RSS čítačka

Zelené ihrisko

StaraLubovna.sk - 22. august 2019
Kategórie: Samospráva

OMV v lete poskytuje perfektnú starostlivosť o vaše auto

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna  

Starostlivosť o auto sa nekončí tankovaním kvalitného paliva
OMV ponúka vodičom tipy, ako pripraviť svoje vozidlo na bezproblémové leto
Palivá OMV MaxxMotion Performance Fuels sú zárukou spoľahlivej prevádzky za každého počasia

Horúčavy, no i letné búrky, pláže i hory. Leto láka na cesty a mnohí motoristi sa vydávajú na dlhšie trasy ako zvyčajne. Problémy s autom však veľmi rýchlo môžu príjemnú jazdu zmeniť na nepríjemný zážitok. Vodiči by tak mali venovať svojmu autu zvýšenú pozornosť. OMV radí motoristom, na čo by nemali zabudnúť, aby ich na ceste nič nezaskočilo.

OMV radí:

Nechajte si auto prezrieť v servise. Mnohým nepríjemnostiam sa dá veľmi jednoducho predísť, ak si pred letom necháte auto preveriť odborníkom. Najmä pred dlhšími trasami sa oplatí mať skontrolované brzdy či potrebné kvapaliny. Sami si môžete premerať dezén na pneumatikách a nezabudnite ani na tlak v rezerve.
Nezabúdajte na pitnú vodu. Je jedno, či cestujete do práce alebo na dovolenku. Letné horúčavy sú na rozpálenom asfalte ešte neznesiteľnejšie. Ak náhodou budete musieť dlhšie stáť, dúšok čistej vody vám padne vhod. Fľaška s vodou alebo čajom by mala byť v lete v aute vždy vašim spoločníkom.
Náplň do ostrekovačov je aj vecou bezpečnosti. Nízke slnko a čelné sklo zamastené od prachu a mušiek môžu byť smrteľnou kombináciou. Nezabúdajte preto na kvalitnú náplň do ostrekovačov. OMV Caristal v nedávnom teste nemeckého AutoBildu uspel na výbornú; poradí si s takzvanou mestskou špinou - prachom z oderu pneumatík a bŕzd či mastnotou, ako aj s náletmi drobných mušiek.
Klimatizácia môže byť v letnej horúčave nevyhnutnosťou. Aby ste z auta vystúpili svieži i po dlhšom cestovaní, tak si ju pred letom nechajte skontrolovať, vydezinfikovať a naplniť.
Ak vás letné cesty zavejú do zahraničia, overte si, akú povinnú výbavu si vyžadujú miestne zákony. Skontrolujte si exspiráciu lekárničky, či máte reflexné vesty pre každého člena posádky a výstražný trojuholník. Najmä pri dlhších cestách sa oplatí mať i zopár vecí nad rámec zákona - ťažné lano, súpravu náhradných žiaroviek a poistiek či hasiaci prístroj. Väčšinu príslušenstva si môžete zaobstarať i na čerpacích staniciach OMV.
V čistom aute sa cestuje príjemnejšie. Povysávané a umyté auto zvyšuje pocit pohody. Na čerpacích staniciach OMV si môžete kúpiť praktické potreby ako napríklad vlhčené obrúsky proti prachu a na umývacích linkách OMV TopWash môžete dopriať svojmu vozidlu dôkladnú očistu.
Nejazdite na výpary. Nikdy neviete, či sa neocitnete v dlhej kolóne alebo či sa nebudete musieť neočakávane vydať na dlhšiu trasu. Nenechávajte preto dopĺňanie paliva na poslednú chvíľu a snažte sa mať vždy plnú nádrž.
Nepodceňujte, čo tankujete. Kvalitné palivo poskytuje optimálne jazdné vlastnosti a vyšší výkon bez ohľadu na ročné obdobie. Doprajte svojmu autu niektoré z palív OMV MaxxMotion Performance Fuels a zlepšite efektivitu jeho motora. OMV MaxxMotion ponúka lepšie spaľovanie a odstraňuje usadeniny, čoho výsledkom je nielen nižšia spotreba * , ale aj dlhšia životnosť vášho motora.

*Výhody a účinky paliva sú ovplyvnené aj vozidlom, správaním vodiča a technickým stavom motora a sú založené na porovnaní s palivom, ktoré spĺňa miestne minimálne požiadavky noriem STN EN 590 v prípade nafty a STN EN 228 v prípade benzínu.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Spotrebitelia sa vyjadrili jasne, najlepšie mliečne produkty vlastnej značky má COOP Jednota

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Najväčšia maloobchodná sieť COOP Jednota potvrdila povesť najsilnejšieho hráča v sortimente vlastnej značky. V marketingovom programe Voľba spotrebiteľa - najlepšia novinka 2019 si odniesla až tri prvenstvá v kategórii mliečne výrobky. Plnotučné mlieko, parenicu a termix si zákazníci zvolili za najobľúbenejšie produkty na trhu privátnych značiek.

"Tešíme sa, že spotrebiteľom naše výrobky chutia o to viac, že pochádzajú od slovenských potravinárov a poľnohospodárov. Podpora slovenskej produkcie je veľmi dôležitá, nakoľko pozitívne vplýva na zamestnanosť, rast ekonomiky aj potravinovej sebestačnosti," uviedol Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko. Tradičný reťazec má svoju obchodnú politiku postavenú na ponuke predovšetkým slovenských potravín, ktoré tvoria až 70 % z celkového predaja. Slovenské výrobky dominujú aj v sortimente vlastnej značky. Spomedzi viac ako 700 druhov tovaru je až 85 % práve slovenského pôvodu.

COOP Jednota nie je v oblasti vlastnej značky žiadnym nováčikom. Prvý privátny produkt Dobrá cena Polotučné mlieko sa na pultoch predajní objavil v roku 1999, odvtedy sa počet výrobkov veľmi rýchlo rozširoval. V mliečnom sortimente si môžu zákazníci vybrať až z 97 produktov v kategóriach Dobrá cena, Tradičná kvalita, Mamičkine dobroty, Active life alebo Premium. Mlieko zostalo jedným z najpredávanejších výrobkov vo svojom segmente. "Ponuka čerstvých a kvalitných slovenských potravín je hlavnou zásadou nášho obchodného systému. Všetky tieto atribúty sa týkajú aj produktov, ktoré ponúkame pod obalmi vlastnej značky. Naši zákazníci vedia, že pri návšteve obchodu môžu svoj nákupný košík vyskladať zo širokého sortimentu výrobkov, ktoré sú zárukou kvality a zároveň zvýhodnenej ceny. U spotrebiteľov je naša značka mimoriadne obľúbená, o čom svedčí aj fakt, že tento rok oslavujeme 20 rokov od vstupu prvého produktu na trh," doplnil Branislav Lellák.

V marketingovom programe Voľba spotrebiteľa-najlepšia novinka si oslovení spotrebitelia volili najlepší nový alebo inovovaný produkt zavedený na trh od januára 2018 do mája 2019. COOP Jednota si odniesla najviac - až štyri ceny. Okrem trojnásobnej žatvy a víťazstva v kategórii mlieko, syry a mliečne dezerty, bodovala aj v kampani na webovej stránke teraz.sk. Čitatelia portálu zvolili za najlepší produkt COOP práve parenicu, ktorá zvíťazila aj v kategórii syry.

Voľba spotrebiteľa - Najlepšia novinka 2019
Ocenené produkty COOP Jednoty

Kategória   Mliečne dezerty - COOP DEZERT TERMIX, COOP JEDNOTA TRADIČNÁ KVALITA
Kategória Mlieka  - COOP TRVANLIVÉ MLIEKO 3,5 %, COOP JEDNOTA MAMIČKINE DOBROTY
Kategória Syry -  COOP PARENICA, COOP JEDNOTA MAMIČKINE DOBROTY

Hlasovanie čitateľov na webovej stránke teraz.sk - celkový víťaz: COOP PARENICA, COOP JEDNOTA MAMIČKINE DOBROTY

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

BILLA partnerom jedinečného filmu o M. R. Štefánikovi

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Na budúci rok uzrie svetlo sveta celovečerný film o jednej z našich najvýznamnejších postáv v dejinách – Milanovi Rastislavovi Štefánikovi - astronómovi, letcovi, francúzskom generálovi a diplomatovi. Na ďalší rok totiž uplynie 140 rokov od jeho narodenia. Film pod názvom "Generál" rozpráva o kontroverznosti jeho povahy, víťazstvách, ale i pokleskoch. Spoločnosť BILLA je hrdým produktovým partnerom natáčania a jej zástupcovia prišli podporiť štáb aj počas nakrúcania kľúčovej scény filmu.

Prvá klapka padla v lete minulého roku a dnes už film nadobúda svoje kontúry. Štáb má pred sebou ešte zhruba 30 filmovacích dní na Slovensku, ale i vo Francúzsku a v Maroku, keďže M. R. Štefánik pôsobil a bol známy aj mimo hraníc našej krajiny. Jedna z najdôležitejších scén, ktorou bude celý film otvorený aj ukončený, bola natočená v pondelok na letisku v Dubovej. "Je to jediná scéna filmu, v ktorej hlavnú postavu generála nestvárňuje herec Milan Ondrík, ale dablér. Z lietadla dokonca skákali dvaja kaskadéri, jeden bol v kostýme Štefánika a druhý mal na sebe kameru, ktorou snímal štyridsaťsekundový voľný pád," objasňuje Milan Stráňava, producent filmu zo spoločnosti JMB Film & TV Production. Na pľac sa prišla pozrieť aj Jana Gregorovičová, CSR špecialistka zo spoločnosti BILLA, ktorá si dokonca pozrela výskok z lietadla autenticky, priamo v ňom: "Je skvelé, že sme mohli nahliadnuť do zákulisia príprav filmu o takej výnimočnej osobnosti, akou M. R. Štefánik bezpochyby je. Sme veľmi radi, že sa môžeme starať o štáb a prispieť k tomu, aby sa natáčanie nieslo v príjemnej atmosfére vďaka chutnému občerstveniu. Veľmi sa tešíme na výsledok, pretože hoci sme nadnárodná spoločnosť, vážime si lokálne hodnoty a podporujeme projekty v krajine, v ktorej podnikáme."

Film Generál bude dvojhodinovou sondou do života najväčšieho Slováka, ako o ňom rozhodli hlasujúci v rovnomennej celonárodnej ankete nadpolovičnou väčšinou. Slávnostnú premiéru tvorcovia plánujú uviesť na prestížnom filmovom festivale v Cannes, nasledovať bude uvedenie do slovenských kín a jeho trojdielne spracovanie v mini sérii budú môcť vidieť aj slovenskí televízni diváci na jeseň budúceho roku. Film má pod palcom uznávaný francúzsky režisér Jérôme Cornuau a postavy v ňom stvárňujú herci priamo z krajín, v ktorých Štefánik žil a pôsobil.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

PEPCO pokračuje v expanzii na Slovensku

PRservis.sk - 14. jún 2019

PRIEVIDZA 14. júna - Z nuly na sto obchodov! Značka PEPCO na Slovensku potvrdzuje svoje rastové ambície. Dnes značka otvorila už svoju stú predajňu v Prievidzi. Vedenie spoločnosti sľubuje otvoriť obľúbené obchody aj v mestách, kde ešte značka nepôsobí.

"Bez našich zákazníkov by sa to nepodarilo. Bez nich by sme tu neboli. Chcem sa im úprimne poďakovať, a zároveň pozvať Prievidžanov do novej predajne," zdôrazňuje Milan Drahoš, Country Manager PEPCO pre Slovensko a Českú republiku. "PEPCO dosiahlo svojich sto predajní najmä vďaka verným zákazníkom a  zamestnancom, ktorí našim obchodom dodávajú tú správnu atmosféru," dodal.

Milan Drahoš naznačuje, že novootvorená predajňa nie je zďaleka posledná: "V expanzii plánujeme pokračovať aj naďalej  tak, aby sme zabezpečili pohodlné nákupy aj v mestách, kde ešte nepôsobíme. Chceme byť čo najbližšie k našim zákazníkom. Zároveň sa budeme sústrediť na zväčšovanie a modernizáciu existujúcich predajní s cieľom vyššieho komfortu nákupu."

Sieť obchodov PEPCO je na Slovensku známa najmä predajom oblečenia pre deti a hračiek. Ponuku ďalej dopĺňa vyhľadávaný sortiment produktov pre domácnosť a bývanie, školské potreby i móda pre dospelých.

Filozofiou značky je heslo: "Viac za menej... každý deň!" Sieť obchodov sa nelimituje len na veľké mestá a veľké obchodné domy. Naopak, PEPCO chce byť značkou, ktorá je blízko zákazníkom. Predajne má aj v mestách a obciach s počtom obyvateľov pod 10 000. Našla svoje miesto v ľahko dostupných retailových parkoch, ale aj menších obchodných domoch, čo potvrdzuje aj umiestnenie stej predajne. Nachádza sa v priestoroch retailového parku STOP SHOP PRIEVIDZA a je už druhou predajňou PEPCO v tomto meste.

Ďalší rast značky PEPCO

Spoločnosť vznikla v roku 1999 v Poľsku. Do roku 2004 otvorila prvých 14 predajní. O necelú dekádu neskôr expandovala aj na slovenský trh. Aktuálne má na Slovensku, spolu s novootvorenou predajňou v Prievidzi, sto predajní.

Okrem Slovenska a Českej republiky spoločnosť pôsobí v Poľsku, Maďarsku, Rumunsku, Chorvátsku, Slovinsku, Estónsku, Litve, Lotyšsku a tiež v Bulharsku.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Pozvánka - Na švatoho Jána 2019

Jakubany.sk - 14. jún 2019
Obec Jakubany srdečne pozýva všetkých na tradičný festival - prehliadku krojov, spevu a tanca "Na švatoho Jána", ktorý sa uskutoční dňa 23. júna 2019 so začiatkom o 14:00 hod. na futbalovom ihrisku.
Kategórie: Samospráva

Pacientske zóny vo vybraných nemocniciach ožili vďaka dobrovoľníkom

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Stovka dobrovoľníkov, 500 hodín aktivít v prospech pacientov. Aj takto môže vyzerať oslava narodenín spoločnosti, v rámci ktorej väčšina zamestnancov vymenila jeden deň v práci za aktívnu pomoc pacientom. Zamestnanci farmaceutickej spoločnosti Novartis Slovakia si pripomenuli 23. výročie založenia spoločnosti.

Počas Dňa spolupatričnosti približne 110 dobrovoľníkov, ku ktorým sa pridali aj zástupcovia rôznych pacientskych a neziskových organizácií, pomohlo skrášliť priestory, ktoré navštevujú mnohí pacienti či ich rodinní príslušníci. Niekde upratovali, umývali, maľovali, čistili či skladali nábytok, aby vytvorili či zútulnili pacientske zóny v interiéroch zariadení. Inde pomáhali revitalizovať záhrady. Výsledky ich práce, ktorú odviedli 31. mája, pocítia pacienti viacerých špecializovaných ústavov, nemocníc či neziskových zariadení v Bratislave, v Košiciach a v Piešťanoch.

"Na Deň spolupatričnosti sa vždy veľmi tešíme. Celý rok sa snažíme zlepšovať život pacientom. Vyvíjame inovatívne lieky, ktoré im môžu predĺžiť či skvalitniť život. Jeden deň v roku však vymeníme prostredie kancelárií a prichádzame priamo za pacientmi do priestorov pacientskych organizácií a do  zdravotníckych  zariadení, kde osobne pomáhame zlepšiť prostredie. Osobná angažovanosť má pre nás obrovský zmysel, chceme ukázať, že nám naozaj záleží na pacientoch," hovorí Mateja Čotar, Country prezidentka spoločnosti Novartis Slovakia s.r.o.

Pomáhali vo vonkajších areáloch, i v interiéroch zariadení

V Národnom onkologickom ústave v Bratislave dobrovoľníci upravovali vonkajšiu časť areálu, vstupný park, posadili stromy i kríky, aby mohla vzniknúť nová oddychová zóna. "Túto dlhoročnú spoluprácu si veľmi vážime. Teší nás, že zamestnanci Novartisu jeden pracovný deň venujú tomu, aby nám pomohli pripraviť ešte krajšie prostredie pre pacientov. Pohľad na upravené prostredie a posedenie v krásnom parčíku plnom kvetín a okrasných rastlín našich pacientov a návštevníkov zaiste poteší," uvádza Tomáš Alscher, generálny riaditeľ Národného onkologického ústavu. Vonkajší areál nemocnice dobrovoľníci upravovali aj vo Východoslovenskom onkologickom ústave, v Národnom ústave reumatických chorôb v Piešťanoch, ako aj v neziskovej organizácii Svetielko pomoci.

Pomáhalo sa aj v interiéroch zariadení. Na II. Neurologickej klinike na Kramároch dobrovoľníci vytvorili komfortnejšie priestory pre pacientov, ktorí čakajú na vyšetrenia. Poskladali a umiestnili nové sedačky, stolík, priniesli časopisy. V Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska vymaľovali viacúčelový priestor, ktorý bude slúžiť klientom, členom a zamestnancom na relaxáciu a oddych. V Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb zase pripravili v rámci dvoch oddelení pacientske kútiky. "Môžeme z medicínskeho hľadiska urobiť pre pacienta všetko. Som však presvedčený, že liečba pacienta je aj o prostredí, kde sa pacient lieči, a o komunikácii medzi pacientom a personálom. Preto sa neustále snažíme o zlepšenia. Veríme, že aj vďaka takýmto aktivitám bude toto prostredie príjemnejšie,"  dodáva Ing. Mongi Msolly, generálny riaditeľ Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb.

O Dni spolupatričnosti

Deň spolupatričnosti alebo Community Partnership Day sa každoročne koná vo všetkých pobočkách spoločnosti Novartis už od roku 1996. Za posledné roky sa do netradičnej oslavy narodenín zapojilo viac ako 20 000 zamestnancov z 52 krajín. Od roku 2005 sa ku Dňu spolupatričnosti pripájajú aj zamestnanci na Slovensku. V tohtoročnom pätnástom ročníku sa k nim pripojilo aj viacero pacientskych a neziskových organizácií: Liga proti reumatizmu SR, Slovenský zväz sclerosis multiplex, Združenie sclerosis multiplex Nádej, OZ Amazonky, OZ Migréna je choroba, Únia pre zdravšie srdce, Hlas nášho srdca, Združenie pacientov s hematologickými malignitami, OZ Dar života, Svetielko pomoci a Únia nevidiacich a slabozrakých v SR.

O spoločnosti Novartis

Spoločnosť Novartis sa dlhoročne zameriava na inovatívne riešenia doposiaľ nevyriešených problémov medicíny a zabezpečenie dostupnosti liečby pre pacientov, ktorí ju potrebujú. Aj vďaka neustálemu úsiliu prinášať pacientom stále nové možnosti účinnej liečby sa spoločnosť Novartis stala jednou z celosvetovo najúspešnejších farmaceutických firiem v tejto oblasti.

Viac informácií na: www.novartis.sk

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Chytajte bronz na zelenej Magio pláži! ZSSK vás do Bratislavy dopraví bezpečne a ekologicky

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Až 300-tisíc ľudí navštívi každý rok obľúbenú Magio pláž na Tyršovom nábreží v Bratislave. Časť brehu Dunaja v hlavnom meste sa počas letných prázdnin premení na chill-out zónu, kde si môžu obyvatelia i návštevníci slovenskej metropoly vychutnať ilúziu prímorskej atmosféry. Tento rok sa pomyselné "piesky" pláže otvoria 14. júna a zatvoria 1. septembra.

Magio pláž 2019 sa nesie v duchu posolstva rozmýšľať a konať inak – šetrnejšie, ohľaduplnejšie a zodpovednejšie. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa do podujatia zapája ako dopravný partner – ekologický dopravca. Návštevníci sa môžu zastaviť pri našom infokiosku, ktorý bude k dispozícii 24 hodín denne. Nájdu v ňom informácie o ZSSK a jej ekologickom rozmere, ako a kde si kúpiť cestovné doklady, užitočné a praktické tipy o cestovaní v Bratislavskom kraji vlakom, ale napríklad aj informácie o kariére v ZSSK, ktorá patrí k najväčším zamestnávateľom na Slovensku.

Do Bratislavy vás národný dopravca odvezie ekologicky. Z ktorejkoľvek bratislavskej železničnej stanice potom jednoducho naskočte na električku, elektrobus či Slovnaft BAjk a dostanete sa priamo k Dunaju. Leto na Tyršovom nábreží vám ZSSK osvieži diskusiami na zaujímavé témy, ktoré sa dotýkajú každého Bratislavčana či návštevníka hlavného mesta – napríklad o cestovaní v Bratislavskom kraji po novom alebo o parkovacej politike.

Nezabudnite – cestovať vlakom je eko a cool! Šetrite životné prostredie i čas, dajte si drink, dožeňte spánkový deficit, vybavte telefonát alebo si v notebooku pozrite obľúbený seriál.  Leto volá k Dunaju – na pláž, ktorá má zelenú budúcnosť!

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Festival štyroch živlov AMAVET 2019

SAV.sk - 14. jún 2019
Talentovaným žiakom základných škôl, ponúkla Asociácia pre mládež, vedu a techniku (AMAVET) hravú formu vedecko-technickej súťaže. Ideálnu príležitosť bádať a pritom sa hrať. Druhý ročník Festivalu štyroch živlov (F4Ž) sa tešil veľkej účasti – 61 projektov, 131 autorov a 41 sprevádzajúcich dobrovoľníkov pedagógov naplnilo Zážitkové centrum vedy AURELIUM v Bratislave na maximum. Vedeckým exponátom Aurelia „konkurovali“, v piatok 7. júna, mladí vedátori svojimi úžasnými posterovými ...
Kategórie: Podporujeme

<p>V sobotu 1. júna sa v našom meste

Humenne.sk - 14. jún 2019

V sobotu 1. júna sa v našom meste uskutočnili bežecké preteky Andritz cup. Súťažili deti aj dospelí z blízkeho i vzdialeného okolia.

Kategórie: Samospráva

Umenie je veda..., aj veda je umenie

SAV.sk - 14. jún 2019
Slovenská akadémia vied úspešne odštartovala prvé podujatie v rámci projektu Veda v divadle. V Divadelnom ústave na Jakubovom námestí v Bratislave diskutovala riaditeľka Ústavu etnológie a sociálnej antropológie SAV Tatiana Zachar Podolinská a jadrový fyzik Martin Venhart, ktorý je zároveň členom Predsedníctva SAV. Prepojenie vedy a umenia moderátorsky zastrešoval divadelný kritik Miloslav Juráni. Hlavnou témou bola Mendelejevova periodická sústava prvkov a jej prepojenie s umením. p ...
Kategórie: Podporujeme

Kaufland postupne rozširuje sortiment vajec z podstielkového a voľného chovu od slovenských farmárov

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Reťazec sa zaviazal do roku 2025 úplne vyradiť z ponuky vajcia z klietkového chovu. Preto dnes na pultoch v obchodoch Kaufland nájdete v ponuke prevažne podstielkové vajcia a vajcia z voľného chovu, ktoré sú k nosniciam humánnejšie. Navyše sú všetky vajcia 100% slovenské.

"Pre Kaufland je kvalita ponúkaných produktov prioritou. Záleží nám na tom, aby vajcia, ktoré ponúkame, spĺňali aj najprísnejšie štandardy kvality. Dôležitý je však pre nás aj humánny chov nosníc, preto sme sa v roku 2017 rozhodli pridať k iniciatíve za obmedzenie klietkového chovu," vysvetlila hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová. S prvými zmenami sa už začalo, dnes tak zákazníci nájdu v ponuke prevažne vajcia pochádzajúce z podstielkového a voľného chovu. "Navyše všetky slepačie vajcia v našich predajniach sú zaručene slovenského pôvodu," dodala Lucia Langová.

Rovnaký prístup majú aj dodávatelia v Kauflande. Babičkin dvor postupne ruší obohatený klietkový chov a nahrádza ho za humánnejšie alternatívne chovy. "Dnes už je na Slovensku veľa uvedomelých zákazníkov. Vajcia nakupujú do rodiny najmä ženy a nie je im jedno, čo jedia. Navyše to, čo konzumujú, ovplyvňuje kvalitu ich života a života ich detí,” vysvetlila vedúca obchodného úseku Babičkinho dvora Adriana Pavlovová.

Čím spokojnejšia nosnica, tým kvalitnejšie vajce

To, z akého chovu vajce pochádza, na prvý pohľad nezistíte a rozdiel sa neukáže ani po rozbití vajíčka. "Kvalita vajec závisí od viacerých faktorov, medzi ktoré určite patrí kvalita krmiva. To nakupujeme v prevažnej miere v GMO-free kvalite a od miestnych overených dodávateľov,” vysvetlila Adriana Pavlovová.

"Na veľkosti vajíčka, hrúbke škrupiny a ani na farbe žĺtka nezáleží.  To, že je žĺtok výrazne žltší, neznamená, že je zdravší. Farba žĺtka závisí od toho, čím bola nosnica chovaná," upozorňuje výživová poradkyňa Janka Trebulová. Informácie o zložení vám dá len podrobný laboratórny rozbor. Podľa Trebulovej však platí, že čím humánnejší chov, tým lepšie je pre nás zloženie vajíčok. Najlepším príkladom je voľný chov. "Okrem toho, že nosnica je "šťastnejšia", pri voľnom výbehu konzumuje potravu, ktoré je pre ňu prirodzená – zelená tráva, burina, chrobáky, červíky. A práve preto sú ich vajíčka kvalitnejšie. Ich zloženie je priaznivejšie pre náš organizmus a má vyššie zastúpenie jednotlivých zložiek potrebných pre náš organizmus – vyšší obsah omega-3 mastných kyselín, viac vitamínu E a aj betakaroténu," dodala výživová poradkyňa.

"Niektorí odborníci tvrdia, že sliepky chované v klietkach produkujú stresový hormón kortizol, čo však nikdy nebolo potvrdené ani vyvrátené. My, farmári z Babičkinho dvora, sme skôr presvedčení o tom, že sliepky by mali žiť v lepších podmienkach a welfare filozofia je našou prioritou a filozofiou už niekoľko rokov," vysvetlila Adriana Pavlovová.

Aký je rozdiel medzi voľným, podstielkovým a klietkovým chovom?

Podstielkový chov je chov vo vnútorných priestoroch bez klietok. Na podlahe je podstielka, napríklad slama, pričom každá nosnica má najmenej 1110 cm2, prístup k hniezdnym boxom, 15 centimetrov bidlového priestoru a prístup k prachovému kúpeľu. Vo voľnom výbehu majú nosnice stály prístup k vonkajšiemu výbehu pokrytému prevažne vegetáciou, a vnútorné priestory musia spĺňať kritériá podstielkového chovu. Na jednu nosnicu pripadajú najmenej 4 m2. Označenie voľného chovu je 1 a podstielkového chovu 2 (prvé číslo v kóde priamo na škrupine).

Pri klietkovom chove žijú nosnice v nehumánnych podmienkach – okrem toho, že nemajú dostatok miesta, dochádza k zdravotným problémom, ale aj kanibalizmu. Často im navyše chovatelia upravovali zobáky, aby sa navzájom nemohli napádať, prípadne sebapoškodzovať. Aj preto sa Kaufland rozhodol vyradiť do roku 2025 klietkové vajcia z ponuky úplne.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Národná kultúrna pamiatka, budova Obchodnej a priemyselnej komory zo začiatku 20. storočia v centre Bratislavy, je po piatich rokoch definitívne zrekonštruovaná

PRservis.sk - 14. jún 2019

BRATISLAVA 14. júna - Šesť zrekonštruovaných podlaží na Gorkého ulici číslo 4 poskytne novým nájomcom 3100m2 exkluzívnych kancelárskych priestorov v pamiatkovej zóne Starého Mesta v Bratislave. Rekonštrukcia budovy – stavba,  bola v novembri 2018 skolaudovaná a v týchto dňoch ju realizátor rekonštrukcie odovzdal vlastníkovi, spoločnosti MiddleCap Group.

Pôvodná stavba budovy Obchodnej a priemyselnej komory zo začiatku 20. storočia je dielom významného slovenského architekta Jozefa Huberta. Ten v tom čase patril medzi elitu architektov Rakúsko-Uhorska a jeho diela z prelomu storočí nájdeme tak v Bratislave ako aj v Budapešti či vo Viedni. V prípade jeho bratislavského diela  pristúpil nový majiteľ nehnuteľnosti ku kompletnej rekonštrukcii a nakoľko budova je národnou kultúrnou pamiatkou, tak zároveň aj o pamiatkovú obnovu, ktorej súčasťou bola reštaurátorská obnova pôvodných uličných a dvorových fasád, schodísk a spoločných reprezentačných priestorov.

Stavebník sa pri unikátnej a zároveň náročnej rekonštrukcii držal projektu architektonickej kancelárie Petra Boudu a Ivana Masára, ktorá má s rekonštrukciou kultúrnych pamiatok a historických budov bohaté, viac ako 30 ročné skúsenosti.

"Spolupracovať s kultúrnym investorom, ktorého snahou je nielen zhodnotiť svoje vložené finančné prostriedky, ale zároveň úprimne prispieť k technickej záchrane a obnove pamiatkovej podstaty stavby, nájsť jej primeranú funkčnú náplň a vdýchnuť jej nový život, bolo pre nás vždy motiváciou a inšpiráciou v práci a zaväzujúcim kritériom k čo najlepšiemu profesionálnemu výkonu, " hovorí o práci na rekonštrukcii bývalej budovy Obchodnej a priemyselnej komory architekt Peter Bouda.

Samotné práce investor spustil v januári 2014 a ich výsledkom po 5 ročnom snažení bola aj konverzia vnútorného dvora na centrálnu spoločenskú a reprezentačnú komunikačnú halu s preskleným zastrešením. Súčasťou stavby sú aj repliky historických dvojkrídlových okenných výplní s izolačným dvojsklom na vonkajšom krídle a elektricky ovládateľnou vonkajšou drevenou lamelovou roletou. V interiéri je okrem iného zachované reprezentačné štukami zdobené kamenné schodisko s pôvodným kováčskym zábradlím z prelomu 19 a 20 stor.

Priestory tak spĺňajú vysoký štandard najnáročnejšej klientely, ktorá hľadá exkluzívne priestory pre svoj biznis.

"Rekonštrukciu takto vzácneho kusu pamiatkovo chránenej architektúry sme brali ako výzvu, ktorú zvýrazňoval doslova havarijný stav objektu v čase keď prešiel do nášho vlastníctva.  Podmienky‘na nás kladené tak boli mnohonásobne náročnejšie, než tomu býva pri bežných novostavbách. Pristúpili sme  však k tomu veľmi zodpovedne, čo určite ocení tak laická, ako aj odborná verejnosť. Cieľom bolo zachovať sofistikovanú atmosféru samotnej budovy a doplniť k nej špičkový štandard," komentuje finálnu podobu Gorkého 4 offices Róbert Michalica, Head of MiddleCap Real Estate Slovakia.

Majestátna stavba v eklektickom slohu s charakteristickými nárožnými vežičkami, ktoré rekonštrukcia v interiéri plne otvorila, vyrástla v roku 1903 a je dielom architekta Jozefa Huberta, ktoré v prvej polovici 20. storočia dokončil Milan Michal Harminc.

Bohatá štuková výzdoba a pavlače s pôvodnými kovanými zábradliami sa zachovali až dodnes. V 20.storočí prešla budova niekoľkými rekonštrukciami a postupom času sa stala sídlom Colného riaditeľstva pre SSR, Zväzu slovenských dramatických umelcov. Až do roku 2004 tu sídlilo riaditeľstvo Slovenského národného divadla. Budova je Národnou kultúrnou pamiatkou od 12.03.1985.

Zobraziť fotogalériu k článku:
Národná kultúrna pamiatka, budova Obchodnej a priemyselnej komory zo začiatku 20. storočia v centre Bratislavy, je po piatich rokoch definitívne zrekonštruovaná

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Stránky