PRservis.sk

Subscribe to kanál správ PRservis.sk
tlačové správy, vyhlásenia a oznamy
Aktualizácie: pred 18 min 22 s

OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom

pred 6 hod 43 min

BRATISLAVA 18. júla 2018

OMV ponúka vodičom tipy, ako si pripraviť auto na dovolenku bez stresu
Palivá OMV MaxxMotion Performance Fuels sú zárukou spoľahlivej prevádzky za každého počasia

Slnko, pláž, oddych. Problémy s autom však veľmi rýchlo môžu zmeniť letnú dovolenku na nepríjemný zážitok. Vodiči by tak mali venovať pozornosť svojmu vozidlu ešte pred odjazdom, aby ich na ceste nič neprekvapilo.

OMV odporúča:

Nechajte si auto prezrieť v servise. Hladinu oleja či väčšiny prevádzkových kvapalín si viete väčšinou pozrieť aj sami, brzdy však nechajte na odborníkov. Nič nepodceňujte, myslite na to, že pri presune v horúčavách a zápchach môže napríklad nedostatok chladiacej kvapaliny viesť k prehriatiu motora. Skontrolujte si dezén na pneumatikách a tlak aj v rezerve.
Skontrolujte si stav kvapaliny v ostrekovačoch. Nálet mušiek počas jazdy dokáže pokaziť každý výhľad a znižuje bezpečnosť na cestách. OMV Caristal s ľahkosťou odstraňuje prach, hmyz, ako i zvyšky oleja a silikónu a nanoefekt spomaľuje nové vytváranie nečistôt.
Klimatizácia môže byť rozdielom medzi tým, či z auta vystúpite prepotený a unavený alebo svieži. Nechajte si ju pred cestou skontrolovať, naplniť a vydezinfikovať.
Ak cestujete do zahraničia, pozrite sa, akú povinnú výbavu vyžadujú tamojšie zákony. To, čo máte v kufri, skontrolujte aj pred dovolenkou doma – najmä dobu exspirácie lekárničky, počet reflexných viest, či výstražný trojuholník. Oplatí sa však mať aj zopár vecí nad rámec zákona – napríklad ťažné lano, sadu náhradných žiaroviek a poistiek či hasiaci prístroj. Všetko príslušenstvo dostanete aj na čerpacích staniciach OMV.
Na dovolenku odchádzajte v čistom aute. Čisté, povysávané auto bez prachu vo vnútri vám určite pridá na pohode. Vlhčené utierky určené na ošetrenie interiéru auta sú preto na dovolenke na nezaplatenie.  Doprajte svojmu autu aj očistu zvonku v umývacích linkách OMV Top Wash. Odporúčame použiť program s voskom TopWax, ktorý odpudzuje bežnú špinu. Tak sa budete môcť tešiť z čistého auta dlhšie. Vosk TopWax pre intenzívnu ochranu navyše dodá povrchu laku dlhodobý ochranný účinok a ošetruje tiež všetky plastové diely.
Všímajte si, čo tankujete. Kvalitné palivo poskytuje optimálne jazdné vlastnosti a vyšší výkon* bez ohľadu na ročné obdobie. Ak svojmu autu doprajete OMV MaxxMotion, zlepšíte efektivitu jeho motora. OMV MaxxMotion ponúka lepšie spaľovanie a odstraňuje usadeniny, čo sa prejaví na nižšej spotrebe.* OMV MaxxMotion 100plus je výsledkom dlhého výskumu a rozsiahleho testovania a vďaka vysokému oktánovému číslu dokáže zlepšiť výkon zrýchlenia až o 14 %.**

*Výhody a účinky paliva sú ovplyvnené aj vozidlom, správaním vodiča a technickým stavom motora a sú založené na porovnaní s palivom, ktoré spĺňa miestne minimálne požiadavky noriem STN EN 590 v prípade nafty a STN EN 228 v prípade benzínu.

**Efektivita spaľovania je zlepšená vďaka vysokému oktánovému číslu (RON). Merania na dynamometri pri stanovaných testovacích podmienkach pri použití populárneho vozidla strednej triedy s benzínovým motorom s priamym vstrekovaním preukázali zlepšenie výkonu akcelerácie až do 14%

Informácie o spoločnosti: OMV Slovensko, s.r.o.

Spoločnosť OMV vstúpila na slovenský trh v roku 1991. OMV Slovensko sídli v Bratislave a s 90 čerpacími stanicami má na Slovensku 18 % podiel na trhu. Čerpacie stanice OMV sú multifunkčnými centrami služieb – čerpacími stanicami pre ľudí i vozidlá. Zákazníci OMV majú k dispozícii palivá, mazivá i umývacie služby; 60 obchodov VIVA navyše ponúka ľahké jedlá, občerstvenie a širokú škálu ďalších služieb. Spoločnosť OMV Slovensko priamo zamestnáva 180 ľudí a prostredníctvom svojej siete čerpacích staníc vytvorila 966 pracovných miest.
Viac informácií nájdete na www.omv.sk.

OMV Aktiengesellschaft

OMV je výrobcom a predajcom ropy a zemného plynu, inovatívnych energetických riešení a petrochemických riešení vyššej kategórie – a to všetko zodpovedným spôsobom. S predajmi v rámci skupiny 20 miliárd eur a približne 20 700 zamestnancami v roku 2017 je OMV Aktiengesellschaft jednou z najväčších obchodovateľných priemyselných spoločností Rakúska. V rámci prieskumného a produkčného segmentu má OMV silné postavenie v Rumunsku a v Rakúsku a vyrovnané medzinárodné portfólio s ďalšími kľúčovými oblasťami v Severnom mori, na Blízkom východe, v Afrike a v Rusku. Denná ťažba v roku 2017 dosiahla v priemere 348-tisíc barelov denne. V segmente rafinácie OMV prevádzkuje tri rafinérie s kapacitou spracovania 17,8 miliónov ton ročne. Ku koncu roka 2017 prevádzkovala viac ako 2000 čerpacích staníc v 10 krajinách. OMV prevádzkuje plynové zásobníky v Rakúsku ako aj v Nemecku; jej dcérska spoločnosť Gas Connect Austria GmbH prevádzkuje sieť plynovodov v Rakúsku. V roku 2017 dosiahol objem predaja plynu 113 TWh.

The post OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Hornonitrianske bane Prievidza: Odmietame tvrdenia Greenpeace o znečisťovaní rieky Nitra!

17. júl 2018

Hornonitrianske bane Prievidza odmietajú tvrdenie organizácie Greenpeace z ich tlačovej správy „Čo pláva v rieke Nitra?“ 9. júla 2018. Greenpeace tvrdí, že „podľa Vodného plánu Slovenska sú bane jedným z  najvýznamnejších znečisťovateľov rieky Nitra“.

PRIEVIDZA 17. júla 2018 – Hornonitrianske bane Prievidza odmietajú tvrdenie organizácie Greenpeace z ich  tlačovej správy „Čo pláva v rieke Nitra?“ 9. júla 2018. Greenpeace tvrdí, že „podľa Vodného plánu Slovenska sú bane jedným z  najvýznamnejších znečisťovateľov rieky Nitra„.

Ide o nepravdivú, tendenčnú  informáciu, pretože v  uvedenom Vodnom pláne  Slovenska nie je žiadna zmienka o Hornonitrianskych  baniach Prievidza, pretože sa medzi  znečisťovateľmi vôd nenachádzajú.

Greenpeace týmto vyjadrením spochybňuje svoje doterajšie analýzy vôd rieky Nitra, zverejnené v tlačových správach z  1. augusta 2017 „Výsledky sú opäť zlé!  Greenpeace kontroloval odpadové vody v Novákoch“ a „Rieka Nitra je stále znečistená ortuťou a ďalšími nebezpečnými látkami“ z 25. januára 2018 , kde uvádza:

„Tentokrát sme sa sústredili na porovnanie kvality vôd v rieke nad a pod výpustom chemickej firmy Fortischem v Novákoch.

V mieste nad výpustom sme nezistili žiadne prekročenie limitov ortuti, ani iných sledovaných látok. Za to na všetkých troch odberných miestach pod závodom, sme zaznamenali nadlimitné koncentrácie ortuti….,” konštatovala riaditeľka Greenpeace Slovensko Ivana Kohutková.“

Greenpeace tým potvrdzuje,  že nad výpustom spoločnosti Fortischem, teda v oblasti, kde je  rieke Nitra ovplyvnená  vypúšťaním  čistenej banskej vody  z Hornonitrianskych baní Prievidza,  žiadne škodlivé látky nezaznamenali.           

Napriek tomuto faktu  v tlačovej správe 9. júla  2018 „Čo pláva v rieke Nitra?“ Greenpeace  demagogicky zneužíva a manipuluje fakty, keď uvádza: „Otvorenie 12. ťažobného poľa a prekládka rieky predstavujú hrozbu pre región, ktorý už aj tak dlhodobo čelí znečisteniu..“

Štúdia Slovenskej poľnohospodárskej univerzity (SPU) hovorí o znečistení rieky Nitra ortuťou a ťažkými kovmi. Hnedé uhlie obsahuje tieto prvky len v zanedbateľných, stopových množstvách. 

Ťažba Hornonitrianskych baní Prievidza je v tejto práci spomínaná z pohľadu vplyvov na životné prostredie len v súvislosti so zmenami scenérie krajiny. Je zaujímavé, že vedecká práca SPU vníma zmeny scenérie krajiny vplyvom ťažby \“výrazne negatívne\“, zatiaľ čo rovnaké zmeny z pohľadu Štátnej ochrany prírody sú hodnotené ako to najcennejšie, čo na hornej Nitre z pohľadu biodiverzity a výskytu chránených aj kriticky ohrozených živočíchov máme. Pohľady pôdohospodárov a pohľady profesionálnych štátnych ochrancov prírody sa teda výrazne odlišujú.

Štúdia Slovenskej poľnohospodárskej univerzity uvádza celý rad priemyselných podnikov na hornej Nitre, ako veľkých znečisťovateľov. Ochranári to však tendenčne spájajú  s banskou činnosťou. Hornonitrianske bane Prievidza považujú tieto nepravdivé výroky za nehoráznu lož a  zastrašovanie verejnosti. Rovnako nezmyselné je aj tvrdenie, že „preloženie koryta  nie je v súlade s európskou legislatívou.“

Rieka Nitra nie je a ani  v budúcnosti nebude nijako negatívne ovplyvnená banskou činnosťou. Zámery spoločnosti sú plne v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky aj Európskej únie.

Kvalita vypúšťaných prečistených banských vôd je pravidelne monitorovaná, pričom výsledky analýz stanovených ukazovateľov sú dlhodobo pod limitnými hodnotami.

Pre stanovenie kvality  vody v rieke Nitra a vyhodnotenie vplyvu súčasnej a  navrhovanej banskej činnosti v dôsledku vypúšťania banských do bývalého potoka Ťakov a následne do rieky Nitra boli v marci tohto roka odobraté vzorky povrchovej vody.

Jedno odberné miesto bolo situované nad zaústením prečistených banských vôd do toku. Údaje z neho vypovedajú o kvalite povrchovej vody v rieke Nitra neovplyvnenej ťažbou v bani Nováky. Druhé odberné miesto bolo pod zaústením prečistených banských vôd, kde údaje vypovedajú o kvalite vôd  ovplyvnených banskou činnosťou. Analýzu vykonávalo ju  nezávislé certifikované skúšobné laboratórium.

Namerané hodnoty potvrdili, že vplyv vykonávanej, ako aj navrhovanej banskej činnosti  v 12.poli Nováky na kvalitu povrchových vôd rieky Nitra a následne celého povodia Dunaja, nie je významný. Všetky stanovené ukazovatele spĺňajú požiadavky na kvalitu povrchovej vody.

Túto skutočnosť potvrdil aj výpočet formou zmiešavacej rovnice, ktorý  preukázal, že   aj po zaústení čerpaných banských vôd do povrchového toku rieky Nitra je kvalita vody vyhovujúca, neprekračuje limitné a odporúčané hodnoty.

Organizácia Greenpeace Slovensko neeticky zverejnila nepravdivé informácie, ktoré poškodili našu spoločnosť. Verejnosti sa snaží navodiť dojem jediného ochrancu životného prostredia. Robí to však bez záujmu o poznanie relevantných údajov a komunikáciu s dotknutými subjektmi.

Adriana Siváková, tlačová hovorkyňa

The post Hornonitrianske bane Prievidza: Odmietame tvrdenia Greenpeace o znečisťovaní rieky Nitra! appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Atos sa stal oficiálnym IoT partnerom Coca-Cola Hellenic Bottling Company

16. júl 2018

PARÍŽ, BRATISLAVA 16. júla 2018      

Spoločnosť Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC) ako prvá vo veľkom nasadí riešenie Atos Codex Connected Cooler
Ide o prvé nasadenie Atos Codex for Retail – služby spoločnosti Atos pre kompletne prepojený ekosystém v odvetviach maloobchodu a baleného spotrebiteľského tovaru

Atos, globálny líder v digitálnej transformácii, predstavil nový nadnárodný kontrakt s Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC). Ide o jednu z najväčších plniarenských spoločností pre The Coca-Cola Company s prevádzkami v 28 krajinách v Európe, Rusku a Nigérii, ktorá poskytuje služby približne 595 miliónom spotrebiteľov. V rámci nového kontraktu Atos poskytne end-to-end IoT služby pre program online chladiacich boxov Coca-Cola HBC Connected Cooler. Program poskytuje hodnotné informácie o správaní spotrebiteľov a o výkone v maloobchode a zároveň pomáha vylepšovať prevádzkovú efektivitu a zvyšovať príjmy z predaja.

Prepájanie aktív, ako napríklad chladiacich boxov, je kľúčovým prvkom digitálnej obchodnej stratégie The Coca-Cola System. Coca-Cola HBC je lídrom s investíciou do viac ako 1,6 milióna chladiacich boxov v prevádzke. Coca-Cola HBC teraz uzavrela partnerstvo so spoločnosťou Atos, ktorého cieľom je implementácia riešenia Atos Codex Connected Cooler. Do konca roka 2018 by malo byť pripojených prvých 300-tisíc chladiacich boxov. Toto riešenie poskytne Coca-Cola HBC prístup k obrovským množstvám údajov z predajných miest, vrátane informácií o  umiestnení boxu v rámci predajne a jeho dostupnosti, o teplote, skladových zásobách, umiestnení produktov, správaní spotrebiteľov a trendoch. Toto kompletné riešenie umožní Coca-Cola HBC spájať, zbierať a spravovať dáta z prepojených chladiacich boxov v rámci 28 krajín, v ktorých Coca-Cola Hellenic pôsobí.

Smart chladiace boxy umožňujú aj interakciu prostredníctvom mobilných aplikácií, ktoré spoločnosti dovolia oslovovať zákazníkov v reálnom čase. Pridanou hodnotou sú ponuky na mieru a propagačné akcie, využívajúce fyzickú blízkosť. Digitálne zapojenie sa tak prejaví na zvýšení predaja produktov.

Atos Codex Connected Cooler je riešenie internetu vecí. Využíva buď existujúce senzory alebo sú zariadenia vybavené novými. Systém nadviaže bezpečné sieťové spojenia s cloudovou IoT platformou, na ktorej možno dáta spracovávať a analyzovať. Atos riadi celý projekt s využitím IoT technológií Atos Codex a vďaka dlhodobým partnerstvám napríklad s Microsoftom alebo expertom v tejto oblasti, spoločnosťou eBest IoT. Riešenie Connected Cooler poskytuje flexibilnú, škálovateľnú a bezpečnú end-to-end podporu.

Alain Brouhard, Group Business Solutions & Systems Director a CIO v Coca-Cola Hellenic HBC komentuje: „Prepojením chladiacich boxov začíname našu cestu k digitalizovaniu trhu a s našimi zákazníkmi a obchodníkmi zakladáme prepojené prostredie. To nám umožní zrýchliť čas uvedenia na trh, zvýšiť prevádzkovú efektivitu a zároveň získať obsažnejšiu analýzu trhu, aby sme mohli ešte lepšie komunikovať s našimi spotrebiteľmi.“

Peter Pluim, výkonný viceprezident pre infraštruktúru a správu dát, Atos, hovorí: „Využitie smart chladiacich boxov je prvým krokom k úplne prepojenému ekosystému. Toto end-to-end riešenie umožní Coca-Cola HBC nielen jednoducho spravovať dáta z miliónov pripojených chladiacich boxov, ale môže byť základom premeny ďalších aktív, ako sú poličky a predajné automaty, na zariadenia internetu vecí. Tieto pripojené zariadenia sa stanú dôležitými prostriedkami na zapojenie zákazníkov.“

Atos spolupracuje s Coca-Cola HBC už vyše 15 rokov ako strategický IT partner pri vývoji a riadení jej kľúčových IT riešení. Atos je uznávaný líder na trhu internetu vecí a nedávno ho globálna výskumná a analytická firma NelsonHall označila za lídra vo svojej analýze NEAT 2017 o službách internetu vecí.

Atos Codex for Retail

Kontrakt s Coca-Cola HBC je pre Atos Codex for Retail prioritou, keďže prepája všetky zariadenia v rámci procesu maloobchodného predaja. Riešenie postavené na technologickej platforme of Microsoftu umožní prepojiť milióny rozličných zariadení ako sú poličky, predajné automaty alebo kávomaty a vytvoriť tak obrovské množstvá dát o spotrebiteľskom správaní, použití a stave prevádzky.

Technologická kostra riešenia Connected Cooler je založená na komponentoch Microsoft Azure IaaS, PaaS a IoT Hub – buduje inovatívnu a pokročilú platformu na prepájanie, monitorovanie a riadenie veľkého množstva aktív. Zvlášť škálovateľnosť a vysoký stupeň štandardizácie z neho robia dôležitý prvok end-to-end riešenia od Atosu.

Tracy Isselová, General Manager for Retail Sales v Microsofte hovorí: „Toto riešenie je ideálnym príkladom ako možno využiť silné stránky platformy Azure. Vďaka nášmu silnému partnerstvu so spoločnosťou Atos môžu klienti využívať technológie ďalšej generácie, aby pomohli zvýšiť hodnotu, vytváranú pomocou chladiacich boxov v obchodoch a ďalších pripojených zariadení.“

The post Atos sa stal oficiálnym IoT partnerom Coca-Cola Hellenic Bottling Company appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Developer J&T REAL ESTATE kupuje prémiový pozemok v londýnskej štvrti South Bank od klientského fondu DV4 spoločnosti Delancey v spolupráci s londýnskou spoločnosťou Sons & Co.

16. júl 2018

BRATISLAVA 16. júla 2018 – Slovenská developerská a investičná spoločnosť J&T REAL ESTATE, s pôsobnosťou v regióne strednej Európy, kupuje od klientskeho fondu DV4 spoločnosti Delancey pozemok na prestížnej adrese 185 Park Street v centrálnej londýnskej štvrti South Bank. Na projekte bude spolupracovať s lokálnym developerom luxusných nehnuteľností Sons & Co. Areál, v ktorom pôvodne sídlila energetická spoločnosť National Grid, už disponuje právoplatným stavebným povolením na výstavbu 163 bytov, približne 8 100 m2 kancelárií,  920 m2 obchodných priestorov a 1 550 m2 kultúrnych priestorov.

Prostredníctvom tohto projektu vstupuje J&T REAL ESTATE na londýnsky realitný trh. Zároveň ide o prvú spoluprácu medzi spoločnosťami J&T REAL ESTATE a Sons & Co. Celková hodnota projektu po dokončení bude približne 400 miliónov libier.

185 Park Street sa nachádza v prémiovej lokalite na východnej strane galérie Tate Modern, na križovatke ulíc Great Guildford Street, Sumner Street a Park Street. Vyrastú tu celkovo tri veže, konkrétne dve 15- a 19-poschodové rezidenčné budovy a jedna administratívna 10-poschodová, s obchodnými prevádzkami na prízemí. Projekt na stavebné povolenie spracovalo britské štúdio SQUIRE & PARTNERS. Súčasťou budúceho developmentu bude aj priestor pre kultúru, pri ktorom sa očakáva, že by ho mohlo využívať legendárne divadlo Shakespeare´s Globe Theatre. Projekt získal stavebné povolenie v júli 2015.

Peter Korbačka, zakladateľ a predseda predstavenstva J&T REAL ESTATE, v tejto súvislosti uviedol: „Vstup J&T REAL ESTATE v spolupráci so Sons & Co. do prestížnej lokality centrálneho Londýna je pre obe naše spoločnosti dôležitým strategickým míľnikom. Zároveň je pre nás dôležité, že na britský developerský trh vstupujeme práve s takýmto impozantným projektom. 185 Park Street je komplexným developmentom v území, ktoré je citlivo vnímané najmä v kultúrnom kontexte mesta. Je to zároveň lokalita s enormným potenciálom a predpokladáme, že pôjde o jeden z najočakávanejších projektov v centrálnom Londýne.“

Alex Stocker, výkonný riaditeľ spoločnosti Sons & Co., povedal: „Našu budúcu spoluprácu s J&T REAL ESTATE na premene jedného z posledných lukratívnych pozemkov v South Bank sprevádzajú z našej strany veľké nadšenie a vysoké očakávania. Pri tomto rozsiahlom a zároveň architektonicky inšpiratívnom projekte, ktorý má medzinárodný kultúrny dosah, môžeme spojiť naše skúsenosti z londýnskeho realitného trhu so skúsenosťami J&T REAL ESTATE v oblasti developmentu veľkých polyfunkčných projektov v prestížnych európskych lokalitách. 185 Park Street tak pre nás predstavuje vzácnu a mimoriadnu príležitosť a sme radi, že máme šancu realizovať našu víziu v správnom čase životného cyklu nehnuteľností.”

Začiatok prípravných prác na pozemku, ktorých súčasťou je aj asanácia existujúcich objektov, je naplánovaný na tretí kvartál 2018. Začiatok výstavby sa očakáva v prvom kvartáli 2019. Samotná realizácia zaberie tri roky, s očakávaným termínom dokončenia v roku 2022.

Okrem developmentu na ulici 185 Park Street sa v rámci plnenia podmienok stavebného povolenia J&T REAL ESTATE zaviazala postaviť v neďalekej lokalite Southwark Park Road opatrovateľský dom pre seniorov, v ktorom bude 57 apartmánov. Dom po dokončení preberie charita United St. Salvator, ktorá podporuje ľudí a komunity v lokalite severného Southwarku.

J&T REAL ESTATE asistovala v transakcii londýnska právnická spoločnosť Setfords SOLICITORS s podporou slovenskej advokátskej kancelárie RELEVANS. Finančným a obchodným poradcom pri transakcii bola spoločnosť BDO LLP.

O spoločnosti J&T REAL ESTATE

J&T REAL ESTATE, založená v roku 1996, je poprednou slovenskou realitnou spoločnosťou s viac ako 300 zamestnancami, zastúpením v troch a projektmi v piatich krajinách. J&T REAL ESTATE je private equity realitný investor, developer a správca nehnuteľností v hodnote viac ako 800 miliónov EUR.
Mnohokrát ocenený developer má viac ako 50 ukončených projektov s hodnotou presahujúcou 1 miliardu EUR.
Od roku 1996 J&T REAL ESTATE zrealizovala viac ako 800 tisíc m² komerčných a 250 tisíc m² rezidenčných priestorov.

www.jtre.sk

O spoločnosti Sons & Co.

Spoločnosť Sons & Co., predtým známu ako L&H, založili bratia Alexander a Christian Stockerovci spolu so Simonom Robertsom. Zakladatelia firmy sa počas posledných 28 rokov podieľali na výstavbe viac ako 500 bytov a 50 domov v oblasti centrálneho Londýna. Sons & Co. reprezentuje takmer 100 rokov kolektívnych skúseností, vďaka ktorým má za sebou množstvo úspešných projektov v oblasti akvizícií, developmentu a navrhovania luxusných nehnuteľností na prestížnych londýnskych adresách.
Spoločnosť Sons & Co. realizuje v roku 2018 v centrálnom Londýne dva vlajkové projekty v celkovej hodnote (GDV) viac ako 125 miliónov libier, vrátane stavby v oblasti Holborn (GDV približne 58 miliónov libier) a v oblasti Victoria (GDV približne 70 miliónov libier). Na konci tohto roka sa očakáva dokončenie ďalšieho projektu v lokalite Mayfair (GDV približne 60 miliónov libier). Tieto tri stavby zahŕňajú spolu 70 luxusných bytov.

www.sonsandco.co.uk

The post Developer J&T REAL ESTATE kupuje prémiový pozemok v londýnskej štvrti South Bank od klientského fondu DV4 spoločnosti Delancey v spolupráci s londýnskou spoločnosťou Sons & Co. appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Pripravte sa na bohatú letnú „uhorkovú“ sezónu v Tescu

13. júl 2018

BRATISLAVA 13. júla 2018 – Tesco rozširuje spoluprácu so slovenskými pestovateľmi.

Letná, doslovne „uhorková“ sezóna je v plnom prúde a obchodný reťazec Tesco ponúka rozšírený sortiment ovocia a zeleniny, ktorý aktuálne dodávajú do obchodov slovenskí pestovatelia. V letnom sortimente pritom ani tento rok nesmú chýbať šťavnaté melóny, jahody, jablká, cukety, uhorky, ale tiež paradajky, papriky, či kukuricu pôvodom zo Slovenska.

Široký výber toho najkvalitnejšieho, najčerstvejšieho ovocia a zeleniny z domácej produkcie nájdu zákazníci v Tesco obchodoch počas celého leta. Aj vďaka úspešnej spolupráci so slovenskými pestovateľmi a producentmi sa ponuka rozširuje o šťavnaté melóny, cuketu, uhorky a papriky, koreňovú zeleninu i kukuricu od slovenského dodávateľa Vitazel, jahody a jablká od Bonifructi. Najväčší sezónny záujem počas leta pretrváva o melóny a dyne, ktorých sa minulý rok v sezóne predalo v obchodoch Tesco takmer 8 000 ton.

Naši zákazníci sa môžu aj počas leta spoľahnúť na čerstvý a každodenne dopĺňaný sortiment ovocia a zeleniny, ktorý pre nás dodávajú dodávatelia z rôznych kútov Slovenska. Medzi obľúbené sezónne plody patria najmä melóny vodové, ktoré máme dvojnásobne posilnené dodávkami od Vitazelu, v porovnaní s minulým rokom. V ponuke nechýbajú ani slovenské jahody od Boni Fructi, ktorých chuť je sladká a nezameniteľná,“ hovorí Pavol Halász, produktový manažér pre CE Tesco.

 „Našim cieľom je zamerať sa na menší, avšak častejší počet dodávok čerstvých produktov počas leta, aby sme boli schopní zabezpečiť tú najlepšiu kontrolu kvality ovocia a zeleniny v našich obchodoch. Zároveň zvyšujeme podiel slovenských pestovateľov, aby sme každý deň ponúkali tie najčerstvejšie domáce plody ,“ upresňuje P. Halász.

Posilňovanie slovenskej produkcie v sieti Tesco obchodov pokračuje, a to aj v rámci sortimentu vlastných značiek, vrátane  Tesco Finest, kde si môžu zákazníci dopriať každý deň to najkvalitnejšie od slovenských pestovateľov papriky a paradajok od Vitazelu, či od Green Coop, s ktorými Tesco rozširuje sezónnu spoluprácu.

The post Pripravte sa na bohatú letnú „uhorkovú“ sezónu v Tescu appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Zraz historických a raritných vozidiel v centre Bratislavy

12. júl 2018

BRATISLAVA 12. júla 2018 – V sobotu 14. júla približne o 13.00 sa v Bratislave na rozmedzí Hurbanovho a Župného námestia uskutoční zraz najstarších veteránov. Medzi nimi  budú  rarity ako napríklad Ford z roku 1918, Škoda 422, Škoda 860, Tatra 57, BMW 327, Triumph, Bentley S2, Rolls Royce Silver Cloud, Packard Eight Sedan, Kissel z roku 1930, či Chevrolet z roku 1933. Okrem samotných vozidiel sa tohto zrazu zúčastnia aj dvojkolesové sajdky, dokonca jedna s originálnym legendárnym guľometom  Dekťarjev. Vozidlá budú sprevádzané historicky raritnou Tatrou, ktorá je jedinečná na svete, pretože bola špeciálne upravená na rozvoz chleba a pekárenských výrobkov a vojenskou nákladnou Tatrou. Ako vodiči historických veteránov, tak aj spolujazdci sa priblížia dobe, z ktorej vozidlá pochádzajú a budú odetí v štýle 20. – 30. rokoch, alebo dokonca v historických uniformách prvorepublikových četníkov. Zrazu sa zúčastní približne 20 vozidiel a zhruba  50 účastníkov – pôjde o najväčší zraz veteránov v centre mesta. Informovali organizátori akcie Alexandra Krížová a Ivan Kríž.

The post Zraz historických a raritných vozidiel v centre Bratislavy appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

26. Marikovské folklórne slávnosti

11. júl 2018

HORNÁ MALIKOVÁ 11. júla 2018

15. júl 2018 – amfiteáter Horná Mariková, kultúrny dom, OcÚ Horná Mariková, drevenica v areáli amfiteátra

Marikovské folklórne slávnosti patria k úspešným a vyhľadávaným podujatiam nielen pre obyvateľov Marikovskej doliny, ale aj pre širokú odbornú a laickú verejnosť regiónu Považia, ale i iných lokalít Slovenska i Moravy. Každoročne ich do Hornej Marikovej priťahuje jedinečná autentická atmosféra. Marikovské folklórne slávnosti sú sviatkom folklóru na Považí. Programom najúspešnejších folklórnych kolektívov z regiónu, ale i iných lokalít Slovenska ponúkneme návštevníkom 26. MFS umelecké hodnoty pôvodného i v rôznych štylizačných stupňoch spracovaného tanečného, hudobno-speváckeho a zvykoslovného folklórneho materiálu. Popri hlavných programoch bude program 26. ročníka MFS doplnený i sprievodnými podujatiami a to: výstavami, tvorivými dielňami a súťažami pre deti, ľudovými remeselníkmi, prezentáciou zariadenia Marikovskej drevenice, tradičných jedál a zaujímavých starých receptov.

10:00 SLÁVNOSTNÁ SVÄTÁ OMŠA                                                       
           Kostol sv. Jána Nepomuckého                                                    

 

11:00 NA ZNÁMOSŤ SA DÁVA     
           pozývanie na slávnosti bubeníkom po obci

11:00 DH Mošteňanka, Dolný Moštenec

 

14:00 MARIKOVSKÁ BRÁNA SAMA SA OTVÁRA
           privítanka FSk ŽRNOVANKA, Horná Mariková

           KEĎ SI JA ZASPIEVAM
           DFS JAVORINKA, Lysá pod Makytou                  
           sólisti Nela Šarlajová, Dolná Mariková a Matej Kysel, Jasenica 
           DFS STUDNIČKA, Dolná Mariková

           HORE MARIKOVSKOU DOLINOU
           FSk UDIČANKA, Udiča
           FSk ŽRNOVANKA, Horná Mariková
           FSk HATŇANKA, Hatné
                  
           POZDRAVY Z DOLÍN OD SUSEDOV
           FSk JAVORNÍK, Lúky
           FSk KONOPA, Dohňany
           FSk DÚBRAVA, Jasenica
           FSk ZÁRIEČANKA, Záriečie

 

16:30 ZAHRAJ A POCIFRUJ
           ŽSSk DRMOLICE, Bzenec, ČR
           FS  VÁH, Púchov
           FS TRNAFČAN, Trnava 

12:30  – 18:00   SPRIEVODNÝ PROGRAM
                            REMESLO MÁ ZLATÉ DNO – ukážky prác  ľudovoumeleckých výrobcov
                            ČO DEDINA, TO  CHUŤ INÁ – tradičné regionálne jedlá
                            NA ZELENEJ LÚKE – hry pre deti a odvážnych dospelých
                            POKLADY Z TRUHLICE – výstava krojov z Dohnian, Lúk a Kyjova – obecný úrad
                            TRADIČNÉ BÝVANIE V MARIKOVEJ – expozícia vlastivedného múzea – drevenica

12.00 PIESEŇ VÁM NESIEME – FSk Hatňanka, Hatné – Zariadenie sociálnych služieb Horná Mariková

 

vstupné: deti, dôchodcovia 1 €,-    dospelí 2 €,-      vstup v kroji zdarma


Organizátori:

OBEC HORNÁ MARIKOVÁ, POVAŽSKÉ OSVETOVÉ STREDISKO  V POVAŽSKEJ BYSTRICI
V ZRIAĎOVATEĽSKEJ PÔSOBNOSTI TRENČIANSKEHO SAMOSPRÁVNEHO KRAJA

S finančnou podporou TRENČIANSKEHO SAMOSPRÁVNEHO KRAJA
S finančnou podporou OOCR HORNÉ POVAŽIE

Mediálni partneri: MY POVAŽSKÝ OBZOR, PBn, TV POVAŽIE, FOLKLORISTA, JANKOHRAŠKO

The post 26. Marikovské folklórne slávnosti appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Internet od UPC je tým najlepším pre online hráčov

11. júl 2018

BRATISLAVA 11. júla 2018 – Najvyššiu priemernú rýchlosť sťahovania dát v službe Steam na Slovensku dosahujú zákazníci spoločnosti UPC.

Spoločnosť UPC poskytuje online hráčom na Slovensku spomedzi všetkých operátorov najrýchlejšie internetové pripojenie pre online hry, s rýchlosťou downloadu takmer trojnásobne vyššou než je priemer. Vyplýva to z výsledkov globálneho merania služby Steam, jednej z najväčších svetových herných online platforiem, ktorá mapuje celkový objem prenesených dát a rýchlosť downloadu v jednotlivých krajinách. Spoločnosť UPC poskytuje na Slovensku online hráčom v službe Steam najvyššiu priemernú rýchlosť sťahovania dát, ktorá dosahuje až 66,7 Mb/s. To je trojnásobne viac oproti celkovej priemernej rýchlosti sťahovania dát v službe Steam na Slovensku, ktorá predstavuje 21,5 Mb/s.

Spoločnosť UPC týmto znovu potvrdila svoju pozíciu vedúceho poskytovateľa internetových služieb na Slovensku, ktorý svojim zákazníkom ponúka neobmedzené možnosti a zážitky pri využívaní internetu. Internetové služby považujeme za kľúčové, a preto naďalej pokračujeme v ich skvalitňovaní. Či už pravidelným zvyšovaním rýchlostí, alebo poskytovaním mega silného wifi pripojenia, vďaka ktorému si superrýchlu wifi a nekonečnú zábavu môžu užívať všetci členovia domácnosti naplno a na všetkých pripojených zariadeniach,“ uviedol generálny riaditeľ UPC v Slovenskej republike Martin Miller.

Služba Steam na svojej stránke porovnáva priemernú rýchlosť downloadu poskytovanú 10 slovenskými operátormi podľa množstva prenesených dát. Výsledky meraní Steam-u ponúkajú tiež porovnanie medzi jednotlivými krajinami z hľadiska celkového objemu prenesených dát a priemernej rýchlosti sťahovania dát v službe Steam za posledných sedem dní. Spoločnosť UPC je z pohľadu priemernej rýchlosti donwloadu v porovnaní s ostatnými operátormi na Slovensku dlhodobo lídrom.

Internet od UPC – rýchlosti až 500 Mb/s a superrýchla WiFi

Spoločnosť UPC ponúka vysokorýchlostné, dátovo nelimitované optické internetové pripojenie určené pre všetky skupiny užívateľov, vrátane najnáročnejších užívateľov. Zákazníci UPC internetu okrem vysokých prenosových rýchlosti – až do 500 Mbit/s – oceňujú priaznivú cenu, stabilitu pripojenia, ale i jednoduchú inštaláciu. Pozitívne hodnotia tiež 24 hodinovú zákaznícku podporu, minimálne vstupné náklady a kvalitné Wi-Fi modemy, vrátane špičkového Connect Boxu. Vďaka vysokej rýchlosti pripojenia a super rýchlej WiFi si nekonečnú zábavu s UPC internetom môžu vychutnávať všetci členovia domácnosti, kedykoľvek a na všetkých pripojených zariadeniach, s excelentným pokrytím v každom kúte domova. Internet od UPC patrí kvôli týmto vlastnostiam dlhodobo medzi najobľúbenejšie internetové služby na Slovensku.

O UPC

Spoločnosť UPC patrí medzi najväčších poskytovateľov TV, internetových a telefónnych služieb v Slovenskej republike. Pre svojich zákazníkov neustále skvalitňuje svoje služby, ktoré zahrnujú digitálnu a mobilnú televíziu s ponukou programov všetkých žánrov vrátane staníc v HD rozlíšení, širokopásmové internetové pripojenie a telefónne služby. Spoločnosť UPC v Slovenskej republike je súčasťou spoločnosti Liberty Global (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK), najväčšieho svetového medzinárodného poskytovateľa TV a širokopásmových služieb, pôsobiaceho pod značkami Virgin Media, Unytimedia, Telenet a UPC v 11 krajinách v Európe.

Pre viac informácií o službách poskytovaných spoločnosťou UPC navštívte www.upc.sk

The post Internet od UPC je tým najlepším pre online hráčov appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

MUDr. Roman Vanžura, riaditeľ Očnej kliniky NeoVízia: „Do Popradu prinášame novú šetrnosť a bezpečnosť v operáciách sivého zákalu.“

11. júl 2018

POPRAD, BRATISLAVA 11. júla 2018 – Očná klinika NeoVízia Poprad prináša pacientom úplne nový štandard v operáciách sivého zákalu. Nová technológia ZEPTO je bezpečnejšia a šetrnejšia ako manuálne postupy. Oční chirurgovia už vďaka nej nemusia používať ostré nástroje pri najcitlivejšej časti zákroku – vytváraní tzv. kapsulorexy, okrúhleho otvoru do puzdra šošovky.

Lekári Očnej kliniky NeoVízia Bratislava a Poprad neustále prinášajú do rutinnej prevádzky overené inovácie zo sveta, ktoré zvyšujú bezpečnosť vykonávaných zákrokov a maximalizujú výsledok operácie.

„Technológiu ZEPTO sme sa rozhodli priniesť aj našim pacientom na východe Slovenska. Ide o inovatívny prístup v operáciách sivého zákalu, ktorý ponúka novú kvalitu a výhody nielen pre pacienta, ale aj pre očného chirurga,“ vysvetľuje riaditeľ Očnej kliniky NeoVízia Poprad, MUDr. Roman Vanžura.

Roboticky asistovaná operácia

Najdôležitejšími benefitmi pre pacienta sú zvýšená bezpečnosť a šetrnosť zákroku.

„ZEPTO vykonáva roboticky asistovanú kapsulorexu, otvor v puzdre vnútroočnej šošovky. Práve vytvorenie absolútne cirkulárnej kapsulorexy je jeden z najdôležitejších momentov celej operácie sivého zákalu. Chirurg, ktorý sa doteraz musel spoliehať na svoju presnú ruku a prax, má teraz významnú pomoc počas zákroku. Technológia pomáha jednoducho, rýchlo a precízne vytvoriť okrúhly otvor a nacentrovať novú implantovanú umelú šošovku. V prípade robotickej technológie tak odpadá riziko „nevydarenej“ kapsulorexy. Rovnaký benefit ocenia pacienti aj pri operáciách PRELEX. Multifokálne šošovky, ktorými ich zbavíme okuliarov na čítanie aj do diaľky súčasne, dokážeme vďaka technológii ZEPTO implantovať  s ešte väčšou presnosťou.“

Užitočná pri multifokálnych šošovkách aj pri pokročilých sivých zákaloch

Technológia je podľa MUDr. Vanžuru špeciálne prínosná pri pokročilých stavoch sivého zákalu a pri implantácii nadštandardných multifokálnych šošoviek.

„Práve u nadštandardných typov vnútroočných šošoviek je dôležitá precízne vypočítaná optická zóna, ktorou sa pacient pozerá na svet. Ak by nebola dokonale vycentrovaná, pacientovi môže spôsobovať nepríjemné vedľajšie zrakové fenomény,“ dodáva MUDr. Vanžura.

Očný chirurg ocení robotickú technológiu aj pri ťažkých a pokročilých stavoch sivého zákalu. „V takýchto prípadoch býva puzdro k šošovke prilepené a celý zákrok je tým pre chirurga sťažený. Vďaka robotickej technológii je tento krok pre chirurga pohodlnejší a bezpečnejší.“

Účinky a benefity technológie ZEPTO prirovnávajú odborníci k „femtokatarakte“, teda femtosekundovým laserom asistovanej operácie sivého zákalu. „Tešíme sa však, že doplatok je významne nižší, a operácia s použitím novej technológie je tak  pre našich pacientov cenovo dostupnejšia.“

Technológia ZEPTO je držiteľom amerického certifikátu FDA (organizácie zodpovednej za ochranu verejného zdravia a bezpečnosti výrobkov a technológií).

Plôšky

Čo je sivý zákal. Sivý zákal spôsobuje prirodzené zakaľovanie vnútroočnej šošovky. Rýchlosť zakalenia je individuálna. Od počiatočných ťažkostí do úplnej slepoty môžu uplynúť roky a desaťročia. V niektorých prípadoch na to stačia mesiace. Mierny stupeň zákalu ešte nemusí ovplyvniť videnie, zmeny vo videní vôbec nemusíte postrehnúť. V pokročilom štádiu už zbadáte tieto sprievodné príznaky: citlivosť na svetlo, neostré videnie, zahmlený obraz, farby so sivožltým nádychom. Princíp operácie spočíva v odstránení vlastnej zakalanej vnútroočnej šošovky a jej náhradou pomocou novej, umelej. Zákrok môže chirurg vykonať klasickou manuálnou metódou, ale aj s asistenciou technológie ZEPTO či femtosekundového laseru.

The post MUDr. Roman Vanžura, riaditeľ Očnej kliniky NeoVízia: „Do Popradu prinášame novú šetrnosť a bezpečnosť v operáciách sivého zákalu.“ appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

IKEA sťahuje z predaja napájadlo pre domáce zvieratká LURVIG, pretože pri jeho používaní hrozí mačkám a psom riziko udusenia

11. júl 2018

BRATISLAVA 11. júla 2018 – Napájadlo pre domáce zvieratká LURVIG sťahuje IKEA z predaja z dôvodu hroziaceho nebezpečenstva pre mačky a psy, ktorých hlava sa môže zaseknúť v nádržke na vodu. Následkom takejto nehody je možnosť udusenia. IKEA žiada zákazníkov, ktorí si toto napájadlo zakúpili, aby ho prestali používať a priniesli späť do obchodného domu IKEA, kde im budú v plnej výške vrátené peniaze.

IKEA dostala hlásenie o dvoch prípadoch, pri ktorých sa psom zachytila v nádržke napájadla LURVIG hlava a zadusili sa. Napájadlo LURVIG sa predávalo v 15 krajinách od októbra 2017.

„Nehody, ktoré spôsobili zadusenie dvoch psíkov, nás veľmi zarmútili. Vieme, že pre mnohých našich zákazníkov sú ich domáci miláčikovia dôležití členovia rodiny a majú ich veľmi radi. V IKEA kladieme bezpečnosť vždy na prvé miesto, a preto sme sa rozhodli, že napájadlo LURVIG stiahneme ihneď z predaja,‟ hovorí Petra Axdorff, manažérka IKEA of Sweden.

IKEA ďakuje všetkým zákazníkom za pochopenie.

Viac informácií nájdete na www.IKEA.sk alebo kontaktujte IKEA na tel. č. 02/48 226 111.

The post IKEA sťahuje z predaja napájadlo pre domáce zvieratká LURVIG, pretože pri jeho používaní hrozí mačkám a psom riziko udusenia appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Kaufland prináša „Z lásky k tradícii“ poctivú kvalitu od domácich výrobcov

11. júl 2018

BRATISLAVA 11. júla 2018 – Spoločnosť Kaufland pokračuje vo svojej nastavenej stratégii, v rámci ktorej dlhodobo ponúka vo svojich predajniach široký sortiment slovenských produktov. Preto prichádza na trh s novým číro slovenským produktovým radom „Z lásky k tradícii“.

Produktový rad „Z lásky k tradícii“ prináša tradičné a poctivé slovenské výrobky od domácich dodávateľov vyrobené podľa pôvodných receptúr zo surovín pochádzajúcich len zo Slovenska. Nájdete tu mliečne výrobky, a to mlieko pochádzajúce od slovenských farmárov z horských a podhorských oblastí podtatranského regiónu, ktoré pozitívne ovplyvňujú jeho vynikajúcu kvalitu a skvelú chuť, lahodné smotanové jogurty vyrábané tradičnou a dlhodobo nemennou receptúrou a kefírové mlieko – zdraviu prospešný kyslomliečny výrobok, ktorý je obľúbeným nápojom k tradičným slovenským jedlám. A postupne sa sortiment bude rozširovať o ďalšie tradičné slovenské produkty.

„Veríme, že tieto produkty si nájdu stále miesto v nákupných košíkoch našich zákazníkov pre svoju originálnu a nezameniteľnú chuť, ktorú si v našej kampani obľúbili štúrovci so slovami: Tradičná chuť, nemožno mi Ťa neľúbiť,“ povedala pri tejto príležitosti Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Spoločnosť už  v roku 2015 priniesla komunikačnú kampaň „Z lásky k Slovensku“, ktorej úlohou bolo ukázať, že jej záleží na slovenských zákazníkoch, dodávateľoch, obchodných partneroch, ale aj mestách a komunitách, v ktorých pôsobí. Vlani Kaufland zameral svoju pozornosť na Slovákov, ktorí vyrábajú domáce poctivé produkty tým, že spustil projekt podpory regionálnych dodávateľov. V tomto smere naďalej pokračuje, čoho dôkazom je aj najnovší  produktový rad: „Z lásky k tradícii“.

Spoločnosť Kaufland

Spoločnosť  Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1230 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom otvoril Kaufland v roku 2000 v Poprade a doteraz otvoril na území Slovenska spolu 65 prevádzok. Obchodné domy  Kaufland ponúkajú rôznorodý sortiment a atraktívne privátne značky. To, že Kaufland patrí medzi top značky na slovenskom trhu dokazujú aj ocenenia Najzamestnávateľ roka v kategórii obchod a služby (2016), Slovak Superbrands Award (2015, 2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejšia značka (2016, 2017) a Zodpovedný predajca (2016). Spoločnosť Kaufland je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a PRO-HOKEJ a.s. V rámci spoločenskej zodpovednosti je okrem iných aj dlhoročným partnerom Slovenského Červeného kríža. Dôležitým faktorom je aj ochrana životného prostredia a rôzne ekologické projekty, ktoré firma realizuje. Viac informácií na: www.kaufland.sk.

The post Kaufland prináša „Z lásky k tradícii“ poctivú kvalitu od domácich výrobcov appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Pivovar Šariš rozdá tisíce eur. O časti peňazí rozhodnú ľudia

11. júl 2018

PREŠOV 11. júla 2018 – Šariš je náš domov a záleží nám na tom, ako sa darí celému regiónu. Pivovar Šariš tento rok prostredníctvom grantového programu Šariš ľuďom podporí sumou 16-tisíc eur sedmičku projektov, ktoré zlepšia život regióne. O časti peňazí budú rozhodovať aj ľudia, ktorí odteraz až do 25. augusta môžu hlasovať za najlepší projekt. Ten získa špeciálnu prémiu vo výške tisíc eur. Peniaze organizácie nemusia investovať do projektu, ale môžu ich využiť na svoj vlastný rozvoj.

Pivovar Šariš aj v roku 2018 pokračuje vo svojom grantovom programe, ktorým napomáha rozvoju Prešovského kraja. Organizácie sa však prvýkrát neuchádzajú len o priazeň odbornej poroty. „Tento rok sme sa rozhodli do hlasovania zapojiť aj východniarov. Práve oni najlepšie vedia zhodnotiť, ktorý z projektov bude pre nich najväčším prínosom,“ vraví Ján Čerkala, manažér závodu Pivovar Šariš.

Ľudia sa môžu do hlasovania zapojiť viacerými spôsobmi. Projekty môžu podporiť cez stránku www.sarisludom.sk alebo cez putovný informačný panel, ktorý nájdu na každom zo série podujatí My sme východ, a to konkrétne v Prešove, Humennom, Bardejove, Vranove nad Topľou či Michalovciach. „Prémiu môže víťazná mimovládna organizácia či združenie využiť na svoj vlastný rozvoj a profesionalizáciu. Veríme, že hlasujúci to budú vnímať ako odmenu, ktorou ocenia úsilie a prácu ľudí, ktorí robia ich okolie ešte krajším,“ zhodnotil Čerkala.

Ktorý projekt podporíte svojim hlasom?

Z prihlásených projektov v tomto ročníku uspelo sedem organizácií, ktorých práca opäť skrášli a zatraktívni región Šariša nielen pre domácich obyvateľov, ale aj pre turistov. Prvý z projektov sa zameria na obnovu dvoch studničiek v Čergovskom pohorí, oživí sa aj „retro“ zastávka s galériou. Zámerom projektu, ktorý bude realizovaný v obci Fintice, je obnova erbovej sály v miestnom kaštieli. Po rokoch ho tak opäť budú skrášľovať fresky, ktoré bude môcť obdivovať široká verejnosť.

Z grantového programu sa tento rok podporí aj konzervovanie múrov bašty č. 6, známej ako Alžbetka, na hrade Šariš. Po úpravách by tam mala vzniknúť aj expozícia alchýmie. Na unikátnu exteriérovú galériu sa zmení vďaka podpore Pivovaru Šariš murované oplotenie v centre Prešova, na ktorom pribudne originálne spracovanie malieb pamiatok kraja.

Jeden z víťazných projektov sa zameria aj na Soľnohrad, kde pribudne drevený prístrešok, ktorý bude slúžiť nielen návštevníkom hradu či dobrovoľníkom, ale aj na kultúrne podujatia. Vďaka grantovému programu vznikne aj 2,5 km dlhá cyklotrasa, ktorej zámerom je prepojiť obec Ladomírov s neďalekým observatóriom. Súčasťou cyklochodníka má byť aj odpočinková zóna.

Na novú oddychovú zónu sa môžu tešiť aj v Giraltovciach. Vznikne v okolí sochy spiaceho leva z čias prvej svetovej vojny. Vďaka projektu ju obnovia a osvetlia.

Kto získa prémiu, bude jasné po lete

Projekty, ktoré získali grantový príspevok, vybrala komisia programu Šariš ľuďom zložená zo zástupcov Pivovaru Šariš, členov správnej rady Komunitnej nadácie Veľký Šariš a miestnych odborníkov pre regionálny rozvoj.

Ľudia budú môcť za svoj obľúbený projekt hlasovať až do 25. augusta a víťaz bude slávnostne vyhlásený počas Dňa otvorených dverí Pivovaru Šariš, ktorý sa bude konať 1. septembra.

Grantový program pomáha dlhodobo

Na projekty zamerané na rozvoj turizmu, obnovu pamiatok a ďalších významných symbolov východu aj tento rok Pivovar Šariš vyčlenil 16-tisíc eur. V tomto ročníku prvýkrát o časti pridelených prostriedkov rozhoduje aj verejnosť.

Grantový program Šariš ľuďom (predtým pod hlavičkou Občianska voľba) už cez desaťročie podporuje vybrané neziskové organizácie či občianske združenia, ktoré v kraji pôsobia.  Za posledných bezmála 15 rokov spoločnosť darovala takmer 300-tisíc eur na celkovo 152 projektov.

The post Pivovar Šariš rozdá tisíce eur. O časti peňazí rozhodnú ľudia appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Doba kešu končí, pohoďáci platili kartou takmer 5-krát častejšie ako vyberali z bankomatu

10. júl 2018

PIEŠŤANY 10. júla 2018 – Na Pohode opäť padali rekordy – Slováci minuli najviac peňazí v histórií festivalu. Súčasne sa potvrdilo, že platenie kartou doslova zvalcovalo výbery z bankomatov, keďže počet transakcií (takmer 40 tisíc) bol takmer 5-násobný v porovnaní s bežným výberom hotovosti (vyše 8 200). Drvivá väčšina platieb (93 %) prebehla rýchlo a pohodlne vďaka bezkontaktnej technológii. Suma sumárum – ľudia na Pohode vybrali z bankomatov viac ako 570 tisíc eur a zaplatili kartou takmer 300 tisíc eur. Výsledná suma dokopy atakuje hranicu 870 tisíc eur. Slovenská sporiteľňa ako hlavný partner Pohody zabezpečovala finančnú pohodu návštevníkom už deviatykrát, tento rok pomocou troch bankomatov a 115 bezkontaktných platobných terminálov, ktoré zabezpečila v spolupráci s Global Payments.

„Tešíme sa, že naša aktivita „Doba kešu skončila“ mala na festivale úspech a návštevníci si mohli užiť moderné a pohodlné platenie. Mnoho ľudí využilo aj naše užitočné festivalové peňaženky, vďaka ktorým mali svoju platobnú kartu bezpečne uloženú a súčasne vždy poruke. Inováciou bola aj možnosť platiť mobilom, vďaka službe Google Pay, ktorú využili fanúšikovia digitálu,“povedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne.

Jeden z bankomatov bol prerobený aj na tzv. „behomat“, ľudia si pri výbere mohli zabehať na bežiacom páse. Výber hotovosti sa im teda zámerne trochu „skomplikoval“ a platba kartou bola jednoduchšia. Slovenskej sporiteľni sa na Pohode podarilo „reinventnúť“ aj platenie a viac ako 60 % prevádzok bolo vybavených platobnými terminálmi.

„Našim cieľom je zaviesť bezhotovostné platby ako štandard vo všetkých prevádzkach Pohody. Som rada, že aj tento rok sa potvrdilo, že partnerstvo Pohody, lídra medzi festivalmi a Slovenskej sporiteľne, lídra na bankovom trhu,  rozvíjame tým, v čom sme najlepší – modernými spôsobmi platenia pre všetkých účastníkov festivalu,“ dopĺňa Juríková.

Reinvent zóna Slovenskej sporiteľne

Tohtoročnou novinkou bol „Reinvent koncept“, vďaka ktorému Slovenská sporiteľňa nie len „reinventla“ platenie na festivale, ale aj svoju chill out zónu, kde starým, nevyužitým a nepotrebným veciam vdýchla nový život. Vďaka tomu festival spestrili umelecké inštalácie, atrakcie a funkčné dekorácie. Z najzaujímavejších atrakcií v Reinvent zóne Slovenskej sporiteľne treba spomenúť 360° ping-pong, netradičné ruské kolky či strom z vodoinštalačného potrubia. Návštevníci mali možnosť vidieť aj opätovné využitie starého kajaku, člna či trabanta, a to na spôsoby, ktoré by nečakali. Pre tých, ktorí mali chuť byť tvoriví, čakala v zóne výroba funkčných tašiek zo starých tričiek. Slovenská sporiteľňa nezabudla ani na vytvorenie zatienených oddychových zón pre návštevníkov festivalu. Konštrukcia zóny sa nad Pohodou týčil až do výšky 18 metrov.

Pohodový beh

Už po druhý rok sa uskutočnil aj „Pohodový beh“, počas ktorého si mohli prví traja v kategórii muži a ženy vybehať lístky na budúcoročný festival. Trať viedla okolo hlavného festivalového ostrovčeka, približne 2,5 kilometra.

V Aréne Slovenskej sporiteľne našli návštevníci aj tento rok výborný tanečný line-up interpretov elektronickej hudby. Práve vďaka atraktívnej hudobnej produkcii je Aréna Slovenskej sporiteľne právom považovaná za najlepší tanečný parket festivalu.

The post Doba kešu končí, pohoďáci platili kartou takmer 5-krát častejšie ako vyberali z bankomatu appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Užite si letnú párty s priateľmi a novinkou Jubilejná Natur

9. júl 2018

BRATISLAVA 9. júla 2018 Blíži sa termín rodinnej oslavy, či plánujete pozvať k vám partiu priateľov na letnú párty?  Máme pre vás skvelý tip. Najlepšie chutí vychladený a v príjemnej spoločnosti – slovenská  prírodná novinka Jubilejná Natur.

Teplé letné podvečery plné slnka a relaxu sú skvelou príležitosťou na párty s priateľmi.  V atmosfére pohody a zábavy si s potešením môžeme dopriať pohárik niečoho výnimočného. Presne taká je nová línia prírodných produktov Jubilejná Natur, ktorú odštartovali Jubilejná Natur SlivkaJubilejná Natur 3 Hrušky.

„V novej prírodnej línii sme stavili na súčasné trendy a prispôsobili sme sa požiadavkám nášho spotrebiteľa. Jubilejná Natur ponúka vyšší podiel ovocného destilátu a stopercentne prírodné zloženie,“ hovorí Peter Havrilák, manažér značky.

Jubilejná Natur 3 Hrušky má harmonicky vyváženú vôňu a jedinečnú chuť vďaka destilátu, najjemnejšiemu liehu a ovocnej šťave z vybraných  troch odrôd hrušiek Bosc Kobak, Konference, Williams. Korunuje ju krištáľovo čistá voda spod tatranských štítov.

Prvotriedny slivkový destilát, hodvábne jemný slovenský lieh,  slivková šťava, extrakt z dokonale dozretých plodov sliviek a priezračná tatranská voda priamo z lona prírody  – to je odkryté tajomstvo originality a neopakovateľnej chuti Jubilejná Natur – Slivka. Správne vychladená pohladí zmysly pri každej oslave či jubileu.

Viac o produktoch radu Jubilejná sa dozviete na: http://stn-trade.sk/produkty/jubilejna/

The post Užite si letnú párty s priateľmi a novinkou Jubilejná Natur appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Ocenenie Eco Performance Award získali Ludwig Meyer a Cargonexx

9. júl 2018

BRATISLAVA 9. júla 2018 – Porota súťaže Eco Performance Award, zložená z renomovaných zástupcov priemyslu, sa 20. júna zišla v Düsseldorfe a udelila spoločnostiam Ludwig Meyer GmbH & Co. KG a Cargonexx GmbH ocenenie Eco Performance Award 2018 za ich priekopnícku rolu v oblasti trvalej udržateľnosti. Eco Performance Award je nezávislá pečať kvality udeľovaná spoločnosťou DKV Euro Service a jej prémiovými partnermi Knorr-Bremse a PTV Group. Technické poradenstvo poskytuje porote katedra manažmentu v logistike univerzity vo švajčiarskom St. Gallene. Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže s odovzdaním ocenenia sa uskutočnilo v rámci konferencie Fit for Profit, usporiadanej spoločnosťou PTV Group.

Ludwig Meyer: priekopník v oblastiach elektromobility a LNG

V kategórii Etablované spoločnosti získala ocenenie spoločnosť Ludwig Meyer. Porota ocenila jej snahy v oblasti alternatívnych pohonov nákladných vozidiel. Spoločnosť sa špecializuje na prepravu nákladu s kontrolovanou teplotou a od roku 2009 prevádzkuje ekologické vozidlá na LNG a hybridné nákladné vozidlá. Spoločnosť takisto vo vlastnej réžii vyvinula softvér s funkciami, ktoré umožňujú porovnávanie všetkých originálnych technických údajov s dátami o spotrebe paliva nákladných vozidiel. Fleetový manažér je tak napríklad schopný zistiť, aké vozidlo a s akými komponentmi je najvhodnejšie pre danú distribučnú trasu. Tieto opatrenia znižujú spotrebu paliva aj opotrebovanie vozidiel a zároveň prispievajú k ochrane životného prostredia. V súčasnej dobe spoločnosť Ludwig Meyer prevádzkuje na nemeckých cestách dva elektricky poháňané 18-tonové kamióny od švajčiarskej spoločnosti E-Force. V máji rozšírila svoj vozový park o ďalší nákladný elektromobil v podobe modelu eActros. V nasledujúcom roku chce zaradiť do prevádzky nákladné vozidlo napájané z trolejového vedenia. Spoločnosť Ludwig Meyer je prvou spoločnosťou, ktorá získala ocenenie Eco Performance Award dvakrát po sebe.

Cargonexx: algoritmy so schopnosťou učiť sa znižujú záťaž pre životné prostredie

Cargonexx, víťaz kategórie Start-upy, je prvou spoločnosťou v segmente dopravy, ktorá používa algoritmy so schopnosťou učiť sa, prostredníctvom ktorých predpovedá ceny na spotovom trhu a toky prepravovaného tovaru. Používaním big data a umelej inteligencie klesá počet prázdnych jázd, čo znižuje transakčné náklady. Zasielatelia získajú výhodnejšie ceny, špeditéri minimalizujú svoje náklady a prepravné spoločnosti zvyšujú vyťaženie svojich vozidiel. Výsledkom je nižšia intenzita dopravy a menšie zaťaženie životného prostredia.

Súčasťou slávnostného večera bola tiež panelová diskusia na tému Kedy dôjde k skokovému zlepšeniu technológie nabíjania elektrických vozidiel?

Slavnostné vyhlásenie výsledkov súťaže Eco Performance Award 2018 bolo zároveň štartovým výstrelom pre podávanie prihlášok do nového ročníka. Spoločnosti, ktorá majú záujem o účasť v súťaži Eco Performance Award 2019, už môžu posielať prihlášky so súhrnnými podkladmi prostredníctvom webstránky http://www.eco-performance-award.com/apply-now.html.

DKV Euro Service: popredný poskytovateľ služieb pre dopravcov

DKV Euro Service je jednou z vedúcich servisných spoločností v oblastiach logistiky a cestnej prepravy, ktorá už od roku 1934 ponúka profesionálom v doprave mnoho služieb zameraných na optimalizáciu nákladov a efektívne riadenie vozových parkov na európskych cestách. Medzi ne patria napríklad bezhotovostné platby za produkty a služby u viac ako 70 000 obchodníkov so širokým portfóliom ponúkaných značiek a tiež služby jednotnej úhrady mýta alebo vratiek dane z pridanej hodnoty či spotrebnej dane.

DKV Euro Service je súčasťou DKV MOBILITY SERVICES Group. Skupina je zastúpená v 42 krajinách, zamestnáva okolo 930 pracovníkov po celej Európe a v roku 2017 dosiahla obrat 7,2 miliardy eur. Aktuálne je v obehu viac než 3,1 milióna servisných kariet DKV a palubných jednotiek u približne 170 000 zákazníkov. V rovnakom roku bola karta DKV vyhlásená po trinásty raz za sebou za „Najlepšiu značku“ v kategórii palivových a servisných kariet.

The post Ocenenie Eco Performance Award získali Ludwig Meyer a Cargonexx appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Historická romanca Hriech prvej noci

6. júl 2018

BRATISLAVA 6. júla 2018 – Jana Pronská je jedna z našich najobľúbenejších spisovateliek a nekorunovaná kráľovná slovenskej historickej romance. Celkovo už napísala šestnásť románov, z ktorých predala ďaleko cez stotisíc výtlačkov. A s každou novou knihou rastie aj počet jej čitateliek.
Hriech prvej noci bol štvrtý román, no keďže sa už takmer všade vypredal, vychádza teraz v novom vydaní a s ešte krajšou obálkou.

Keď sa zhýralec Gabriel de Richnau v deň svojich dvadsiatych ôsmych narodenín ožení s krásnou Kristínou, nevlastnou dcérou vypočítavej vdovy Eufrozíny Peréniovej, ide mu iba o to, aby splnil otcovu poslednú vôľu a získal rodinný majetok. A tak hneď na druhý deň opustí mladú manželku i Richnavský hrad, rozhodnutý pokračovať v doterajšom neviazanom spôsobe života.
Cesty osudu sú však nevyspytateľné…

„Svoju minulosť nezmením a do smrti už budem žiť s vedomím toho, ako som zlyhal, ale prisahám, urobím všetko preto, aby som ti bol dobrým manželom. Všetky svoje hriechy som pochoval tak hlboko, ako sa len dalo. No pochopím, ak mi povieš, že ma nenávidíš.“

Hriech prvej noci je nádherná romanca zo stredovekého Slovenska. Zhýralý šľachtic, osirelá dievčina, zákerná nevlastná matka a manželstvo z donútenia… Jana Pronská rozohrala pútavý príbeh, ktorý vás pohltí silou a hĺbkou emócií, k tomu pridajte nečakané zvraty a výborné dialógy.

Začítajte sa do knihy Hriech prvej noci:

Jan de Richnau stál rozkročený, s rukami vbok nad synovcovým nevládnym telom. Zatínal zuby. Zúril. Mal sto chutí zmlátiť ho, vytriasť z neho dušu. Brat urobil strašnú chybu, keď svojho syna už v útlom veku v dobrej viere vyslal na dvor. Stal sa z neho postrach všetkých slušných ľudí. Víno, ženy, súboje a hrôza, ktorú vôkol seba šíril, zahanbovali celú rodinu. A nebolo s ním rady. Jeho otec už nevládal uniesť tú potupu a utrápil sa na smrť. Takto to ďalej ísť nemohlo.
Jan de Richnau zazvonil na sluhov.
„Odpracte ho, a keď sa preberie, zavolajte ma!“ prikázal.
Sadol si ku kozubu v hradnej sieni a spod tuniky vytiahol zrolovaný pergamen. Bratov testament. Znova si ho prečítal. „Ktovie, či toto pomôže, brat môj.“ Vzdychol si a spomínal na chvíle, keď stál pri umierajúcom bratovi. V prítomnosti kňaza Adam de Richnau diktoval podmienky, za ktorých dedičstvo prejde na syna. Obával sa, že keď Gabriel získa majetok, ešte väčšmi sa zvrhne. Napriek tomu mu Jan chcel pomôcť, veď bol jediným potomkom starého a váženého rodu de Richnau. Jan sa nikdy neoženil, svoj život obetoval službe Bohu a kráľovi. Bol osobným tajomníkom spišského biskupa a zastával aj úrad kráľovského radcu pre cirkevné záležitosti na Spiši. Župan si jeho rady ctil a vážil. So všetkým si vedel poradiť, iba so synovcom nie.
Z neveselých myšlienok ho napokon vytrhol kastelán, ktorý opatrne nakukol do miestnosti.
„Pane?“ oslovil ho a Jan mu vľúdne pokynul, aby vošiel.
„Čo s tými dvoma? Pán Gabriel ich kázal doviezť, ale sú takí doriadení, že nevedia o sebe.“
Jan sa zamyslel a pošúchal si briadku. Vstal z kresla a pomaly prešiel k oknu. Díval sa do doliny v podhradí, na obrobené lány polí, na ktorých dozrievalo obilie. Aj sady jabloní a sliviek ukazovali, že bude úrodný rok.
„Vyneste ich do izieb a viac sa o nich nestarajte! Doriadili sa sami, nech si aj sami pomôžu!“ povedal, hoci najradšej by ich bol nechal na páliacom slnku. Nech sa uvaria vo víne, čo im koluje v krvi.
„Ako si želáte, pane,“ kastelán sa úctivo uklonil a vyšiel z miestnosti.
Čo len bude s týmto panstvom? So zemou, ktorú mal jeho brat tak rád? Ak sa Gabriel nespamätá… Jan vedel, že poslednú vôľu nesmie porušiť. A čo bude s Annou? Ráno ju zazrel iba letkom, bežala do lesa v sprievode slúžky a svojho psa, obrovského sivého miešanca pripomínajúceho vlka. Od narodenia bola hluchonemá, ale Jan veril, že aj takíto ľudia majú dušu.
Dedič richnavského panstva bude mať o dva mesiace dvadsaťosem rokov. Už sa to nedá odkladať.
Gabriel sa prebral až po niekoľkých hodinách. Darmo zvonil na služobníctvo, darmo nadával. Na strýkov rozkaz mu nepriniesli ani pohár vody.
Jan začul tresnúť dvere, a Gabriel sa ako rozzúrený býk rútil dole schodmi.
„Vyhodím vás, banda všivavá, všetkých do jedného! A predtým vás ešte vyobšívam bičom! Ja vám dám neposlúchať!“ klial, a keď vo dvorane zbadal strýka, osopil sa naňho: „Ako sa opovažuješ vydávať rozkazy v mojom dome?!“
Vyzeral hrozne. Tmavé vlasy mu ovísali poniže pliec, strapaté, špinavé. Krvou podliate oči sa temne blyšťali, odrážali sa v nich všetky neresti, ktorým holdoval. Prepadnuté líca a tmavé kruhy pod očami robili z neho priam obludu. Ledabolo vykasaná košeľa, roztrhané nohavice a bosé nohy vonkoncom nevzbudzovali rešpekt, aký sa u muža v jeho postavení žiadal.
Kedysi to bolo také krásne chlapča, pomyslel si Jan smutne a unavene si pretrel čelo. Veď by mohol vyzerať k svetu, keby neviedol ten zhýralý život.
Poposielal ponuky šľachtickým rodinám široko-ďaleko, no všetky odmietli, s poďakovaním či s pohoršením. Nepomohol ani dôvetok, že Gabriel nepožaduje veno. Keď sa tak Jan díval na synovca, ani sa nečudoval.
„Odpovieš mi konečne, drahý strýko?“ opýtal sa zlostne, s náznakom irónie.
„Odpoviem, milý synovec…“ odvrkol Jan a pomyslel si, aký požičaj, taký vráť. „Sadni si, lebo sa určite neudržíš na nohách!“
„Pokúšaš sa ma uraziť?“ vyštekol Gabriel. „Lebo ak áno, potom sa ti to veľmi dobre darí!“
„To som nemal v úmysle, synak…“
„Nie som tvoj syn!“ Gabriel tresol päsťou po stole, očami prebodol staršieho muža a možno by sa bol doňho aj pustil, no prevládol smäd a vyprahnuté hrdlo. Vrhol sa na džbán s vínom, ktorý v dvorane nikdy nesmel chýbať.
„Keby si bol, všetky hnáty by som ti dolámal za to, ako sa správaš!“
Gabriel prevrátil do seba pohár a posmešne vyprskol: „Pche! To by som sa pozrel!“
Jan de Richnau slovnú prestrelku napokon vzdal. Nikam neviedla. Pokojne sa usadil do kresla a vzal do ruky testament. Ako sa tak díval na svojho synovca, ktorý v mihu vlial do seba čašu vína, rástlo v ňom presvedčenie, že už mu viac nemôže pomôcť. Alebo nájde v sebe silu zachrániť sa sám, alebo padne až na samé dno.
„O dva mesiace budeš mať dvadsaťosem rokov…“
„A?“
„Tvoj otec pred dvoma rokmi na smrteľnej posteli spísal dva testamenty,“ prehovoril strýko slávnostne a Gabriela jeho tón zarazil. V očiach sa mu mihol strach, no bleskovo ho zamaskoval arogantným výrazom.
„Ten prvý hovorí, že zdedíš panstvo, ak sa do dvadsiatich ôsmich rokov oženíš, a že dovtedy budeš dostávať rentu; ten druhý ti jasne určuje podmienky, drahý synovec.“
„Aké podmienky? Ako to, že som o nich nevedel? Vedel som iba o rente…“ vyskočil Gabriel podráždene.
„Bol by si vedel viac, keby si bol triezvy!“ odsekol mu Jan.
„Klameš!“
„Nazvi ma ešte raz klamárom, Gabriel, a prisahám, že na to do smrti nezabudneš !“
Gabriel vyskočil zo stoličky, no potočilo ho a bezmocne sa zviezol späť.
„Vráťme sa k tým podmienkam, Gabriel. Testament tvojho otca stanovuje, že v deň dvadsiatych ôsmych narodenín musíš byť ženatý, inak stratíš na nárok dedičstvo. Všetok majetok, hrad i priľahlé pozemky a zisky z nich plynúce prepadnú…“
„Komu? Vari len nie tebe? Takto si si to zariadil, ty bastard?!“ zreval Gabriel a vytrhol mu listiny z rúk. Avšak dedičstvo nemalo pripadnúť Janovi, ale Spišskému komitátu, čiže kráľovi.
„Kedy si mi to chcel povedať?“
„A čo? O tom, že sa máš oženiť, si predsa vedel. Stálo to v prvej listine, ktorú si držal v rukách už niekoľkokrát. Hodil si mi ju do tváre, pamätáš? A vlastne nemôžeš si pamätať, bol si so svojimi kumpánmi a sotva si stál na nohách…“ Jan nemilosrdne útočil.
„Rozpošlem ponuky…“ váhavo navrhol Gabriel.
„To som už urobil, ale všetky rodiny v okruhu troch stolíc ťa odmietli. Piješ ako dúha, vlezieš pod sukňu každej ženskej, ktorá ti skríži cestu, si násilník, tyran a nestaráš sa o panstvo! Tvoja povesť ťa dobehla ako líška zajaca.“
„Nájdem si nevestu na dvore!“
„Skúsiť to môžeš, ibaže mladé devy na kráľovskom dvore čakajú onakvejšiu partiu. Priznaj si, že aj keď richnavské panstvo celkom slušne vynáša, nie je to bohviečo!“
Gabriel si až v tej chvíli uvedomil, aký život ho čaká bez príjmov z dedičstva.
Vezmem si hoc aj slúžku! zaprisahal sa v duchu.
„Musí to byť žena, ktorá ti je roveň!“ povedal Jan, akoby mu čítal myšlienky. „Zo šľachtickej rodiny.“
„Nejakú si už len nájdem…“
„Tak hľadaj, chlapče, hľadaj…“ Jan sa pobral na odchod, no pri dverách ešte na chvíľu zastal.
„Máš na to dva mesiace. Ja do tohto domu viac nevkročím, viem, že tu nie som vítaný, tak mi daj vedieť. No pamätaj, že máš zodpovednosť nielen za seba, ale aj za svoju sestru a za ľudí, ktorí ti slúžia…“ Jan de Richnau naposledy pohľadom prebehol po miestnosti, kde vyrastal. Po ošumelých stenách, na ktorých kedysi viseli vzácne gobelíny a obrazy, ani po zbierke otcových zbraní nebolo ani pamiatky. Ešte aj erb nad kozubom zmizol. Neostalo tu nič cenné, nič, čo by mu pripomínalo šťastné detstvo. Bol len o málo starší od Gabriela. Narodil sa, keď už jeho starší brat behal za dievčatami. Chcel byť synovcovi skôr priateľom ako strýkom, ale on okrem svojich kumpánov nepotreboval nikoho. Potlačil smútok a odišiel.

Milan Buno, literárny publicista

The post Historická romanca Hriech prvej noci appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Fingo Akadémia zlepšuje kvalitu finančných sprostredkovateľov

6. júl 2018

BRATISLAVA 6. júla 2018 – V polovici júla odštartuje druhý cyklus Fingo Akadémie, unikátneho vzdelávacieho programu pre finančných sprostredkovateľov. Účastníkom opäť ponúkne množstvo reálnych prípadových štúdií zameraných nielen na získanie odborných vedomostí, ale najmä na osvojenie si praktických zručností. Ako vyplýva z hodnotení čerstvých absolventov, tieto im okamžite pomôžu efektívnejšie reagovať na potreby zákazníkov a úspešne vyriešiť viac obchodov.

O Fingo Akadémii

Fingo Akadémia vznikla ako samostatná platforma v rámci spoločnosti FinGO.sk zameraná na rozvoj a vzdelávanie finančných sprostredkovateľov. Lektormi Fingo Akadémie sú odborníci nielen s akademickým vzdelaním v oblasti bankovníctva a poisťovníctva, komerčného práva, psychológie, pedagogiky a realitného obchodu, ale najmä s dlhodobou úspešnou praxou.

„Vo Fingo Akadémii máme možnosť odovzdať ďalej všetky naše skúsenosti získané počas pôsobenia v bankách aj v sprostredkovateľskej denno-dennej praxi. Vieme, že tak absolventom pomôžeme, aby dokázali pomáhať aj klientom, ktorí nezapadajú do klasických tabuliek. Zároveň tak získavajú veľkú konkurenčnú výhodu oproti bežným sprostredkovateľom, ktorí absolvovali len povinné skúšky,“ hovorí zakladateľka a lektorka Fingo Akadémie, Ing. Bc. Monika Hodeková, DiS.

Jedinečný koncept Fingo Akadémie unikátnym spôsobom zúročuje dlhoročné teoretické a praktického skúsenosti jeho autorov v rámci finančného biznisu. Lektori vzdelávajú účastníkov Fingo Akadémie, ktorými sú najmä skúsení finanční sprostredkovatelia, tak v teoreticko-právnej rovine, ako aj v rovine psychológie predaja, predajných zručností a cross-sellu. Získané teoretické vedomosti si účastníci Akadémie testujú pri riešení reálnych prípadových štúdií z praxe tak, aby po absolvovaní školenia boli schopní vyriešiť aj komplikované prípady.

Hovorí Peter Prvý, regionálny obchodný riaditeľ a garant za oblasť vzdelávania v spoločnosti FinGO.sk: „Teší ma, že spoločnosť FinGO.sk je lídrom nielen v oblasti spájania online a offline sveta financií, ale kladie veľký dôraz aj na kvalitu vzdelávania svojich finančných sprostredkovateľov. Cyklus štyroch školiacich modulov prináša účastníkom možnosť získať praktické vedomosti, vďaka ktorým dokážu vyriešiť aj zdanlivo neriešiteľné prípady.“

Zvýšenie odbornosti a zručností finančného sprostredkovateľa má za následok vyššiu spokojnosť jeho klientov a tým aj vyššiu úspešnosť jeho biznisu. „Práve vysoká odbornosť je tou najlepšou referenciou, vďaka ktorej budú mať títo sprostredkovatelia neustále prísun nových klientov. Podpora vzdelávania tak v konečnom dôsledku znamená aj pozitívny ekonomický efekt nielen pre sprostredkovateľa, ale samozrejme aj pre spoločnosť FinGO.sk,“ dodáva Prvý.

Fingo Akadémia má už svojich absolventov

Úvodný  cyklus Fingo Akadémie úspešne ukončili záverečnou skúškou prví absolventi. Hovorí Viktor Šatkovský, jeden z úspešných absolventov Fingo Akadémie: „Finančnému sprostredkovaniu sa venujem už viac ako 10 rokov a za tento čas som absolvoval množstvo školení. Hypotekárne školenie, ktoré spustila spoločnosť FinGO.sk,  je jednoznačne najlepšie. Konečne to nie je školenie zamerané na kampane bánk, ktoré sa neustále menia, ale na praktické skúsenosti a riešenia zložitých úverových prípadov a zákony, ktoré by mal ovládať každý hypotekárny špecialista. Už počas školenia som aplikoval získané poznatky do praxe, čo mi hneď prinieslo niekoľko úspešných obchodov. Investícia do školenia sa mi tak vrátila ešte počas školenia.“ Pridáva sa aj Lenka Richterová: „Každá hodina strávená s lektorkami mi dala veľmi veľa. Z čiastkových informácií sa stáva mozaika a všetko do seba zapadá. Fingo Akadémiou sa mi otvorila nová dimenzia a klientom viem ponúknuť oveľa sofistikovanejšie riešenia.“   

Registrácia do Fingo Akadémie

Úvodný modul druhého cyklu Fingo Akadémie sa začne vo štvrtok 12. júla 2018 v Žiline. Je určené finančným sprostredkovateľom, ktorí už dnes aktívne pôsobia v oblasti sprostredkovania hypotekárnych úverov a chcú sa posunúť ďalej. Na školenie je potrebná registrácia, pričom počet miest je limitovaný. Záujemcovia sa do Fingo Akadémie môžu prihlásiť na emailovej adrese akademia@fingo.sk.

VIP klub Fingo Akadémie

Absolvovaním programu to však nekončí. Úspešní absolventi po zvládnutí záverečnej skúšky získajú okrem certifikátu aj členstvo vo VIP klube Fingo Akadémie. VIP klub umožní členom aj naďalej vzájomné zdieľanie skúseností a konzultácie komplikovaných prípadov. Pre členov budú tiež pripravené špeciálne zamerané workshopy so školiteľmi bánk, poisťovní, profesormi vysokých škôl a univerzít, právnikmi a inými špecialistami z praxe. Členovia VIP klubu Fingo Akadémie tak budú mať neustále prístup k najnovším informáciám z oblasti finančného sprostredkovania.

The post Fingo Akadémia zlepšuje kvalitu finančných sprostredkovateľov appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Kooperativa spustila klientsky portál eKooperativa

6. júl 2018

BRATISLAVA 6. júla 2018 – Spoločnosť KOOPERATIVA poisťovňa, a.s. Vienna Insurance Group pokračuje v trende modernizácií svojich služieb a prináša pre svojich klientov ešte väčší komfort. Nový elektronický klientsky portál eKooperativa umožní pristupovať k detailom zmlúv a pomôže pri riešení poistných udalostí. Navyše, klienti, ktorí sa registrujú do konca októbra, budú zaradení do súťaže o ceny.

„Mnoho vecí sa dá vybaviť cez telefón či osobnou návštevou pobočky, ale všetci vieme, že elektronická forma, ktorá je navyše dostupná nonstop, je pre mnohých omnoho komfortnejšia. Práve preto našim klientom prinášame klientsky portál eKooperativa,“ povedal Ing. Vladimír Bakeš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne KOOPERATIVA a dodal: „Pokiaľ sa klienti rozhodnú skontrolovať svoje poistky a ubezpečiť sa, že sú správne nastavené a zaplatené, prípadne potrebujú detaily o splatnosti, môžu to odteraz urobiť kdekoľvek a kedykoľvek, stačí im k tomu iba internetové pripojenie.“

Elektronický portál, dostupný na webe poisťovne www.koop.sk, je prehľadný nástroj, vďaka ktorému budú mať klienti prehľad o svojich poistných zmluvách. Okrem toho poslúži a pomôže pri nahlasovaní a riešení poistnej udalosti, ako aj pri elektronickej komunikácii s poisťovňou. Navyše, registrácia do online účtu eKooperativa, klientom zabezpečí účasť v súťaži o hodnotné ceny.

„Elektronický portál eKooperativa chystáme do budúcnosti naďalej rozvíjať a postupne pridávať viaceré služby, aby bola funkcionalita atraktívnejšia a pohodlnejšia aj pre náročnejšiu klientelu,“ uviedol Ing. Vladimír Bakeš. Aktuálna verzia zatiaľ dokáže zobraziť detailný prehľad o všetkých uzavretých poistkách a platbách, zmeniť vybrané údaje, navedie krok za krokom pri elektronickom nahlasovaní škody a ponúka možnosť online platby pri nedoplatkoch. „Vstup do klientskeho portálu je podmienený registráciou s príslušnými vstupnými údajmi s cieľom zabezpečiť technickú bezpečnosť údajov používateľa. Pre maximalizáciu bezpečnosti je registrácia podmienená komunikáciou prostredníctvom emailu aj sms. Celé prostredie webového rozhrania portálu je veľmi jednoduché a prehľadné,“ uzavrel predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne KOOPERATIVA.

Zákazník sa do svojho účtu eKooperativa môže prihlásiť cez LinkedIn, Google alebo cez e-mail a heslo. Celá stránka je programovaná v responzívnom dizajne, čiže sa prispôsobí zariadeniu, ktoré práve zákazník využíva (notebook, tablet, smartfón).

The post Kooperativa spustila klientsky portál eKooperativa appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

V krajine Drotárie – drotárske sympózium

6. júl 2018

POVAŽSKÁ BYSTRICA 6. júla 2018 – FOLKLÓRNA LYSÁ patrí k najobľúbenejším a najnavštevovanejším folklórnym podujatiam v regióne. Na 23. ročníku festivalu , ktorý sa uskutočnil 1. júla s programom SVETOM, MOJE SVETOM sme sa preniesli do čias, keď bolo v regióne veľa šikovných remeselníkov – drotárov. V rámci festivalu sa uskutočnilo drotárske sympózium – V KRAJINE DROTÁRIE. Výstava výrobkov umeleckých i úžitkových bola doplnená premietaním filmov, tvorivými dielňami, drotárskou remeselnou uličkou s predstavením tradičnej jarmočnej drotárčiny. Významné rody a ich žijúci nositelia drotárskeho umenia: Ladislav JUROVATÝ, Ladislav FAPŠO, Róbert HOZÁK a Juraj ŠERÍK sú od roku 2017 zapísané do Reprezentatívneho zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva Slovenska. V rámci výstavy i sympózia bol kladený dôraz najmä na rod Jurovatých, pretože pán Ladislav starší, je rodák z Lúk a Ladislav Jurovatý mladší je pokračovateľom tvoriacim v Lysej pod Makytou.

The post V krajine Drotárie – drotárske sympózium appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

ŠKODA rozdá na Pohode tisíce alkoholtesterov

5. júl 2018

  BRATISLAVA 5. júla 2018

ŠKODA Service hliadky rozdajú na Pohode vyše 13 000 testerov na alkohol
Motorizovaní návštevníci festivalu sa tak presvedčia, že môžu bezpečne odcestovať domov

Od prvého dňa 22. ročníka hudobného festivalu Pohoda 2018 budú na príjazdových cestách a vo festivalovom areáli patrolovať ŠKODA Service hliadky. Návštevníkom Pohody rozdajú vyše 13 000 alkoholtesterov. Touto praktickou pomôckou spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko a jej sieť autorizovaných servisov prispeje k tomu, aby sa návštevníci najväčšieho festivalu na Slovensku dostali bezpečne domov a odviezli si len pozitívne zážitky. Pohoda Festival 2018 sa začína už tento štvrtok na trenčianskom letisku a potrvá do 8. júla.

Trenčiansky Festival Pohoda navštevuje ročne okolo tridsaťtisíc ľudí. Tento rok tri ŠKODA Service hliadky budú najmä motorizovaným návštevníkom Pohoda Festivalu 2018 už pred otvorením podujatia pri vstupe do areálu, ako aj počas ďalších dní vo festivalovom areáli rozdávať vyše 13 000 praktických alkoholesterov*. Návštevníci najväčšieho letného festivalu na Slovensku sa tak ešte pred nasadnutím za volant auta môžu otestovať, či budú môcť bezpečne šoférovať domov. Organizátori Pohoda Festivalu 2018 v spolupráci so spoločnosťou ŠKODA AUTO Slovensko a jej sieťou autorizovaných servisov tak chcú prispieť k väčšej bezpečnosti nielen samotných návštevníkov festivalu.

Na Pohoda Festivale 2018, ktorý sa začína už vo štvrtok 5. júla a skoční sa v nedeľu 8. júla, vystúpi vyše 150 umelcov a skupín z 30 krajín sveta. Celkovo čaká na návštevníkov vyše 300 hudobných, tanečných alebo divadelných vystúpení a rôznych performance.

Najväčší hudobný festival na Slovensku má dobré meno aj v zahraničí. Svedčí o tom sedem nominácii na ceny European Festival Awards, ocenenie za eko-prístup Green Operation Award a miesto medzi desiatkou aktuálne najlepších európskych festivalov podľa britského denníka Telegraph.

* Alkoholtester Test&Drive je určený na súkromné použitie a nie je výrobkom certifikovaným na meranie množstva alkoholu.

The post ŠKODA rozdá na Pohode tisíce alkoholtesterov appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Stránky