasadeniu a obetavej práci našich zamestnancov, vďaka ich disciplíne pri aplikácii preventívnych opatrení už v čase, keď to nebola povinnosť, mohla naša spoločnosť vyrábať bez prerušenia. Pokračujeme preto v plnej prevádzke a naďalej vyrábame potraviny pre slovenské domácnosti aj v našom závode v Prievidzi," dodáva V. Janda.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Chirana T. Injecta: Prístup Štátnych hmotných rezerv sa od konca marca zásadne zlepšil

3. apríl 2020

3.4.2020 - Slovensko musí mať dostatok ihiel a striekačiek, pretože očakávaná vakcína na COVID 19 prinesie najmasívnejšie očkovanie v dejinách.

Štátne hmotné rezervy aj štát ako taký sa od utorka 31.marca 2020 začal naozaj zaujímať o možnosti a kapacity firmy Chirana T.Injecta zo Starej Turej. Najväčší slovenský výrobca zdravotníckych ihiel a striekačiek to uvádza vo svojej tlačovej správe. Firma, ktorú vlastní investičná skupina Wood&Co podniká aj v Číne, má tam k dispozícii vlastný sklad a vie Slovensku efektívne pomáhať v dovoze prakticky akéhokoľvek zdravotníckeho materiálu. Má napríklad kapacity dovážať milión certifikovaných rúšok (0,50 centa za kus) týždenne a na dlhodobej a pravidelnej báze. Firma disponuje desaťročnými záznamami o kvalite jednotlivých čínskych dodávateľov.

"Máme v Číne dlhoročných a overených partnerov a naša firma je tu desaťročia ako špička európskej kvality. Všetko čo máme, vieme a môžeme, ponúkame štátu, pretože boj s COVID 19 bude dlhý, ťažký a tvrdý", povedal generálny riaditeľ Chirana T.Injecta Teodor Lysák a dodal, že nedávna návšteva ministra hospodárstva Richarda Sulíka v Chirana T.Injecta aj vo firme Chirana Medical (výrobca pľúcnych ventilátorov)  bola vôbec prvá svojho druhu za celú novodobú históriu firmy. "Prišiel, videl a presvedčil sa, že v Chirane T.Injecta má štát naozaj seriózneho partnera", povedal Lysák s tým, že Chirana T.Injecta teraz už len čaká na termíny a plánované objemy. Podľa jeho slov je nutné začať okamžite plánovať a nakupovať, pretože neskôr to už môže byť zásadný problém.

Chirana T.Injecta si podľa jeho slov nenárokuje právo vyhrávať všetky súťaže a dodávať všetko. Teodor Lysák považuje za dôležitejšie, aby akýkoľvek partner, ktorého si Slovensko vyberie bol seriózny, overený a profesionálny.

"Z Číny vieme za slušné ceny doviesť akýkoľvek overený medicínsky materiál. Za prvý kvartál sme doviezli 33 kontajnerov. Máme kvalitárov, ktorí poznajú čínsky trh. Všetko čo nakúpime má a musí mať najvyššie certifikáty a navyše vieme akýkoľvek materiál v Číne aj uskladniť a pripraviť na expedíciu - či už letecky, železničnou, alebo lodnou dopravou", povedal Teodor Lysák podľa ktorého je dlhodobé a efektívne plánovanie najlepšou zárukou dobrej ceny a kvality.
Za najdôležitejšie z pohľadu budúcnosti a kapacít firmy považuje Lysák čo najrýchlejšie rozhodnutie vlády a Štátnych hmotných rezerv ohľadne zásob ihiel a striekačiek, ktoré budú nevyhnutné pre očakávané masové očkovanie vakcínou proti COVID 19.

"Boli sme šokovaní pôvodnou požiadavkou Štátnych hmotných rezerv na desiatky tisíc striekačiek a ihiel. My vieme, že ich budeme potrebovať milióny a už máme indikácie obrovských objednávok zo zahraničia. Svet sa pripravuje na najmasovejšie očkovanie v dejinách ľudstva a naše kapacity sú pripravené pre túto krajinu. Ale štát musí povedať - chcem toľko a toľko a dovtedy a dovtedy. My nikdy nebudeme preferovať v tejto situácii zahraničie pred našou krajinou, ale musíme plánovať a byť seriózny partner aj voči našim dlhoročným zákazníkom najmä v Európe", vyhlásil Teodor Lysák s tým, že obrovské potreby ihiel a striekačiek treba predvídať nielen kvôli COVID 19, ale aj s očakávaním, že ľudia sa budú chcieť masívne očkovať aj proti bežnej chrípke. "Skrátka - rok 2020, respektíve rok 2021 budú s veľkou pravdepodobnosťou rokmi, kedy zažijeme naozaj masové očkovanie populácie v celej Európe", uzavrel Teodor Lysák.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Kaufland a Lidl venujú Slovenskému Červenému krížu spoločne 60 000 eur

3. apríl 2020

3.4.2020 - Obchodné reťazce spojili svoje sily a Slovenskému Červenému krížu venovali štedrú finančnú pomoc.

Spoločnosti Kaufland a Lidl dlhodobo spolupracujú so Slovenským Červeným krížom (SČK) na jednorazových i dlhoročných projektoch zameraných na pomoc ľuďom v núdzi, na výchovu detí či na podporu pravidelného darcovstva krvi. Ako zodpovední a úprimní partneri sa rozhodli podporiť prácu SČK aj v týchto dňoch.

"Aktuálna situácia sa výrazne dotýka nás všetkých. Nesmierne si vážime a obdivujeme neúnavnú prácu zamestnancov a dobrovoľníkov Slovenského Červeného kríža. Ako dlhoročný partner pri nich stojíme aj teraz, keď na zabezpečovanie pomoci iným nevyhnutne potrebujú pomoc práve oni. Sme veľmi radi, že sme sa na myšlienke pomoci so spoločnosťou Lidl zhodli a že ich spoločne dokážeme podporiť v tejto neľahkej situácii,” vyjadrila sa Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Za spoločnosť Lidl sa vyjadril Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie  "V týchto neľahkých časoch si musíme pomáhať navzájom a byť tu pre našich blízkych. Nie každý však má možnosť spoľahnúť sa na rodinu, susedov či známych, a aj pre týchto ľudí tu je Slovenský Červený kríž. Sme presvedčení, že poskytnuté prostriedky pomôžu mnohým ľuďom, ktorí by inak zostali odkázaní sami na seba.”

Dohromady poputuje Slovenskému Červenému krížu 60 000 eur. Darované prostriedky SČK použije na zabezpečenie poskytovania pomoci seniorom, osamelým, chorým cez svojich dobrovoľníkov a zamestnancov, na vybavenie dobrovoľníkov ochrannými prostriedkami či zakúpenie dezinfekčných prostriedkov. "Zažívame silný nápor, asi ako všetci v týchto dňoch. Túto podporu si naozaj nesmierne vážime. V mene svojich kolegov a v mene všetkých, ktorým pomáhame, za ňu Kauflandu a Lidlu ďakujeme,” vyjadrila sa Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Koronavírus: AAA AUTO predáva aj bez pobočiek, autá vozia zákazníkom domov

3. apríl 2020

3.4.2020 - Autocentrum dnes, ako jediné, rozbieha aj mobilný výkup vozidiel.

Za dva týždne, odkedy sa z nariadenia štátu nesmú predávať v prevádzkach autobazárov ojazdené vozidlá, sa sieti AAA AUTO podarilo značne posilniť online predaj. V rámci neho  kúpené autá doručujú zákazníkom zdarma až domov. Vzhľadom k tomu, že pri súčasnom tempe sa čoskoro zásoby najpredávanejších automobilov začnú rýchlo znižovať, najväčší tuzemský predajca začal ako prvý na trhu aj s výkupom áut, ktorý môže fungovať tiež bez otvorených pobočiek.

"Vozidlá predávame bez marže, vo veľa prípadoch sme išli dole s cenou, dokonca ešte pod nákupnú cenu automobilov. Hodnota vozidla je už dnes niekde úplne inde, ako keď sme ich nakupovali. Pre zákazníkov, ktorí boli rozhodnutí si zaobstarať automobil, ale aj pre tých, ktorí o tom ešte len uvažujú, to je príležitosť, ako na kúpe vozidla ušetriť pravdepodobne najviac v histórii," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO.

AAA AUTO sa po vládou nariadenom uzatvorení pobočiek sústredilo hlavne na predaj vozidiel prostredníctvom  webu a call centra. Ľudia si môžu automobily, o ktoré majú záujem, vybrať na internetovej stránke aaaauto.sk a online si ich zarezervovať. Na call centre sa na zelenej linke 0800 100 100 následne dohodnú na mieste a čase odovzdania auta doma alebo tam, kde im to najviac vyhovuje. Vydezinfikovaný automobil na miesto pristaví predajca vybavený ochrannými pomôckami. Na  mieste je taktiež možné uzavrieť na nákup vozidla na splátky úver, poskytovaný renomovanými partnermi.

Podľa Karolíny Topolovej záujem zákazníkov o nákup ojazdených vozidiel v dobe pandémie koronavírusu neklesol tak nízko, ako by sa dalo očakávať. "Veľa ľudí plánuje nákup automobilu až po zime, koronavírus prišiel presne v strede najsilnejšej sezóny. Ľudia vedia, že individuálne cestovanie vlastným autom namiesto verejnej dopravy je v dobe rôznych epidémií jedným z najúčinnejších opatrení, ktoré pomáhajú sa nákaze vyhnúť," dodala Karolína Topolová.

Vďaka pokračujúcemu predaju cez online AAA AUTO od dnešného dňa znovu, ako prvý a zatiaľ jediný obchodník s ojazdenými autami, rozbieha výkup áut, ktorý zastavilo okamžite po uzatvorení predajní pred dvoma týždňami. "Mnoho ľudí sa dostáva alebo čoskoro dostane do zložitých situácií, kedy im chýba alebo bude chýbať hotovosť. Predaj vozidiel je v súčasnej dobe jednou z ciest, ako získať financie, ktoré chýbajú v rodinnom rozpočte. Výkup robíme mimo pobočky, prostredníctvom mobilných výkupcov. Podobne, ako pri online predaji, prebieha komunikácia cez naše call centrum. Pred dom zákazníka následne dorazí výkupca vybavený ochrannými prostriedkami. Celá administratíva prebehne bez nutnosti návštevy pobočky," vysvetlila Karolína Topolová.

"Veľa zákazníkov nás tiež oslovuje so záujmom výmeny svojho staršieho vozidla za novšie, pretože chcú využiť enormný pokles cien ponúkaných áut. Momentálne sa nemôžu kupovať ojazdené automobily z dovozu, pretože s nimi nie je možné prekračovať hranice a zahraniční predajcovia sú taktiež v karanténe," dodala. "Samozrejme je nutné počítať s tým, že z dôvodu poklesu predajných cien ojazdených automobilov na celom trhu, sa tento pokles aktuálne premieta aj do cien na výkupe. Autá už proste nemajú rovnakú hodnotu, ako pred vypuknutím pandémie," zdôraznila Karolína Topolová.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

„Hercule Poirot mi vliezol pod kožu,“ tvrdí herec Ján Kožuch

2. apríl 2020

2.4.2020 - Martinský herec Ján Kožuch fantasticky nadaboval slávneho belgického detektíva v televíznom seriáli a dobre si spomína, ako dostal pred mnohými rokmi túto ponuku. Rozhodne ho to potešilo.
"Hercule Poirot je celosvetovo známa postavička vynikajúceho detektíva a o Agathe Christie si nemusíme ani hovoriť. Je to dáma, ktorá vedela, ako má písať detektívky, aby boli zaujímavé, iné a aby tam nebolo toľko násilia. Takže som sa veľmi tešil."

Vypočujte si podcast Knižný kompas, v ktorom rozpráva o detektívkach Agathy Christie a detektívovi Herculovi Poirotovi nielen spomínaný herec Ján Kožuch, ale aj Boris Farkaš, či moderátorka a glosátorka Eňa Vacvalová.

https://www.podbean.com/ew/pb-5wqe3-d7defb

Pred pár dňami vyšla ďalšia novinka Čas prílivu, ktorú si milovníci klasických anglických detektívok vychutnajú. Mnohí čitatelia totiž tvrdia, že je to jedna z jej najlepších detektívok. Príbeh sa odohráva v povojnovom Anglicku v roku 1946. Vyberieme sa na vidiek neďaleko Londýna, kam prichádza slávny detektív Hercule Poirot, aby vyriešil záhadný prípad v rodine Cloadovcov...

62-ročný Gordon Cloade sa vracal z Ameriky do Anglicka, keď sa po ceste cez Atlantik zoznámil a oženil s mladou vdovou Rosaleen. Práve sa chystal domov predstaviť novú manželku, keď Gordona zabili pri nemeckom leteckom nálete na Londýn. Celý jeho majetok tak spadol milej Rosaleen do lona. Tá príde do rodinného sídla aj s bratom, no atmosféra nie je práve priateľská.

Komplikácie nastanú, keď krátko nato navštívi Hercula Poirota švagriná nebohého muža a tvrdí, že ju varovali "duchovia". Povedali jej, že prvý manžel údajnej vdovy stále žije. Keď Poirota požiada, aby našiel nezvestnú osobu iba podľa indícií zo záhrobia, slávneho detektíva sa zmocnia pochybnosti. Ešte viac ho však máta pravý dôvod, prečo ho Kathleen Cloadová vlastne vyhľadala...

Čas prílivu je vynikajúca detektívka, nie natoľko prekombinovaná ako iné knihy Agathy Christie, napriek tomu je to stále napínavé čítanie. Vychutnáte si ho, zrelaxujete pri ňom.
Christie výborne vykreslila atmosféru povojnovej Británie v strednej vrstve. Opäť namiešala správne suroviny – rodinné sídlo, viacero členov rodiny, chlad sivého Anglicka a dokonalá vražda. Hercule Poirot je v perfektnej forme, k tomu zopár prekvapení a premyslená pointa.

230-stranová kniha Čas prílivu vyšla vo vydavateľstve Slovenský spisovateľ s veľmi peknou obálkou a plackou 100 rokov príbehov Agathy Christie.

Milan Buno, knižný publicista

Informačný servis

Zdroj: Webnoviny.sk - „Hercule Poirot mi vliezol pod kožu,“ tvrdí herec Ján Kožuch © SITA Všetky práva vyhradené.

Kategórie: Podporujeme

Stránky

Facebook Comments Box