RSS čítačka

Denný umelecký tábor pre deti v Stredisku kultúry na Vajnorskej

Banm.sk - 20. júl 2022
Aj tento rok pripravilo naše Stredisko kultúry na Vajnorskej 21 pre deti denný umelecký tábor. Počas týždeň trvajúceho dobrodružstva sa vaše deti n...
Kategórie: Samospráva

Dominik Matta kráľom strelcov, CLT Humenné v 16-finále

Humenne.sk - 4. júl 2022

Niké Majstrovstvá Slovenska v malom futbale 2022.

Kategórie: Samospráva

Chceli by ste poznať dátum svojej smrti?

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Nechcem, aby to vyznelo ako vydieranie, ale ak budeš súhlasiť a predpovieš mi manželkinu smrť, potom ti dám na Grace kontaktné údaje a môžeš si s nimi urobiť, čo chceš. Jednoduché ako facka.

Výborné tempo, svižný štýl písania, plné napätia a uveriteľných situácií. To je Predpoveď, napínavý psychologický román o matematickom géniovi, ktorý odhalí vzorec na výpočet dátumu smrti.

Daniel Geller je matematický génius, ktorému sa podarilo nemožné – objavil vzorec na výpočet dátumu smrti človeka. Vedecká komunita Dublinskej univerzity má však iný názor. Odmieta Danielov objav, a tak sa zatrpknutý matematik rozhodne nechať všetko tak.

O dvanásť rokov neskôr sa jeden z Danielových bývalých profesorov John Redmond a jeho manželka vyrovnávajú so smrťou svojho desaťročného syna. Mohol Danielov vzorec predpovedať jeho smrť? A ak áno, dalo by sa jej zabrániť? Pri opätovnom skúmaní kontroverznej práce profesor odhalí mrazivú skutočnosť. Jeden z piatich spolužiakov, na ktorých Daniel kedysi použil svoj vzorec, skutočne zomrel v predpovedaný deň. A dátum ďalšej smrti sa blíži. Tentoraz je v ohrození Danielova bývalá láska Grace.

Profesor vtiahne Daniela späť do matematického sveta, v ktorom môže získať veľké uznanie. No za akú cenu?

Čo hovorí autor o svojej knihe?

Predpoveď je silný a pritom strhujúci príbeh, plný emócií a len čo doň naskočíte, nebudete chcieť vystúpiť. Autor ponúka premyslenú zápletku, mieša žánre a vás neuveriteľne baví čítať to. Najmä v druhej polovici naberá šialené tempo a vy sa neviete zastaviť. Umne strieda zvraty, prekvapenia až do prekvapivého záveru.

Darren Sugrue

Pochádza z Dublinu a počas niekoľkých rokov sa venoval rozmanitým povolaniam. Pôsobil ako forenzný vedec v Británii a v Kambodži, ako čašník v USA, inštruktor potápania v Thajsku a molekulárny biológ v Austrálii. V súčasnosti vydáva vedecký časopis v Holandsku.

Prvú knihu Predpoveď napísal v roku 2015. Po nej nasledoval román The Shattered Conscience (2016) a psychologický triler Shred of Doubt (2020).

Milan Buno, knižný publicista

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Vychutnajte si Folklór vo fraku. Unikátny koncert pre všetkých

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Adriana Kučerová. Miroslav Dvorský. Katka Knechtová. Filip Tůma. Štefan Stec.
Aj týchto umelcov uvidíte na najväčšej slovenskej folklórnej show. Monumentálna hudobná show s vyše 100 špičkovými umelcami na pódiu, rozžiari piatkový večer pod majestátnym Zoborom a predstaví najkrajšie slovenské ľudové piesne v novom impozantnom šate.
Už v piatok 8.júla príde do Nitry Folklór vo fraku.

Je to jedinečný hudobný projekt, aký sme na Slovensku ešte nemali. Ukazuje totiž hudbu a tradíciu v novom šate. Veľkolepá prezentácia krásy slovenskej ľudovej piesne a tradícií v novom šate.
K tomu všetkému tanečné vystúpenia, nesmierne rytmické, ako prezradil Miroslav Dvorský.
Folklór vo fraku tak ponúka niečo, čo osloví starších i mladých, ktorí majú radi spev, tanec a ľudové tradície.

Adriana Kučerová a Filip Tůma vás pozývajú na Folklór vo fraku:

Slovensko, krajina pod majestátnymi Tatrami. Krajina spevavého ľudu a bohatých tradícií. Krajina, ktorú stále úprimne milujeme. Má svoje čaro, má svoju nezameniteľnú hudbu, folklór i  kultúru, ktorú nám iné národy ticho závidia.

Zastavme sa teda na chvíľku tam, kde slovenskú silu cítiť najviac.  Vydajme sa na cestu tam, kde  slovenská ľudová pieseň pred stovkami rokov vznikala  – v krásnych regiónoch Slovenska.
Zastavme sa a oslávme krásu  a majestátnosť slovenského  folklóru spôsobom, aký tu ešte nebol...

Termíny koncertov Folklór vo fraku:

24. jún 2022 - Amfiteáter Zemplínska Šírava
8. júl 2022 - Amfiteáter Nitra
28. júl 2022 - Amfiteáter Banská Bystrica
September 2022 Bratislava

Vstupenky si môžete kúpiť na Predpredaj.sk.

PROGRAM v Nitre:

17:30 Otvorenie amfiteátra pre divákov
18:30 - Detský spevácky zbor Dúha
19:00 - Folklórny súbor Borinka
20:00 - Galakoncert FOLKLÓR VO FRAKU

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Poznáme najlepšie vína SAV roku 2022

SAV.sk - 4. júl 2022
Vo štvrtok 30. júna 2022 sa na Smolenickom zámku stretli vedci a enológovia, aby v tradičnej súťaži Víno SAV posúdili najlepšie slovenské vína. Komisie hodnotili spolu 61 vzoriek od 14 výrobcov a udelili 6 zlatých a 14 strieborných medailí. Šampiónom súťaže sa stalo červené suché víno Dunaj 2020 z vinárstva Dubovský a Grančič zo Svätého Jura. Podujatie svojou prítomnosťou poctila aj prvá dáma slovenského šľachtenia viniča Dorota Pospíšilová. p style="text-align: ...
Kategórie: Podporujeme

Päticu muzikantov spojila pandémia

Humenne.sk - 4. júl 2022

Prvá júlová nedeľa patrila skupine Taký Svet.

Kategórie: Samospráva

Päticu muzikantov spojila pandémia

Humenne.sk - 4. júl 2022

Prvá júlová nedeľa patrila skupine Taký Svet.

Kategórie: Samospráva

Medziľudské vzťahy dostali v predchádzajúcich dvoch rokoch ťažkú ranu. Pandémia ich zasiahla viac než vojna

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Aspoň tak súdia Slováci na základe výskumu realizovaného v máji 2022, zadaného značkou Opavia. Zhoršenie medziľudských vzťahov v období pandémie v prieskume konštatovalo bezmála 64 % opýtaných, iba 11 % respondentov uviedlo opak. Za najväčšiu výzvu pre medziľudské vzťahy považujú respondenti práve pandémiu koronavírusu, ktorú, nie prekvapivo, nasleduje vojnový konflikt na Ukrajine. O to viac stúpa význam rôznych typov spoločenstiev, ktoré sa pre oslabené medziľudské väzby môžu stať aspoň čiastočným zdrojom opory. Na rozvoj miestnych komunít sa zameriava grantový program Živá komunita s Opaviou, v ktorom značka prostredníctvom grantov podporuje projekty zamerané na rodiny s deťmi, inklúziu a sociálne inovácie.

"Opavia je jednou z najznámejších českých značiek, jej súčasné pôsobenie nadväzuje na tradíciu dlhšiu než 180 rokov. Po celý čas bola podpora rodinných vzťahov a pohody jedným zo základných pilierov jej filozofie. Preto keď sme sa zamýšľali nad tým, čomu by sa mohla značka v oblasti spoločenskej zodpovednosti venovať, stala sa podpora miestnych komunít a susedských vzťahov logickou voľbou. Vývoj súčasného sveta nás utvrdzuje v tom, že sme sa vydali správnou cestou a že pomoc cielime na zmysluplné miesto," vysvetľuje Jozef Tomečko, Brand Manager značky Opavia.

Opavia realizuje grantový program v spolupráci s Nadáciou Pontis. Zmyslom je finančne podporiť rozvoj komunít vo vybraných obciach. V minulom roku získalo podporu 5 projektov a v rámci tohtoročného grantového kola k nim  pribudne ďalších 5.  Grant tak poputuje napríklad  ľuďom so zdravotným znevýhodnením a ich rodinám v rámci projektu Zóna  Ruka v ruke na festivale Paráda v Piešťanoch, do Denného centra ranej intervencie v Snine, ktoré sa venuje deťom z marginalizovaných rómskych komunít, a podporené bude tiež medzigeneračné prepájanie detí a seniorov v Gelnici.

"Nadácia Pontis už takmer 25 rokov vytvára silné a zmysluplné spojenia a prináša pozitívnu zmenu v témach, ktorým sa venuje.  V oblasti spoločenskej zodpovednosti pomáha čoraz viac firiem a sme radi, že Opavia sa tiež rozhodla pridať ruku k dielu. Využitím už existujúcej grantovej infraštruktúry nadácie podporíme 5 špecifických projektov v rôznych regiónoch Slovenska a  peniaze tak cielene poputujú presne tam, kde sa efektívne a čo najzmysluplnejšie využijú," hovorí Martina Čápová, programová manažérka Nadácie Pontis.

Skutočnosť, že sa vzťahy medzi ľuďmi v období pandémie zhoršujú, uviedlo v prieskume necelých 64 % opýtaných, v porovnaní s viac než 11 % tých, ktorí si myslia opak. Podobne hodnotili respondenti medziľudské vzťahy aj v práve aktuálnom období vojny na Ukrajine – odcudzenie či zhoršenie vzťahov vníma 54 % opýtaných oproti 14 % s opačným názorom.

Najoptimistickejšie hodnotili vývoj medziľudských vzťahov v pandémii obyvatelia Košického kraja, kde sa k ich kladnému hodnoteniu prihlásilo 16 % respondentov, naopak, najpesimistickejšie hodnotenie dalo vzťahom 69 % obyvateľov Banskobystrického a Žilinského kraja. V období vojny na Ukrajine majú o vývoji medziľudských väzieb najlepšie mienky ľudia v Bratislavskom kraji, kde sa k ich zlepšeniu vyjadrilo 21 % opýtaných. Najskeptickejšie sa k vývoju vzťahov medzi ľuďmi počas vojny stavali respondenti zo Žilinského kraja, kde ich zhoršovanie zaznamenalo 61 % opýtaných.

Prieskum ďalej zisťoval, ktoré faktory Slováci považujú za kľúčové pre vznik miestnej komunity. Okrem spoločných záujmov, ktoré uviedlo 85 % opýtaných, sú to zároveň dobré vzťahy so susedmi, ktoré v budovaní komunity považuje za najvýznamnejšie 47 % respondentov.

Kľúčovým faktorom pri pestovaní kvalitných vzťahov so susedmi je pre Slovákov vzájomná ohľaduplnosť, avšak s rešpektom na súkromie susedov (56 %), ďalej spoločná starostlivosť o okolie
(41 %), vzájomná susedská výpomoc (39 %) a nakoniec pravidelné susedské stretávanie (25 %).

O prieskume

Prieskum prebiehal v dňoch 17. 5. – 20. 5. 2022 za účasti 1 012 respondentov vo veku 18 – 65 rokov. Bol realizovaný on-line formou použitia nástroja Instant Research od nezávislej výskumnej agentúry Ipsos.

Živá komunita s Opaviou

Projekt Živá komunita spustila Opavia, súčasť koncernu Mondelēz International, už vlani. V tomto roku projekt cieli predovšetkým na podporu komunít, ktoré rozvíjajú potenciál rodinných vzťahov. Hlavnou ideou spoločného projektu Živá komunita je tohto roku poukázanie na nutnosť starostlivosti o vzťahy medzi ľuďmi, ktoré predovšetkým počas posledných troch rokov prechádzajú náročnou výzvou. Partnerom projektu je na Slovensku Nadácia Pontis, ktorá prepája firemný, občiansky a verejný sektor v troch strategických témach, ktorými sú sociálne inovácie, filantropia a zodpovedné podnikanie.  Paralelne so Slovenskom beží projekt aj v Česku, kde Opavia spolupracuje s Nadáciou Via.

Na rozvoj komunitného života venovala Opavia v rámci projektu sponzorský dar vo výške 1 500 000 korún Nadácii Via a 15 000 eur Nadácii Pontis.

Viac informácií nájdete na: https://www.opavia.info/ziva-komunita/

O spoločnosti Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ), umožňuje ľuďom správne "snackovať" vo viac než 150 krajinách sveta. S čistými výnosmi vo výške zhruba 29 miliárd dolárov v roku 2021 sa spoločnosť MDLZ stavia do pozície lídra v oblasti občerstvenia s ponukou ikonických globálnych a lokálnych značiek, ktorými sú sušienky OREO, belVita a LU; čokolády Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone; bonbóny Sour Patch Kids a žuvačky Trident. Akcie spoločnosti Mondelēz International sú súčasťou indexov Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 a Dow Jones Sustainability Index. Viac informácií nájdete na www.mondelezinternational.com alebo www.twitter.com/MDLZ.

Mondelēz International v Českej republike a na Slovensku

Spoločnosti Mondelez Czech Republic, s. r. o., a Mondelez Slovakia, s. r. o., sú súčasťou spoločnosti Mondelēz International. Generálnou riaditeľkou pre región ČR, Slovenska a Maďarska je Ivana Tůmová. Medzi výrobky, ktoré spoločnosť predáva na českom a slovenskom trhu, patria sušienky a oplátky Opavia, BeBe Dobré ráno, Brumík a oplátky Fidorka, čokoláda Figaro, oplátky Kolonáda, MiňonkyTatranky alebo krekery TUC. Spoločnosť pôsobí v Českej republike a na Slovensku od roku 1992. V piatich výrobných závodoch, dvoch obchodných jednotkách a centre zdieľaných služieb zamestnáva približne 2 800 osôb. Obchodné zastúpenie firmy tu predáva približne 500 produktov pod 17 značkami.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Najskôr vyskúšať, až potom kúpiť. Carsharingové platformy pomáhajú prekonávať mýty o elektromobiloch

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Elektromobily si postupne nachádzajú svojich priaznivcov aj medzi Slovákmi. Za prvý štvrťrok tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021 narástol predaj áut na elektrický pohon takmer dvojnásobne. Záujem o zdieľanie ekologickejších vozidiel zaznamenala aj carsharingová platforma HoppyGo. Elektrické autá boli požičané na Slovensku počas minulého roka takmer 50-krát. Kto sa rád delí o svoj elektromobil? A kto a prečo si tieto autá najčastejšie požičiava?

"Existujú dve skupiny vlastníkov, ktorí svoje elektromobily zdieľajú na carsharingových platformách. Jedna chce hlavne optimalizovať náklady spojené s vlastníctvom a prevádzkou vozidla. Motivujú ju financie. Priemerný zárobok získaný zdieľaním tohto typu auta môže presiahnuť viac ako 500 eur mesačne. Druhou skupinou sú ľudia, pre ktorých  elektromobilita znamená budúcnosť a chcú ju sprostredkovať širšej verejnosti. Môžeme povedať, že sú to obhajcovia zelenej mobility," hovorí Juraj Andrejka, country manager carsharingovej platformy HoppyGo na Slovensku, ktorá patrí do portfólia mobilitných služieb ŠKODA AUTO DigitLab.

O svoj elektromobil sa delia najmä ,,early adopters"

Priemerný vek majiteľa elektromobilu, ktorý je ochotný svoje vozidlo zdieľať, je 36 rokov a žije v Bratislave. Patrí do skupiny "early adopters" alebo k tzv. priekopníkom, teda k ľuďom, ktorí radi skúšajú nové veci a rýchlo sa naučia používať nové technológie. Ich motivácia zdieľať svoj elektromobil s ostatnými je rôzna.

"Majiteľom elektromobilov odpadajú niektoré starosti, ktoré musia bežne riešiť majitelia vozidiel so spaľovacím motorom. Nemusia riešiť napríklad potrebu ochladzovania vozidla po dlhšej ceste alebo operatívu s výmenou oleja. Vlastníci elektrických áut preto nemajú až taký veľký strach o to, ako budú ľudia, ktorí si ich vozidlá požičiavajú, šetrní. Okrem toho väčšina elektromobilov zdieľaných na našej platforme sú nové autá, takže sú ešte v záruke," vysvetľuje J. Andrejka.

Elektrické autá si požičiavajú ľudia na testovanie

Ľudia, ktorí si elektromobily požičiavajú, sú demograficky veľmi podobní majiteľom áut. Ich priemerný vek je 26 – 35 rokov a žijú vo väčších mestách. Najviac ich zaujíma praktická skúsenosť s elektromobilom. Väčšina z nich plánuje nákup prvého elektromobilu a radi by si ho preto vyskúšali vopred. "Zo všetkých rezervácií elektroáut na platforme HoppyGo ich bolo vlani preukázateľne 85 % s cieľom vyskúšať si tento typ automobilu," dopĺňa  J. Andrejka.

Na platforme HoppyGo majitelia v tejto chvíli na Slovensku ponúkajú celkovo 16 elektromobilov. Používatelia si môžu vyberať z modelov Tesla 3 a X, BMW i3, Renault ZOE, ŠKODA ENYAQ iV, Hyundai Ioniq Electric alebo Hyundai Kona Electric.

Na Slovensku najazdí elektromobil počas jedného zapožičania priemerne 446 km,  priemerná doba prenájmu je 2,5 dňa. Denne tak priemerne najazdí 176 km.  Najlacnejší elektromobil je k dispozícii na prenájom za 125 eur na deň. Dopyt po elektromobiloch tvorí na Slovensku 9 % zo všetkých rezervácií na carsharingovej platforme.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka. Workshopfest plný inšpirácií

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Inšpirácia je emócia, ktorá dokáže nadchnúť zákazníkov. Nadšenie a inšpiráciu vedia na zákazníkov preniesť len zorientovaní pracovníci z predajní vďaka novým vedomostiam a praktickým skúsenostiam so sortimentom a produktami. Na interaktívnom podujatí Workshopfest mali možnosť kolegovia z dm drogerie markt z celého Slovenska spoznať a zažiť na vlastnej koži novinky zo sveta krásy, domácnosti a zdravia.

Pracovníci z predajní denne odpovedajú na rozličné otázky zákazníkov a snažia sa im vhodne poradiť. Aby sa vedeli zorientovať v sortimente a množstve nových produktov, načerpali potrebnú inšpiráciu a vedomosti priamo od odborníkov, navštívili dm Workshopfest. V priestoroch Neologickej synagógy v Žiline sa stretlo 183 spolupracovníkov z prevádzok z celého Slovenska spolu s dodávateľmi dm drogerie markt. Vďaka sérii vzdelávacích a interaktívnych workshopov získali množstvo skúseností a užitočných informácií pre seba, svojich kolegov a zákazníkov.

"Na začiatku bola idea. Poďme sa o produktoch, ktoré predávame, dozvedieť viac. Ale urobme to inak ako sme boli doteraz zvyknutí. Kolegom venujúcim sa internému vzdelávaniu v dm sa nápad zdal byť inšpiratívny a pustili sme sa do realizácie spolu s rezortom nákupu a marketingu. A tak vzniklo úžasné podujatie Workshopfest," vysvetľuje s nadšením Jana Hornáková, z oddelenia vzdelávania a rozvoja, rezort spolupracovník dm drogerie markt a pokračuje: "Je to festival najaktuálnejších noviniek a trendov na trhu krásy, domácnosti a zdravia."

Inšpirácia rozvíja a posúva vpred

"Inšpirácia je tá pravá emócia, ktorá môže nadchnúť zákazníkov, kolegov a celé okolie. Chceme, aby zažívali WAU momenty pri návšteve predajní. Tie ale môžu zažiť vtedy, ak ich na ne dokážu pozitívnym spôsobom preniesť naši spolupracovníci z predajní. Tí to však potrebujú vyskúšať čo najskôr na vlastnej koži. Iba tak dokážu dokonale poradiť či odporučiť konkrétny produkt. Ak s ním majú osobnú skúsenosť. Ak o ňom vedia informácie nad rámec tých, ktoré sú uvedené na obale," hovorí Jana Hornáková, z oddelenia vzdelávania a rozvoja, rezort spolupracovník dm drogerie markt.

"Stretla som tu množstvo angažovaných kolegov. Presne o to sa v dm-ke snažíme. Prepájať tých, ktorí vedia s tými, ktorí chcú vedieť. Vďaka vzdelávaniu tohto typu vedia prepájať súvislosti, môžu lepšie pochopiť potreby kupujúceho a odborne mu pomôcť. To je pridanou hodnotou, ktorú sa pokúšame poskytnúť," konštatuje Zuzana Vinklerová, prokuristka, vedúca rezortu Spolupracovník, dm drogerie markt.

Pánsky svet, pleťová, vlasová a dekoratívna kozmetika, domácnosť, zdravá strava, certifikácia bio produktov, doplnky výživy, diagnostika tela, fyzioterapia a mnohé ďalšie. Dvojdňové podujatie poňalo viacero užitočných tém a bolo rozdelené do ôsmich blokov. Ku každej téme bola priradená konkrétna skupina pozostávajúca z  kolegýň a kolegov z predajní. Po prezentácii nasledovala diskusia s odborníkmi. Jednotliví dodávatelia sa spolupodieľali na tvorbe obsahu a vedení jednotlivých prednášok. Urobiť v jeden deň viacero workshopov k aktuálnym témam vrátane rôznych sprievodných aktivít sa ukázalo ako maximálne praktické a informačne výživné.

"Som nadšený, že konečne po viac ako dvoch rokoch sa môžu naši kolegovia stretnúť a porozprávať. Byť v priamom kontakte s dodávateľmi a odborne sa vzdelávať," dodáva Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt.

Úzke prepojenie s praxou

To, čo zákazník potrebuje, je inšpirácia, nadšenie a odbornosť. Aj takáto forma vzdelávania poskytuje následne nakupujúcemu informácie zlepšujúce kvalitu jeho života.

"dm chce prostredníctvom ekologických produktov vplývať na zákazníkov a zlepšovať tak životné prostredie. Prezentovali sme rôzne tipy ako žiť udržateľne. V každej sortimentnej skupine sme mali vhodnú alternatívu," hovorí Mária Kalčok Babušová, špecialista rezortu Spolupracovník, dm drogerie markt.

"Dozvedela som sa nové fakty o bylinkách a tak budem môcť prezdieľať množstvo užitočných informácií," teší sa Andrea Tomanová, filiálka Bratislava.

"Tento Worhshopfest mi dal veľa. Chcela som sa utvrdiť v niektorých veciach, či ich robím správne. Napríklad, či sa naozaj dobre starám o svoju pleť. Najmä teraz, keď sme po covide," dopĺňa Jana Ančinová, filiálka Bernolákovo.

"Na filiálkach máme stále viac mužských zákazníkov, ktorým budeme vedieť lepšie poradiť aj vďaka tomuto podujatiu," potvrdzuje Lenka Župová Zemanová, filiálka Košice.

"Počuli sme rady a tipy. Posuniem ich kupujúcim. Ako si správne farbiť vlasy alebo vhodnosť používania niektorých šampónov," uzatvára Viktória Sotoňáková, filiálka Námestovo.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Prečo deti experimentujú s alkoholom?

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Dospievajúci ľudia majú nielenže málo informácií o účinkoch alkoholu, ale aj nedostatočne vyvinutú schopnosť zhodnotiť jeho riziká. Napriek tomu experimentujú s alkoholom vo veľmi mladom veku. Podľa prieskumu iniciatívy ROZUMNE takmer 37 % mladých ochutnalo alkohol do svojich 14 rokov. Aké sú hlavné dôvody, prečo alkohol skúšajú?

1. KOPÍRUJÚ ZVYKY RODIČOV

Rodina zohráva kľúčovú úlohu vo výchove. Deti si osvojujú rôzne návyky a budujú vzťah k veciam práve prostredníctvom svojej rodiny. Vidia, čo robia ich rodičia, ako sa správajú, aký majú postoj v rôznych situáciách. Je preto prirodzené, že mnohé návyky považujú za prirodzené a bežné. Preto ak sa v domácnosti často otvára fľaša vína alebo je alkohol súčasťou rodinných podujatí, môže sa stať, že ho budú považovať za normálnu súčasť života.

2. CHCÚ BYŤ AKO ICH KAMARÁTI

Rovnako veľký vplyv na dieťa, najmä v období dospievania, majú rovesníci a kamarátske skupiny. Deti sa často s vidinou, že zapadnú do kolektívu, prispôsobia aktivitám skupiny či dokonca sa nechajú nahovoriť aj na ochutnanie alkoholu. Ich najväčší strach je, že ich kolektív neprijme. Ak je preto v kruhu ich rovesníkov alkohol bežná vec, pripoja sa, aby mohli byť súčasťou "cool" partie.

3. TRÁPIA ICH SKRYTÉ PROBLÉMY

Za experimentovaním s alkoholom môžu byť rozličné skryté problémy. Podobne ako dospelých, aj tínedžera môžu trápiť problémy, o ktoré sa nechce podeliť so svojimi rodičmi či okolím. Už malé deti môžu bojovať s úzkosťami, či strachom zo školy alebo sú vystavené šikane. To ich potom môže viesť k neuváženému konaniu a problémom sa vyhýbajú aj takým spôsobom, že siahajú po alkohole.

4. NUDA VYPLÝVAJÚCA Z NEDOSTATOČNÉHO ZÁUJMU RODIČOV

Žijeme v mimoriadne hektickej dobe. Rodičia trávia v práci množstvo času a deti si cez prázdniny alebo víkendy nevedia vyplniť čas. Aj to potom môže byť dôvod, že hľadajú možnosti na experimentovanie či adrenalínové zážitky.

5. KOMBINÁCIA DÔVODOV

Za pitím alkoholu sa môžu ukrývať aj viaceré dôvody súčasne, či kombinácia faktorov. Neúspech v škole, problém zapadnú do partie, vzťahové problémy, nezhody s rodičmi, stres. Deti narážajú na množstvo prekážok, ktoré nedokážu sami spracovať, a preto rozhodnutie, ktoré vedie ku konzumácii alkoholu je vo väčšine prípadov ovplyvnené nie jedným, ale súhrnom faktorov.

Je dôležité, aby sa rodičia dokázali s deťmi otvorene rozprávať o téme alkohol. Ak neviete, ako s nimi hovoriť, prípadne ste sa ocitli v situácii, keď vaše dieťa už vyskúšalo alkohol, či máte podozrenie, že alkohol pravidelne konzumuje, neváhajte navštíviť webovú stránku www.rozumne.sk. Nájdete na nej dôležité informácie, praktické rady, ale aj možnosť poradiť sa anonymne o svojom probléme so psychológom.

Cieľom iniciatívy ROZUMNE je edukovať na tému zodpovedného prístupu k alkoholu. Zároveň šíri osvetu, otvára diskusiu o alkohole a vzdeláva rodičov, starých rodičov a učiteľov o prevencii.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Obdobie lockdownu nezabránilo svetu v prechode na mobilné zariadenia

PRservis.sk - 4. júl 2022

4.7.2022 - Blíži sa éra, kedy bude mobilný prístup k internetu dominantný.

Odhaduje sa, že v roku 2022 bude na celom svete v prevádzke 6,64 miliardy smartfónov s penetráciou v celosvetovej populácii 83,72 %. To je výrazný nárast za posledných päť rokov, keď v roku 2016 bola penetrácia približne polovičná (49,40 %). Prechod na smartfóny sa nezastavil ani počas pandémie: počet smartfónov na celom svete sa zvýšil o 10 % zo 6,055 miliardy v roku 2020 na odhadovaných 6,648 miliardy v tomto roku.

Svet je na ceste k prístupu k internetovému obsahu s prevahou mobilných zariadení. Mobilné zariadenia sa stali dostupnejším variantom pripojenia k internetu ako pevné siete a inteligentné telefóny sú lacnejším variantom osobných počítačov.

Odhaduje sa, že v roku 2025 bude 72 % používateľov internetu využívať výhradne mobilné zariadenia, kým v súčasnosti je to "len" 57 % populácie.

Firmy, ktoré vsadili na mobily, výrazne zvýšili svoju hodnotu

Podľa brokera Zetano je globálna mobilná transformácia sprevádzaná rastúcou dominanciou dodávateľov mobilných technológií a softvéru, ktorí získali náskok pred hráčmi v iných oblastiach IT, technológií a zábavy. Firmy, ktoré včas zachytili trend prechodu na mobilné zariadenia, výrazne posilnili svoju pozíciu na trhu. Lídrom v tejto oblasti je jednoznačne Apple, ktorý dokázal   svoju trhovú kapitalizáciu znásobiť za posledných 15 rokov až tridsaťkrát.

Hlavné spoločnosti, ktoré dostatočne skoro vsadili na mobilné zariadenia ako dominantné pri prístupe na internet:

Apple – trhová kapitalizácia narástla 30x za 15 rokov

Meta Platforms – trhová kapitalizácia narástla 7x za 10 rokov

Google – trhová kapitalizácia narástla 4x za 8 rokov

Samsung – trhová kapitalizácia narástla 4x za 15 rokov**

O brokerovi Zetano

ZETANO je registrovaná značka spoločnosti Wonderinterest Trading Ltd. s registračným číslom HE 332830. Wonderinterest Trading Ltd je cyperská investičná spoločnosť (CIF) pod dohľadom a reguláciou Cyperskej komisie pre reguláciu predaja cenných papierov (CySEC) s licenciou číslo 307/16, so sídlom 176, Makariou III Avenue, Paschalis Court, Office 201, 3027, Limassol, Cyprus. Ďalšie informácie získate na adrese: support@zetano.com

Upozornenie na riziká: CFD (kontrakty na rozdiel) sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu. Pri obchodovaní CFD stráca peniaze 71,43 % účtov retailových investorov. Mali by ste zvážiť, či rozumiete tomu, ako CFD fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty peňazí.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

ČISTENIE hnedých nádob a PONUKA rozložiteľných vreciek

Humenne.sk - 4. júl 2022

Technické služby mesta okrem vývozu BRKO realizujú aj očistnú dezinfekciu odpadových nádob.

Kategórie: Samospráva

Stránky