Lepšie raz vidieť Toastmasters, ako stokrát o nich počuť
Členovia rečníckeho klubu Slovenskí Toastmasters so sídlom v Bratislave sa rozhodli v spolupráci s propagačným portálom PROMOSPRAVY.sk a ďalšími mediálnymi partnermi zorganizovať PR kampaň pod názvom Lepšie raz vidieť Toastmasters, ako stokrát o nich počuť. Cieľom akcie je na septembrových stretnutiach klubu natočiť na kameru pripravené prednesy, spracovať videá, publikovať ich a zdieľať na internete, aby sa čo najviac ľudí naučilo umeniu reči, počúvania a myslenia.
Hlavným organizátorom PR kampane je Miloslav Ofúkaný, ktorý je členom klubu Slovenskí Toastmasters od jeho založenia v máji 2011. Bratislavskí rečníci sú členmi medzinárodnej organizácie Toastmasters International, ktorá vznikla v kalifornskej Santa Ana v roku 1924 a v súčasnosti registruje viac než 13 000 klubov v 116 krajinách sveta s viac ako 270 000 členmi. Poslaním Toastmasters klubov je poskytnúť členom pozitívne a podporné vzdelávacie prostredie, v ktorom má každý z nich príležitosť rozvíjať svoje komunikačné a vodcovské zručnosti, ktoré prispievajú k sebavedomiu a osobnému rastu.
Toastmasters PR kampaň bola vyhlásená dňa 22. augusta 2013 (pozri video) na klubovom stretnutí v priestoroch Coffee&Co Laurinská v bratislavskej mestskej časti Staré Mesto. Miloslav Ofúkaný si jej realizáciou robí projekt č. 8 (Motivovanie) z manuálu Zručný vodca (ZV). Okolo seba má tím spolupracovníkov (rečníci, fotograf, kameraman, strihač videa, copywriter, propagátori), ktorí si z vodcovského manuálu plnia projekt č. 6 (Organizovanie a delegovanie) a každý z nich môže mať inú formu motivácie. Niektorí sa chcú pripraveným prednesom ukázať na verejnosti, druhí sa naučiť technickým zručnostiam, ako spracovávať videá a pracovať s web CMS Drupal. Iní zbierajú skúsenosti v oblasti propagácie, internetového marketingu, alebo chcú súťažiť o ceny.
Kampaň Lepšie raz vidieť Toastmasters, ako stokrát o nich počuť prebieha s podporou facebook stránky Slovenskí Toastmasters, dole uvedených mediálnych partnerov a formou dvoch súťaží: štatisticky najsledovanejšie video, divácky najlepšie video. Prvá súťaž je naplánovaná na štyri kolá (5. až 18. september, 11. až 25. september, 19. september až 2. október, 25. september až 9. október) a v druhej rozhodnú diváci hlasovaním o najlepšie video (od 10. do 17. októbra 2013).
Zo štyroch kôl sa vyberie najsledovanejšie video celej súťaže podľa výsledného počtu kliknutí (oranžové okienka v súťažnej tabuľke) na propagačnom portáli, kde sa meria ich návštevnosť počas prvých 10 dní od zverejnenia (od nedele do stredy). Do súťažnej tabuľky, uvedenej na konci článku, sa zapisujú aj priebežné počty kliknutí (zelené okienka v súťažnej tabuľke) každú stredu od 11. septembra do 2. októbra 2013. Na stretnutí klubu 9. októbra 2013 hlavný organizátor PR kampane vyhlási najsledovanejšie video a jeho tvorcovia získajú vecné ceny.
Záverečné hlasovanie o najlepšie video celej súťaže bude prebiehať 7 dní tak, že záujemcovia vyplnia na PROMOSPRAVY.sk online formulár a dajú svoj divácky hlas (červené okienka v súťažnej tabuľke) iba jednej pripravenej reči. Na večernom stretnutí klubu dňa 17. októbra 2013 hlavný organizátor PR kampane oznámi výsledky súťaže o najlepšie video a jeho tvorcovia plus jeden vylosovaný spomedzi hlasujúcich získajú zaujímavé ceny.
Sprievodný článok ku PR kampani z 29. septembra: Je schopnosť rečniť dar alebo sa to musíme naučiť? Odpoveď vás možno prekvapí.
Dňa 25. septembra 2013 sa uskutočnilo 117. stretnutie klubu Slovenskí Toastmasters a do štvrtého kola PR kampane nastúpili piati rečníci:
- Ján Fuzák – Beh smiechu (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 3 – Dostať sa k jadru veci)
- Katarína Čičmancová – Šťastie harmonického vzťahu majú v rukách ženy (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 3 – Dostať sa k jadru veci)
- Henrieta Holúbeková – Zaujímavý prejav (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 8 – Nauč sa pohodlne využívať vizuálne pomôcky)
- Petra Pálfyová – Do nekonečna a ešte ďalej (podľa manuálu Presvedčivé prezentácie, projekt 5 – Presvedčivý líder)
- Vlastislav Šupina – Novoročný prejav prezidenta (podľa manuálu Špeciálne prejavy, projekt 2 – Pozdvihnúť náladu)
Štyria rečníci súhlasili s publikovaním videa:
- Katarína Čičmancová: http://www.promospravy.sk/video-katarina-cicmancova-stastie-harmonickeho-vztahu-maju-v-rukach-zeny
Sledovanie návštevnosti videí zo štvrtého kola rečníkov prebieha od nedele 29. septembra 13:30 do stredy 9. októbra 13:30.
Sprievodný článok ku PR kampani z 24. septembra: Naučiť sa rečniť pred ľuďmi môže byť ľahšie, ako si myslíte.
V treťom kole sa 19. septembra 2013 stretli v klubovej súťaži títo piati rečníci s humornými prejavmi a vylosovali si nasledovné poradie:
- Janka Šmotláková – Sexi samodržky nestačia
- Anka – Tri po domácky vyrobené prezentačné bomby (z manuálu žienka domáca radí)
- Andrej Mažáry – Zážitkový rafting
- Petra Pálfyová – Priznanie
- Radoslav Paľa – Najdrahšie veci, ktoré môžeme precikať
Štyri osoby súhlasili s publikovaním videa:
- Petra Pálfyová: http://www.promospravy.sk/video-petra-palfyova-priznanie
Sledovanie návštevnosti videí z tretieho kola rečníkov začalo 22. septembra o 23:15 a skončilo 2. októbra o 23:15 hod.
Druhé kolo začalo klubovým stretnutím 11. septembra 2013 so štyrmi pripravenými prednesmi v programe:
- Henrieta Holúbeková – Učím sa, učíš sa, učíme sa (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 7 – Prebádaj svoju tému)
- Matej Hrušč – Prečo zabúdame? (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 3 – Dostať sa k jadru veci)
- Barbora Kubíková – Splň si svoj sen (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 7 – Prebádaj svoju tému)
- Silvio Michal – Gorila, ovce, žraloky a iné svine (podľa manuálu Rozprávanie príbehov, projekt 1 – Ľudová rozprávka)
Dvaja rečníci sa rozhodli svoje video zverejniť 15. septembra o 21:00:
- Barbora Kubíková: http://www.promospravy.sk/video-barbora-kubikova-spln-si-svoj-sen
Sledovanie návštevnosti videí z druhého kola rečníkov bolo ukončené 25. septembra o 21. hodine.
Prvé kolo odštartovali piati rečníci 5. septembra:
- Miroslav Beňo – O podceňovanom nástroji pre tvorbu dobrých prejavov (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 10 – Inšpiruj svoje okolie)
- Eva Kubaščíková – Milý denníček (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 1 – Prelomiť ľady)
- Jozef Halgaš – Moja životná cesta (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 1 – Prelomiť ľady)
- Ivan Sekerka – Čakám na nové výzvy (podľa manuálu Zručný rečník, projekt 1 – Prelomiť ľady)
- Petra Pálfyová – Čím hustejšie, tým lepšie (podľa manuálu Presvedčivé prezentácie, projekt 4 – Oslov protivníkov)
Z nich štyria dali po stretnutí súhlas s publikovaním videa a neskôr z PR kampane odstúpil Ivan Sekerka. V nedeľu 8. septembra o 21:00 boli zverejnení:
- Eva Kubaščíková: http://www.promospravy.sk/video-eva-kubascikova-mily-dennicek
Sledovanie návštevnosti videí z prvého kola rečníkov bolo ukončené 18. septembra o 21. hodine.
Ďalšie rečnícke kolá sa otvoria vo štvrtok 19. septembra (humorné prejavy) a stredu 25.9.2013. Ste srdečne pozvaní na naše klubové stretnutia (vstupné sa neplatí), kde uvidíte Toastmasters v akcii na vlastné oči a zažijete neopakovateľné chvíle. Ak poznáte rečníkov pripravených prednesov, uvedených v súťažnej tabuľke, príďte si sadnúť do publika a oni ocenia vašu účasť a potlesk. Keď sa vám páčia niektoré videá, zdieľajte ich prosím na svojich webstránkach, blogoch, cez sociálne siete, e-maily a posúvajte chýr aj ústnym podaním. Tento článok je priebežne editovaný o aktuálne informácie (rečníci, názvy pripravených rečí, PPK, VPK, DH).
Súťažná tabuľka PR kampane s počtom hlasov
Rečník | Názov reči | Vystúpenie | 11.09. | 18.09. | 25.09. | 02.10. | 09.10. | 17.10. |
Eva Kubaščíková | Milý denníček | 05.09.2013 | 97 | 165 | - | - | - | 3,10 |
Jozef Halgaš | Moja životná cesta | 05.09.2013 | 12 | 43 | - | - | - | 1,00 |
Petra Pálfyová | Čím hustejšie, tým lepšie | 05.09.2013 | 16 | 48 | - | - | - | 1,13 |
Matej Hrušč | Prečo zabúdame? | 11.09.2013 | - | 39 | 91 | - | - | 2,03 |
Barbora Kubíková | Splň si svoj sen | 11.09.2013 | - | 343 | 650 | - | - | 8,84 |
Radoslav Paľa | Najdrahšie veci, ktoré môžeme precikať | 19.09.2013 | - | - | 239 | 288 | - | 5,92 |
Anka | Tri po domácky vyrobené prezentačné bomby | 19.09.2013 | - | - | 62 | 113 | - | 1,28 |
Andrej Mažáry | Zážitkový rafting | 19.09.2013 | - | - | 68 | 110 | - | 1,28 |
Petra Pálfyová | Priznanie | 19.09.2013 | - | - | 65 | 100 | - | 1,80 |
Vlastislav Šupina | Novoročný prejav prezidenta | 25.09.2013 | - | - | - | 72 | 92 | 1,32 |
Katarína Čičmancová | Šťastie harmonického vzťahu majú v rukách ženy | 25.09.2013 | - | - | - | 418 | 1057 | 5,32 |
Petra Pálfyová | Do nekonečna a ešte ďalej | 25.09.2013 | - | - | - | 77 | 109 | 1,90 |
Ján Fuzák | Beh smiechu | 25.09.2013 | - | - | - | 59 | 88 | 1,32 |
zelené okienka = priebežný počet kliknutí
oranžové okienka = výsledný počet kliknutí
červené okienka = nie sú to divácke hlasy (cez online formulár hlasovalo iba 20 záujemcov) ale podiel počtu zobrazení videa na YouTube a počtu dní od jeho zverejnenia na internete do 17.10.2013
Mediálni partneri:
- GEOINFORMATIKA.sk a Geoinformatika na FB
- Inner Winner Slovensko na FB
- Libellus na FB
- NUMERO na FB
- SOMHRDINA.sk a Som hrdina na FB
- Splň si svoj sen na FB
- Tvorivé písanie na FB
- Veselé veci na FB
Kontakt:
Mgr. Miloslav Ofúkaný
hlavný organizátor PR kampane
miloslav.ofukany@toastmasters.sk
0911 253 419